- În primul an, articolele streetwear, premium și îmbrăcămintea pentru copii au fost cele mai populare
- Cu toate că sunt atenți la costul produselor pe care le aleg, românii sunt atrași de articolele premium cu prețuri mai ridicate.
Zalando, una dintre cele mai importante platforme online europene de fashion și lifestyle, cu peste 51 de milioane de clienți în 25 de țări, a împlinit un an de când îi inspiră pe iubitorii de fashion din România să își exprime stilul personal. În acest timp, Zalando a continuat să investească în inovație, pentru a deveni un punct de referință pentru românii interesați de ultimele tendințe din modă.
Ce le place clienților români?
Românii au experiență în ceea ce privește cumpărăturile online de articole vestimentare și apreciază o ofertă variată, și posibilitatea de a găsi toate produsele de care au nevoie într-un singur loc. Sunt dispuși să aloce bani pentru a achiziționa astfel de articole și aleg tot mai des cumpărăturile online, fiind o alternativă convenabilă și rapidă la retailul tradițional.
Pe Zalando, românii au acces la o selecție foarte variată, cu circa 1.800 de branduri dintre care pot alege, cele mai populare trei categorii de produse fiind streetwear, premium și îmbrăcăminte pentru copii. Dacă ne uităm mai atent la preferințele lor în ceea ce privește produsele dedicate femeilor, sneakerșii, gecile de iarnă și tricourile au fost cele mai populare articole pe Zalando, Nike, Bershka și Guess fiind cele mai cumpărate branduri în această categorie. În ceea ce privește gama dedicată bărbaților, gecile, sneakerșii și blugii au fost cele mai comandate produse, Nike, Jordan și Pier One, unul dintre brandurile proprii Zalando, fiind alese de cele mai multe ori. În categoria accesoriilor, rucsacurile, căciulile și mănușile au fost foarte căutate anul trecut.
Brandurile prezente pe Zalando sunt și ele foarte diverse, mergând de la nume premium, la mărci accesibile, unele foarte cunoscute, altele de nișă. Clienții români apreciază și selecția de branduri disponibilă exclusiv pe Zalando, printre care se numără Vivienne Westwood și Next, Zalando fiind singura platformă de e-commerce pe care acestea sunt disponibile.
Brandurile premium precum Tommy Hilfiger, Guess, Calvin Klein și Karl Lagerfeld sunt, de asemenea, foarte căutate de români, acestea numărându-se adesea printre cele mai bine vândute. Anul trecut, Zalando a adăugat în portofoliu și brandul local Ioana Ciolacu, designer recunoscut pentru creațiile unice și calitatea produselor. Pe de altă parte, românii sunt sensibili la preț și interesați de oferte.
O altă gamă foarte apreciată în România este cea a produselor pentru copii, Nike Sportswear, Jordan și Next aflându-se în top trei branduri pentru această categorie. Costumele sport de culoare neagră de la Nike Performance sunt foarte căutate de părinții care doresc haine sport confortabile pentru cei mici, totodată noile articole pentru copii cu personajele favorite din Frozen, Mickey Mouse sau Marvel, fiind și ele foarte apreciate.
În 2023, Zalando va continua să le ofere românilor cea mai relevantă experiență de fashion
În 2023, Zalando își va continua demersurile prin care urmărește să ofere o experiență fashion relevantă din punct de vedere al brandurilor locale și internaționale, dar și al serviciilor accesibile și de înaltă calitate.
„În ultimul an, am urmărit să le punem la dispoziție clienților români o gamă extinsă de produse și o experiență de cumpărături de înaltă calitate. Obiectivul nostru este să continuăm să creștem și vom face acest lucru oferindu-le clienților noștri cea mai variată selecție de pe piață și colaborând cu brandurile favorite ale românilor”, adaugă Daniel Rogiński, Director General pentru România și regiunea CEE.
Pentru a consolida relația cu clienții săi, Zalando continuă să investească în tehnologie, oferindu-le consumatorilor români o experiență de cumpărături personalizată. Recent, Zalando a lansat un proiect pilot ce oferă experiența unei cabine de probă virtuale, astfel încât clienții din cele 25 de piețe să-și poată găsi mărimea potrivită. Cu ajutorul acestei cabine de probă virtuale, clienții pot crea un avatar 3D pornind de la caracteristici precum înălțimea, greutatea și genul. Aceștia pot utiliza avatarul creat pentru o gamă selectată de blugi – una dintre cele mai dificile categorii în ceea ce privește găsirea mărimii potrivite, din cauza lipsei mărimilor standard. Astfel, clienții pot vizualiza cum li s-ar potrivi diferite mărimi de la diverse branduri, cu ajutorul unei reprezentări grafice care indică zonele în care hainele sunt strâmte sau largi. Acesta este doar un prim pas, Zalando urmând să lanseze o aplicație pentru determinarea mărimilor, ceea ce va duce consilierea în această zonă la nivelul următor. Prin simpla realizare a două fotografii, clienții vor putea primi sfaturi privind mărimea articolelor bazate pe măsurile lor.