Perioada de hibernare a Zapp s-a incheiat. Cu un buget de 350 de milioane de dolari in spate, micul operator se relanseaza in lupta cu gigantii Orange si Vodafone. Sa fie oare prea tarziu? BusinessWeek Romania prezinta saptamana aceasta cateva dintre strategiile pe care le va folosi Zapp pentru a sparge tacerea si pentru a transforma operatorul intr-unul “disruptiv”, dupa cum afirma Chris Bataillard, CEO al companiei.
Dupa aproximativ doi ani de absenta din peisajul publicitar, peste cateva zile primele reclame Zapp vor incepe sa fie difuzate pe diferite posturi de televiziune. Campania publicitara are in spate un intreg program de reinventare a micului operator (considerat asa din perspectiva numarului de clienti). Schimbarile care se vor petrece au la baza un buget de aproximativ 350 de milioane de dolari pe care il are acum Telemobil – compania care opereaza Zapp – provenit din imprumuturile contractate de la China Development Bank si Fortis Bank.
Zapp are de gand sa schimbe regulile pietei in ceea ce priveste produsele, tarifele, modelul de marketing si vanzari. “Nu spun ca vom schimba intregul joc, dar vom avea un efect foarte puternic pe piata, pentru ca acum avem in spate finante puternice si o tehnologie puternica (3G – n.r.)”, spune seful Zapp. Strategia de crestere va urma o directie pe care Chris Bataillard o descrie astfel: “daca pentru unii operatori conteaza doar numarul de clienti si cota de piata, iar pierderile sunt imense, pe noi ne intereseaza cat de mare este profitul pe care ni-l aduce fiecare client”.
BusinessWeek Romania prezinta cateva dintre strategiile care vor fi adoptate de Zapp, strategii care vor genera surprize pe piata, conform spuselor lui Bataillard, mai ales tinand cont de anumite atuuri pe care compania le are deja pe piata, cum ar fi transmisiile mobile de date. Asa cum spune si Liliana Solomon, CEO la Vodafone, “datele mobile sunt abia la inceput”, astfel potentialul de crestere pe segmentul de servicii de date este semnificativ.
Bucuresti, 24.06.2008 {mosloadposition user10}