Dispozitivele mobile vor detine o pondere de 75% din utilizarea internetului la nivel global in 2017, potrivit raportului Zenith Mobile Advertising Forecasts. Rata de utilizare a internetului mobil a crescut rapid, de la 40% in 2012 la 68% in 2016, cu o estimare de 79% pentru 2018.
Aceasta prima editie a raportului Mobile Advertising Forecasts vizeaza publicitatea si tehnologia mobila in 60 de tari importante. Raportul cuprinde predictii referitoare la cresterea timpului pe care consumatorii il aloca utilizarii internetului mobil, precum si aspecte ce tin de raspandirea smartphone-urilor si a tabletelor, dar si tendinte referitoare la majorarea investitiilor in publicitatea pe mobil.
Spania, Hong Kong si China sunt tarile cu cel mai mare consum de internet mobil
Tarile cu cel mai ridicat nivel al consumului de internet mobil sunt in Europa de Vest, Asia si America de Nord. In Spania, mobile-ul acopera cea mai mare parte din utilizarea internetului. Pentru acest an, estimam ca va avea o cota de 85%. Hong Kong se claseaza pe locul 2, cu o cota de mobile de 79% din totalul internetului, fiind urmat de China (76%) si Statele Unite ale Americii (74%). Italia și India impart locul 5, fiecare cu 73%.
Conform prognozei noastre, pana in 2018, Hong Kong va ajunge sa detina cea mai mare rata a internetului mobil – 89% din consumul total de internet in aceasta tara. China va fi pe locul 2, cu 87%, iar Spania, pe locul 3, cu 86%.
Aceste tari vor fi urmate de Statele Unite si Italia, fiecare cu 83%, si de India, cu 82%.
Rata de penetrare a smartphone-urilor a crescut de 2,4 ori in perioada 2012 – 2016
Cresterea utilizarii internetului mobil este determinata de rapiditatea raspandirii dispozitivelor mobile. In 2012, doar 23% dintre consumatorii celor 60 de piete vizate de raportul Zenith aveau un smartphone, si doar 4% detineau o tableta. In 2016, penetrarea smartphone-ului a atins 56%, cu o crestere de 2,4 ori pe parcursul celor patru ani, si estimam ca va urca la 63% pana in anul 2018.
Tabletele se incadreaza mai degraba la categoria luxury, nefiind atat de utilizate: acestea sunt detinute de 15% dintre consumatori. Consideram ca in 2018, rata de penetrare va ajunge la 17%.
Smartphone-urile sunt cel mai raspandite in Europa de Vest și Asia
Raspandirea smartphone-urilor a a gasit un teren foarte bun in Europa de Vest și Asia. Estimam ca pe parcursul acestui an, Irlanda va detine suprematia smartphone-urilor, cu un procent de penetrare de 92%, urmata de Singapore (91%), Spania (88%), Norvegia (86%) si Coreea de Sud (84%). In prognozele noastre, Irlanda va ramane pe primul loc si in 2018, cu o cota de 94%, urmata de Elvetia si Singapore (92% ), Norvegia și Taiwan (91%)
Utilizarea tabletei cunoaste o variatie extrem de mare de la o piata la alta. In 10 dintre cele 60 de tari analizate, tabletele au un grad de penetrare de peste 50%, iar in alte 10, nivelul coboara sub 10%. Doar 3% dintre consumatorii din China detin acest produs, coborand media in mod substantial, din moment ce China acopera 27% din populatia acestui esantion. In India, care acopera un alt procent de 26%, detin tablete 6% dintre consumatori. Cel mai inalt grad de penetrare a tabletei se inregistreaza in Singapore (75%), iar cel mai mic in China și Thailanda (3%).
Circa 60% din consumul de publicitate pe internet va fi pe mobile in 2018
Asa cum am aratat in ultimul nostru raport Advertising Expenditure Forecasts din septembrie 2016, publicitatea pe mobile va depasi publicitatea pe desktop in 2017, iar cota sa din totalul consumului de publicitate pe internet la nivel global va creste de la 44% in acest an pana la 52%. Pana in 2018, prognozam ca aceasta cota se va ridica la 60%. Cheltuielile de publicitate in mobile vor totaliza la acel moment 134 miliarde US $ , ceea ce reprezinta mai mult decat consumul de publicitate cumulat din print, cinema si publicitate outdoor.
Ce reprezinta acest lucru pentru advertiseri
Zenith recomanda tuturor brandurilor sa devina mobile-first in comunicarea lor digitala: tot portofoliul lor digital – de la site-urile de brand pana la video ads – ar trebui sa fie construit in asemenea maniera, incat sa poata oferi cele mai bune si mai eficiente experiente pe dispozitivele mobile. De asemenea, advertiserii au nevoie sa gandeasca mobilitatea consumatorilor nu doar in termenii dispozitivelor mobile. Pe parcursul zilei, consumatorul isi comuta atentia de pe tableta catre desktop si smartphone, uneori, in timp ce se uita la TV, astfel advertiserii au nevoie sa construiasca experiente de brand, coerente pe ecrane dar și pe dispozitivele mobile.
O alta recomandare adresata advertiserilor ar fi ca atunci cand fac planificarea comunicarii, sa ia in considerare intregul sistem mobile ( smartwatch, tracker de activitate și alte dispozitive inteligente). Consumatorii sunt dispusi sa utilizeze tot mai multe dispozitive specializate pentru diverse activitati, oferind advertiserilor posibilitatea de a targeta cu precizie aceste momente ale vieții lor.
“Dispozitivele mobile reprezinta deja principalul mijloc de accesare a internetului in intreaga lume”, declara Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith. “Tarile din Europa de Vest, Asia și America de Nord conduc aceasta tranzitie, desi tehnologia mobila se raspandește rapid pretutindeni. Anul viitor aceste dispozitive vor deveni principalul vehicul al publicitatii pe internet. “