Intrarea pe această piaţă reprezintă un pas important pentru atingerea obiectivului companiei de a deveni liderul industriei farmaceutice din Europa Centrală şi de Est
Zentiva N.V. a anunţat ieri, 1 martie 2007, la Praga şi Londra, că a intrat pe piaţa farmaceutică din Ungaria prin preluarea unei serii de produse generice, a unor angajaţi şi a altor active operaţionale de la Sanofi-Aventis. Intrarea pe piaţa din Ungaria este în concordanţă cu strategia Zentiva de extindere a prezenţei sale geografice în regiune şi de atingere a obiectivului de a deveni lider în industria farmaceutică din Europa Centrală şi de Est (ECE). Termenii financiari ai tranzacţiei nu au fost dezvăluiţi.
Ca un prim pas al procesului de extindere a operaţiunilor din Ungaria, filiala Zentiva din această ţară a achiziţionat în total 23 de produse care au înregistrat vânzări de aproximativ 11 milioane de euro în 2006. În plus, Zentiva şi Sanofi-Aventis au convenit că unele funcţiuni de suport vor fi transferate împreună cu aceste produse. Zentiva urmăreşte să îşi extindă prezenţa în Ungaria pe măsură ce va introduce propriile produse generice de marcă de cea mai înaltă calitate care şi-au dovedit succesul pe alte pieţe şi care se adresează sectorului de asistenţă medicală primară.
Noua achiziţie oferă companiei Zentiva acces la piaţa Ungariei, care prezintă oportunităţi de creştere importante. Această tranzacţie îi va permite Companiei să îşi continue creşterea în ECE prin implementarea strategiei Zentiva de concentrare în sectorul de asistenţă primară.
Dl. Jiri Michal, Preşedinte al Consiliului de Administraţie şi CEO al Grupului Zentiva, a comentat asupra acestui anunţ: „Zentiva crede cu tărie că poate juca un rol important pe piaţa sectorului de asistenţă primară din Ungaria. Ca şi pe celelalte pieţe din Europa Centrală şi de Est, ne străduim să oferim cât mai multor pacienţi acces la medicamente moderne, la preţuri accesibile. Produsele şi structurile de suport achiziţionate de la Sanofi-Aventis ne oferă cea mai bună platformă pentru dezvoltarea unor operaţiuni de succes în această piaţă regională importantă. În următoarele douăsprezece luni intenţionăm să introducem câteva dintre produsele noastre generice de marcă de înaltă calitate care şi-au dovedit deja succesul în multe dintre celelalte pieţe din regiune. Intrarea noastră în Ungaria reprezintă un pas înainte în ceea ce priveşte atingerea obiectivului nostru de a deveni lider în industria farmaceutică din Europa Centrală şi de Est.”
Piaţa farmaceutică din Ungaria
Ungaria este membră a UE din 2004. În ciuda numărului mic al populaţiei, de aproximativ 10,1 milioane de locuitori, piaţa farmaceutică din Ungaria este una dintre cele mai importante din Europa Centrală. Astfel, Ungaria are unul dintre cele mai ridicate niveluri ale consumului de medicamente pe cap de locuitor din regiune. Cu o creştere anuală de aproximativ 10% în ultimii ani, în 2006, piaţa de retail din Ungaria a fost evaluată la 2 miliarde USD sau la 1,7 miliarde Euro. Datorită introducerii de noi măsuri de reducere a costurilor, se estimează că ritmul de creştere va încetini în 2007. Valoric, medicamentele generice reprezintă aproximativ 25% din piaţa farmaceutică totală.
{mosloadposition user10}