Noile BMW M3, BMW M3 Competition, BMW M4 şi BMW M4 Competition au debutat în această primăvară pe piaţa din România. Noile model vin cu o serie nouă de soluţii şi tehnologii, totul pentru a construi o experienţă completă la volan, pe stradă sau pe circuit.
1. Condusul sportiv înseamnă frâna perfectă
Automobilele sport de înaltă performanţă au acum o versiune specifică M a sistemului de frânare integrat, care oferă conducătorului două setări diferite de reacţie a frânei şi senzaţie a pedalei. De asemenea, noul M Traction Control joacă un rol în individualizarea experienţei de condus sportiv, permiţând ca noua funcţie integrată de limitare a patinării roţii a sistemului DSC (controlul dinamic al stabilităţii) permite să fie ajustată (în 10 paşi). Ajustarea progresivă a nivelului de control al tracţiunii permite adpatarea pentru un stil tot mai sportiv.
2. Componente imprimate 3D şi detalii noi pentru motor
Arborele cotit uşor forjat din motorul noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé îşi foloseşte masa de rotaţie redusă pentru a-şi îmbunătăţi caracteristicile de urcare în turaţii. În plus, chiulasa motorului cu şase cilindri dispuşi în linie are un miez fabricat prin imprimare 3D. Acest proces aditiv permite crearea unor forme geometrice care depăşesc capacitatea tehnicilor convenţionale de turnare a metalelor. Tehnologia de imprimare 3D a redus masa miezului chiulasei noului motor a permis canalizarea lichidelor de răcire într-un mod care optimizează gestionarea temperaturii.
3. Aşezat perfect
Un punct de atracţie remarcabil al listei de opţiuni sunt scaunele-scoică M Carbon pentru conducător şi pasagerul din faţă. Noul tip de scaun debuteză cu noile modele şi combină funcţionalitatea din motorsport cu designul uşor, confortul pe distanţe lungi şi detalile de design extrovertite. Scaunele nou dezvoltate au tetiere integrate şi emblemă de model iluminată. Utilizarea CFRP în elementele structurale ale suprafeţei scaunului şi spătarului, precum şi decupajele în suporturile laterale şi sub tetierele economisesc 9,6 kilograme faţă de scaunele sport M standard. La ieşirile pe circuit, când conducătorul şi pasagerul din faţă (dacă este cazul) poartă cască, tetierele scaunelor-scoică M Carbon pot fi demontate. În plus, structura lor inspirată de maşinile de curse permite, de asemenea, utilizarea centurilor de siguranţă opţionale, cu prindere în mai multe puncte.
Designul clar definit al scaunului-scoică optimizează suportul în virajele abordate dinamic, la fel ca suprafeţele de Alcantara ale suporturilor laterale adiacente şezutului şi spătarului scaunului. De asemenea este inclusă reglarea electrică pentru înălţimea şi unghiul scaunului, poziţia înainte/înapoi a scaunului, lăţimea spătarului şi unghiul spătarului. Scaunul conducătorului are o funcţie de memorie. Poziţia scaunului poate fi setată chiar mai jos decât la scaunele sport M standard. În plus, încălzirea scaunelor şi funcţia Easy Entry pentru pasagerii din spate ale noului BMW M4 Coupé sporesc suplimentar confortul.
Preţul este de 3800 Euro cu TVA inclus. Altfel scaunele sunt incluse în pachetul M Race Track.
4. Totul despre drift
O altă apariţie în premieră este M Drive Professional, care a fost dezvoltat special pentru pilotaj pe circuit. Această nouă opţiune (standard pentru noile BMW M3 Competition Sedan şi BMW M4 Competition Coupé) îl ajută pe conducător să facă progrese consistente în urmărirea trasei ideale şi a turului perfect. De exemplu, capacitatea conducătorului de a pilota maşina prin viraje cu o dramă dinamică maximă prin utilizarea unor cantităţi judicioase de supravirare şi blocare opusă este înregistrată de M Drift Analyzer activat prin meniul iDrive. Această funcţie înregistrată durata, linia şi unghiul celui mai recent drift. Evaluarea afişată pe displayul central este alcătuită dintr-un calificativ cuprins între una şi cinci stele şi o comparaţie cu cea mai bună performanţă înregistrată. De asemenea, o vizualizare generală îmbunătăţită grafic afişează numărul de drifturi înregistrate, distanţa parcursă în acest mod şi alte elemente de performanţă sportivă.
5. Fiecare secundă este măsurată, iar şi iar
Alte funcţii ale M Drive Professional includ M Laptimer, care este accesat şi prin meniul iDrive. Aici, analiza profundă a performanţei de cursă se extinde dincolo de înregistrarea timpilor pe tur şi trimite o varietate de informaţii curente atât către grupul de instrumente, cât şi spre BMW Head-Up Display în timpul condusului. Pe lângă verificarea timpului provizoriu pe turul în curs, conducătorul poate să urmărească constant şi cât de mai repede sau mai încet este decât cel mai rapid tur al circuitului. Displayul central arată numărul de tururi efectuate până acum, distanţa parcursă şi durata stintului curent al pilotului. Conducătorul poate analiza în detaliu datele înregistrate în timpul ieşirii pe pistă folosind aplicaţia BMW M Laptimer de pe Apple iPhone – şi poate împărtăşi informaţiile selectate cu comunitatea online. Printre resursele disponibile se numără o vizualizare bird’s eye a hărţii circuitului în cauză, o comparaţie a timpului pe tur, date de la senzorii maşinii – cu privire la factori precum viteza, turaţia motorului şi poziţia acceleratorului – şi grafice care arată valorile de acceleraţie laterale şi longitudinale atinse.
Aplicaţia BMW M Laptimer nu este pentru moment disponibilă în România.
6. Pregătit de circuit
Pachetul M Race Track – oferit pentru prima dată pentru noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé – aduce o reducere ţintită a masei automobilului. Acest pachet include frâne ceramice Carbon M, jante M din aliaj uşor, cu masă redusă (disponibile ca opţiune cu anvelope semislick), scaune-scoică M Carbon pentru conducător şi pasagerul din faţă şi benzi decorative de interior din fibră de carbon lucios. Un alt element al acestei opţiuni orientate spre performanţă este pachetul M Driver, care măreşte viteza maximă a noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé la 290 km/h. Toate funcţiile M Drive Professional şi BMW Head-Up Display sunt şi ele disponibile. În total pachetul M Race Track reduce masa cu aproximativ 25 de kilograme în comparaţie cu automobilele în specificaţie standard.
Preţul pachetului este de 15887 Euro cu TVA inclus.
7. Mai mult carbon
Un pachet exterior M Carbon specific modelului este disponibil şi el ca opţiune pentru noile maşini de înaltă performanţă. Componentele cu masă redusă incluse în pachet oferă o manoperă de calitate superioară şi reprezintă o vitrină vizuală şi mai atractivă pentru caracterul de maşină de curse al celor două modele. Pachetul exterior M Carbon cuprinde incrustări pentru prizele de aer nou proiectate din faţă, un difuzor spate – cu geometrie unică pentru fiecare model – şi capace ale oglinzilor exterioare şi un spoiler spate fabricate din CFRP.
8. Şase cilindri în line
Cel mai puternic motor cu şase cilindri dispuşi în linie oferit de BMW pe un automobil de serie este disponibil pe variantele M Competition au o putere maximă de 520 CP şi, în premieră, un cuplu maxim de 650 Nm.
Propulsorul foloseşte două turbine monoscroll. Injecţie directă (cu presiune maximă 350 bari), reglarea complet variabilă a deschiderii valvelor de admisie VALVETRONIC şi sincronizarea deschiderii valvelor atât pentru admisie, cât şi pentru evacuare Double-VANOS.
9. Detaliu unic de design
Grlia modelelor de înaltă performanţă BMW M poate fi recunoscută imediat prin grilele duble. Noile BMW M3/M4 vin prim dată cu grilele duble dispuse orizontal faţă de aranjarea verticală de până acum la toate modelele mărcii.
10. Jocul maselor
Noile BMW M3 şi BMW M4 vin cu un pachet extins de tehnologii şi soluţii noi în echiparea standard precum şi detalii care au contribuit la creşterea de masă. De exemplu peste 35 de kg de rafonsări suplimentare contribuie la îmbunătăţirea comportamentului direcţiei. În acelaşi timp, noile modele dispun de o serie soluţii pentru reducerea maselor – de la acoperişul din fibră de carbon, la bateria de 12V litiu-ion. Cel mai important – distribuţia de mase între punţi 50%/50% rămâne ingredientul principal pentru asigurarea agilităţii sportive