În acest an, cu ocazia Zilei Internaționale a Mediului Înconjurător, pe lângă eforturile depuse pentru combaterea pandemiei COVID-19, Mars își reafirmă angajamentul de intensificare a acțiunilor climatice și de menținere a unei strategii de business care să aibă un impact pozitiv asupra oamenilor și asupra planetei, reducând în același timp riscurile unor viitoare șocuri globale. De asemenea, această zi este un bun prilej pentru a saluta rezultatele obținute până acum în urma implementării planului de sustenabilitate.
5 iunie marchează Ziua Internațională a Mediului Înconjurător, este o zi desemnată de ONU pentru a atrage atenția lumii că este nevoie să acționăm pentru a ne proteja mediul înconjurător. Tema din acest an, Time for Nature, nu reflectă doar provocările globale în materie de mediu, ci și situația nemaiîntâlnită provocată de pandemia actuală și obligația tuturor de a proteja planeta, având astfel grijă de siguranța și sănătatea oamenilor.
Mars, unul dintre cei mai mari producători de alimente și hrană pentru animale din lume, sărbătorește această zi specială prezentând câteva dintre realizările amplului său plan de sustenabilitate, dar și analizând modul în care va acționa în continuare.
1. Reducerea consumului de apă în producția de orez
Agricultura folosește în prezent 70% din cantitatea de apă disponibilă la nivel global, astfel utilizarea eficientă a apei devine esențială pentru a asigura un echilibru pe termen lung între producția alimentelor esențiale și conservarea ecosistemelor naturale.
La nivel global, culturile de orez necesită cel mai mare consum de apă, utilizând aproximativ 40% din toată apa folosită pentru irigații, reprezentând totodată hrana a peste 3,5 miliarde de oameni. Iar estimările arată că, până în 2050, cererea se va dubla. Ținând cont de toate aceste aspecte, este nevoie de adoptarea unor măsuri pentru reducerea consumul de apă și educarea fermierilor de orez pentru o abordare sustenabilă a ecosistemului.
Acesta este și obiectivul Mars: să vină în sprijinul fermierilor de orez. Prin intermediul platformei Sustainable Rice, în cadrul căreia Mars este un membru important, fermierii pot învăța cum să reducă cu 30% consumul de apă și cu 90% emisiile de gaze cu efect de seră, fără însă a reduce randamentul producției de orez. În același timp, până la sfârșitul acestui an, Mars s-a angajat să se aprovizioneze 100% cu orez provenit de la acești fermieri.
2. Folosirea energiei regenerabile pentru combaterea poluării aerului
Utilizarea resurselor de energie regenerabilă reprezintă o strategie dovedită științific, care duce la îmbunătățirea calității aerului și la combaterea poluării. Iar primul pas pe care o campanie responsabilă trebuie să îl facă în această direcție este să-și analizeze propriile operațiuni.
În prezent, Mars folosește energie regenerabilă pentru a acoperi peste 50% din necesar, cu o alimentare de 100% a operațiunilor din Austria, Belgia, Franța, Lituania, Mexic, Polonia, Spania, Regatul Unit și Statele Unite (Australia fiind foarte aproape de atingerea acestui obiectiv).
Pentru o imagine mai clară: Mars furnizează astăzi suficientă energie regenerabilă pentru a produce toate bomboanele M&M vândute în întreaga lume. Iar compania nu intenționează să se oprească aici. Având ca obiectiv inițial o reducere de 42% a emisiilor globale de gaze cu efect de seră, din cadrul operațiunilor sale (în fabrici și birouri) până în 2025, compania se angajează să reducă emisiile din întregul său lanț valoric (incluzându-i pe fermieri și pe furnizori) cu 27% până în 2025, comparat cu nivelul din anul 2015.
3. Fondul Lion’s share
Planeta se confruntă cu a șasea extincție în masă: un milion de specii ar putea dispărea în curând. Acest lucru are un impact uriaș asupra ecosistemelor naturale, făcându-le mai fragile și mai vulnerabile. Prevenirea acestui fenomen poate veni din zone neașteptate, cum ar fi publicitatea. Fondul Lion’s Share, Programul de Dezvoltare al ONU, abordează problema reducerii biodiversității atrăgând atenția asupra bunăstării animalelor. Inițiativa îi îndeamnă pe publicitari să contribuie la acest fond cu un procent din sumele cheltuite pentru materialele în care apar animale.
Acești bani vor fi apoi direcționați către proiecte dedicate protejării și bunăstării animalelor. Mars este membru fondator al inițiativei și primul brand global care s-a alăturat cauzei. Cu un obiectiv inițial de 100 de milioane de dolari pe an, în decurs de trei ani, proiectul a finanțat deja inițiative importante care protejează animalele și habitatele lor naturale. De exemplu, au fost achiziționate terenuri pentru salvarea habitatelor urangutanilor și tigrilor din Sumatra, iar în zonele marine și de coastă s-au depus eforturi pentru prevenirea distrugerii recifelor de corali tropicali.