Campionul Bogdan Marișca – Napoca Rally Academy îi învață pe tineri cum anume le poate salva viața condusul defensiv.
Când ești la volan, nu conduci doar un autoturism, ci și destine. Pe al tău, dar și pe al celor din jur, fie că sunt pasageri sau alți participanți la trafic. Un SMS, o privire piezișă sau un picior „uitat” pe pedala de accelerație pot reprezenta linia fină dintre viață și moarte. Zero Accidente, campania ZF, organizată în colaborare cu Asociatia Anima Intelligentia, și-a propus să îi facă pe tineri, dar nu numai, să conștientizeze importanța practicării condusului defensiv. Campania este susținută de campionul Bogdan Marișca, Napoca Rally Academy.
Potrivit datelor furnizate de Mediafax, doar în primele 11 luni ale anului 2018 și-au pierdut viața pe șoselele din România peste 1.600 de persoane, iar statisticile nu sunt deloc optimiste. Potrivit datelor Parlamentului European, principala cauză a accidentelor mortale din România este viteza excesivă. De cele mai multe ori însă, aceste evenimente nefericite din trafic puteau fi evitate, dacă cei implicați ar fi aplicat principiile condusului defensiv.
Campania Zero Accidente este organizată de ZF, lider global în producția de tehnologii pentru siguranță active și pasive, care și-a propus să tragă un semnal de alarmă vizavi de acest aspect, mai ales în rândul tinerilor și să le arate acestora cât de important este să rămâi concentrat în timp ce conduci. Printre subiectele care vor fi abordate se numără siguranța la volan, grija pentru șofer, pentru ceilalți pasageri ai autovehiculului, pentru pieton, bicicliști și motocicliști, deopotrivă, viteza și teribilismul, folosirea telefonului mobil în timpul condusului, eficiența centurii de siguranță și bunele maniere din trafic.
„Inițiativa grupului ZF de a organiza campania Zero Accidente, împreună cu Asociația Anima Intelligentia, nu este întâmplătoare. Unul dintre cele mai importante obiective ale ZF este acela de a sprijini activitățile educaționale care promovează siguranța pe șosele. Mai ales atunci când vine vorba despre tinerii care învață să conducă, deoarece una dintre cele mai eficiente metode de reducere a accidentelor este conducerea defensivă”, a declarat Bogdan Petruța, Director General TRW Airbag Systems SRL, parte a Grupului ZF.
Campania Zero Accidente se va încheia cu un eveniment de conștientizare a condusului defensiv care va avea loc pe 6 iulie 2019, în Piața Roman Vodă din orașul Roman. Evenimentul va avea loc în intervalul orar 16:00 – 20:30, timp în care participanții vor afla de la campionul de raliuri Bogdan Marișca din cadrul Napoca Rally Academy cum anume îți poate salva condusul defensiv viața și de ce este bine să aplici aceste principii, indiferent că pleci la drum lung sau până la magazinul din colț, la volanul mașinii.
Un alt moment important al evenimentului va fi oferit de echipajul SMURD care va face o serie de demonstrații de prim ajutor. Atmosfera va fi întreținută de trupa Freestay și de mascotele Disney, care îi vor învăța pe copii regulile de bază ale traficului rutier.
ZF Friedrichshafen AG
ZF este un concern tehnologic activ la nivel internațional, care livrează sisteme pentru mobilitatea autoturismelor, vehiculelor utilitare și tehnologiei industriale. Cu un portofoliu tehnologic complex, ZF oferă soluții complete pentru producători auto consacrați, precum și pentru furnizori de mobilitate și companii nou apărute în domeniul transporturilor și mobilității. Centrul de greutate al dezvoltării viitoare a sistemelor ZF îl reprezintă interconectarea digitală și automatizarea. ZF face ca autovehiculele să vadă, să gândească şi să acţioneze.
În 2018, ZF a realizat vânzări de 36,9 miliarde de euro. Compania are o forță de muncă globală de 149.000 de angajați, fiind prezentă în aproximativ 230 de locații din 40 de țări. ZF investește anual peste șase la sută din vânzări în cercetare și dezvoltare.
Pentru mai multe informații și fotografii, vă rugăm să vizitați: www.zf.com.
Asociația Anima Intelligentia
Asociația Anima Intelligentia este unul dintre cele mai active ONG-uri din județul Roman, având un impact major atât pe plan cultural, cât și plan educațional.
Proiectele gândite și implementate de Anima Intelligentia sunt următoarele:
– Festivalul Cultural Internațional Blecher Fest, cel mai mare festival cultural din Moldova, cu ecouri în presa internațională. Festivalul a avut două ediții și a numărat peste 3.000 de participanți în 5 zile.
– Roman, Capitala Europeană a Tineretului – Anima Intelligentia și un grup organizații neguvernamentale au fost finaliști în acest important concurs pentru România.
– Satul lui Moș Crăciun. Cu ajutorul ZF, Anima Intelligentia și Kult Generation au implementat un proiect social pentru mai bine de 350 copii sărmani.
– FPF – un concept dedicat dezvoltării profesionale și personale, implicat în proiecte sociale importante, dezvoltate pentru femei și adolescenți. Conceptul a adunat în jurul său o comunitate care numără peste 2.000 de femei.
– 11 experiențe – un eveniment caritabil internațional care susține cauze sociale în comunitățile în care se desfășoară.