din Bucuresti
În perioada 9 – 13 iulie 2012, compania farmaceutică Zentiva S.A. România şi organizaţia non-guvernamentală Şcoala de Valori organizează împreună o şcoală de vară adresată elevilor din liceele tehnice din Bucureşti. Aceasta este prima etapă din proiectul Zentiva Express, de care vor beneficia 50 de elevi. Cea de-a doua etapă prevede o sesiune de practică pentru 30 de liceeni selectaţi, urmând ca 15 dintre ei să îşi asume angajamentul cu compania Zentiva, astfel încât pe parcursul anului terminal să primească bursa de studiu şi după absolvire să devină angajaţii companiei.
Plecând de la nevoia sectorului privat în ceea ce priveşte angajaţii cu o formare tehnică specializată – pe de o parte – şi de la schimbările în învăţământul profesional din ultimii ani – pe de alta – Zentiva S.A. România îşi asumă prin intermediul acestui proiect, alături de Şcoala de Valori, rolul educativ pentru propriii viitori specialişti. Profilul candidatului a avut în vedere elevii de liceu de clasa a XI-a, interesaţi să profeseze pe viitor în domeniul producţiei farmaceutice. Programul a atras aproape 100 de aplicanţi din 12 licee tehnice din capitală –- dublu faţă de numărul locurilor disponibile.
Proiectul a presupus mai întâi selecţia a 50 dintre liceenii care au aplicat. Aceştia vor participa la şcoala de vară, program în care vor desfăşura activităţi de autocunoaştere şi dezvoltare personală. După această etapă, elevii vor trece printr-o nouă selecţie, în urma căreia 30 dintre ei vor merge mai departe în faza de practică în cadrul site-ului de producţie Zentiva S.A., în perioada 3 – 10 septembrie 2012. În urma stagiului de practică, 15 elevi vor fi aleşi pentru a beneficia de o bursă de studiu pe durata anului şcolar 2012-2013, după care vor intra într-o perioadă de ucenicie timp de două luni. La finalul proiectului, în ianuarie 2014, elevii urmează să fie angajaţi pe termen nedefinit în cadrul companiei.
Despre necesitatea unui program de educaţie non-formală în cadrul unui proiect de formare tehnică, Ştefan Pălărie, preşedintele Şcolii de Valori, afirmă:
„Suntem foarte bucuroşi să vedem realizându-se acest proiect. Zentiva este un partener pe termen lung al organizaţiei Şcoala de Valori, extrem de receptiv la transformările şi nevoile educaţionale ale societăţii Româneşti. Proiectul Zentiva Express este unul de anvergură, pe care noi dorim să-l transformăm într-un proiect model care să inspire şi alte companii din România. Filosofia noastră este aceea că educaţia Românească poate fi transformată în bine de către orice actor al societăţii, nu este nevoie să aşteptăm un guvern sau un minister să se ocupe de nevoile de îmbunătăţire.
Prin acest proiect aducem educaţia noastră specifică concentrată pe formarea de atitudini şi valori către un grup nou de adolescenţi elevi – cei din grupurile şcolare industriale, un loc până acum ocolit de cele mai multe iniţiative educaţionale din România. Suntem mândri să fim pionierii unei astfel de abordări.”
„Noi privim acest proiect ca pe o parte a viitorului organizaţiei noastre.
Anul acesta fabrica de medicamente Zentiva România împlineşte cincizeci de ani – de cincizeci de ani promitem respect pentru viaţă şi de cincizeci de ani ne respectăm promisiunea.
Proiectul Zentiva Express reuneşte cincizeci de tineri dornici ca după absolvirea liceului să îşi croiască un viitor în industria farmaceutică şi implică o echipă complexă de profesionişti din cadrul organizaţiei noastre, oameni care urmează să fie mentori pentru tinerii pe care, la finalul proiectului, îi vom angaja.
Ne dorim ca programele educaţionale dedicate tinerilor să devină o tradiţie a organizaţiei noastre, căci aşa cum astăzi sănătatea României este pe mâini bune – ale noastre, – avem datoria de a pregăti următoarele generaţii în spiritul aceloraşi valori care ne-au format şi după care ne ghidăm şi acum: profesionalism, dedicare, inovaţie.” a declarat dna. Margareta Tănase, Director Operaţiuni Industriale Zentiva.
Şcoala de vară urmăreşte să le ofere celor 50 de participanţi ocazia de a-şi spori încrederea în propriile puteri, de a conştientiza propriul potenţial şi de a se pune în legătură cu propriile valori prin sesiuni de educaţie non-formală.