Evenimentul de tip hackathon a fost organizat de Up România în parteneriat cu Mastercard și Innovation Labs
Hackathon-ul „TeamUp for Change” a fost dedicat elevilor de gimnaziu și de liceu din București și din țară. Evenimentul s-a derulat pe durata întregii zile de sâmbătă, 18 mai, și a reunit zeci de tineri pasionați de tehnologie și inovație. Promotori ai educației, Up România, Mastercard și Innovation Labs și-au dorit să îi provoace pe tineri să se implice activ în probleme de interes global și să creeze soluții aplicabile pentru teme precum: schimbările climatice, sărăcia, inegalitatea și lipsa de apă.
Pe parcursul zilei, cei peste 50 de elevi, împărțiți în zece echipe, au beneficiat de îndrumări valoroase din partea mentorilor, experți recunoscuți în domeniile tehnologiei și afacerilor. Mentorii le-au oferit sfaturi practice și strategii inovative, ajutându-i să își dezvolte și să își rafineze ideile, dar și să înțeleagă mai profund problemele complexe pe care le-au abordat în cadrul hackathon-ului.
„Credem cu tărie că educația este cheia pentru a dezvolta abilități esențiale în rândul tinerilor, iar evenimentele de tip hackathon reprezintă o platformă excelentă pentru a încuraja creativitatea și inovația. Tinerii învață să transforme ideile în proiecte concrete și să dezvolte abilități de business. Mai mult decât atât, își dezvoltă abilitățile de colaborare și comunicare, atât de importante în orice domeniu. Este o bucurie să sprijinim tinerii talentați și să îi ajutăm să devină liderii de mâine, capabili să găsească soluții pentru provocările globale.”, a declarat Elena Pap, Director Europa Up Group.
„Ca parte a angajamentului Mastercard de a promova inovația și colaborarea, căutăm noi oportunități de a interacționa cu următoarea generație de entuziaști ai tehnologiei. „TeamUp for Change” le-a oferit elevilor contextul de a veni cu soluții la probleme reale, dar mai mult de atât, aceștia au avut ocazia să își dezvolte creativitatea, abilitățile de muncă în echipă și antreprenoriale, totul într-o limită de timp. Sub îndrumarea mentorilor, participanții au dobândit cunoștințe valoroase și încredere în propriile lor capacități de a influența pozitiv viitorul prin tehnologie și inovație”, a declarat Elena Dincă, Head of Sales for Financial Institutions, Merchants and Government Segments, Mastercard.
Ionuț Condruz – COO UP România, Loredana Vătăvoiu – Director de Marketing UP România, Bogdan Gavriloaia – Product Owner UP România, Cătălin Marcu – Director Tehnic UP România, Gregoire Vigroux – Serial Entrepreneur & Angel Investor, Ebru Resul – Senior Software Developer Keysight și asistent universitar Universitatea Politehnică din București, Cristian Contașel – Senior Software Developer Cegeka, Damian Monea – Data Scientist Crowdstrike, Teodor Milea – Software Engineer, Vlad Dieaconu – Computer Scientist, Alin Popa – Quantum Researcher, mentorii implicați în eveniment, le-au oferit tinerilor sfaturi care i-au ajutat să-și rafineze soluțiile și să înțeleagă mai bine problemele abordate.
„Evenimentul ‘TeamUp for Change’ oferă tinerilor, încă de pe băncile școlii, oportunitatea de a privi dincolo de tehnologie, să se concentreze pe experiențele utilizatorilor și să găsească soluții pentru problemele reale ale oamenilor și pentru provocările societății din viitorul iminent. Prin acest hackathon, elevii sunt încurajați să construiască punți între discipline și între generații, gândindu-se întotdeauna la impactul uman al inovațiilor lor. Este un pas important în formarea viitorilor lideri ai societății noastre, care vor fi mai pregătiți să abordeze și să rezolve, în spirit de echipă și cu atenție la oameni, problemele complicate ale lumii în care trăim. “, a declarat Răzvan Rughiniș, Founder Innovation Labs
La finalul hackathon-ului, cele mai bune cinci idei au fost premiate. Juriul a evaluat prezentările tinerilor, acordând punctaje pentru creativitate, inovație și impactul potențial al soluțiilor propuse.
Clasamentul final a arătat astfel:
- Locul 1: Echipa MACAD cu proiectul CuzzApp – aplicație dedicată adresării inegalităților din sistemul educațional românesc și asigurării accesului la educație de calitate pentru fiecare elev, indiferent de condiția sa socio-economică, pentru a contribui la progresul societății.
- Locul 2: Echipa ONGHub cu proiectul – platforma pentru ONG-uri, unde oricine poate dona și câștiga puncte pentru a revendica premii de la companiile afiliate aplicației.
- Locul 3: Echipa Ekko cu proiectul eMission, soluția ludică pentru protejarea mediului. Aplicația propune misiuni simple cu impact mare pentru un stil de viață mai sănătos și sustenabil.
- Locul 4: Echipa PatientCore – a dezvoltat o platformă centrală de informații ale dosarului medical al fiecărui individ ce combină atât istoricul privat cât și public al pacientului.
- Locul 5: Echipa AgriSens – a proiectat o sondă agricolă care îmbină tehnologia modernă cu tehnicile trecutului, din dorința de a găsi o soluție la rădăcina problemei, în agricultura.