Echipa Alex Strambeanu – Gabriel Gherca (Grey) s-a calificat pentru Cannes, dupa perioada interviului. Pe lista scurta a celor trei echipe finaliste i-a plasat lucrarea ´Lion-dog´.
Carmen Dobrescu-Cristi Costea (Publicis) cu lucrarea ´The commands´ si Cristina Calota- Coanda (Ogilvy) cu lucrarea ´Silent Revolution´ au completat short-list-ul.
Cei cinci jurati din Mumbai, Singapore, Sarajevo, Amsterdam si Oslo au format un panel de exceptie la fel de valoros ca pentru orice mare festival.
Brief-ul de outdoor creativ avea drept scop realizarea unei lucrari care sa anunte prezenta primului jurat roman la Cannes, un eveniment remarcabil in istoria de 56 de ani a festivalului.
La etapa interviului, competitia stransa s-a dat intre ´Lion Dog´ si ´Silent Revolution´, acestea fiind singurele lucrari care au tratat cu egala importanta toate exigentele brief-ului, inclusiv pe acelea de prospetime in abordarea canalului media.
´Lion Dog´ a transgresat exigentele creativitatii de media, dar si pe acelea ale target-ului.
E o lucrare cu umor, care implica istetime si realism la capitolul eficienta versus costuri si care in mod clar nu-si lasa publicul indiferent.
´The Silent Revolution´, chiar daca a avut un concept mai abstract, s-a remarcat prin stil, eleganta si o foarte corecta imortalizare a realitatii locale.
Exact ca in anii trecuti, cei plasati pe un loc secund sunt recompensati cu prezenta la festival in calitate de delegati.
“Primul meu an pe Croisette, acum mai bine de zece ani, a insemnat o revelatie – atit de multa informatie, un regal de inteligenta, umor, spirit vizionar, fler pentru tendinte si o planeta al carei bioritm social si cultural putea fi descoperit doar explorand expozitia. <<Ce sansa fantastica pentru evolutie>> – mi-am spus atunci. <<Daca mai multi ar putea gusta, vedea si s-ar putea ~rotunji~ pe dinlauntru cu ce e-aici, in ce ritm uluitor s-ar dezvolta piata de-acasa. Cu un numar masiv de clienti si tineri pe Riviera in ultimii cinci ani, probabil ca ceea ce pe-atunci era doar o forma de reverie are toate sansele sa devina o realitate~, a declarat Teodora Migdalovici, ambasadorul valorilor Cannes Lions in Romania.
In ciuda faptului ca este un an de criza, ca bugetele dedicate comunicarii scad si ca agentiile fac epurari, 2009 este, datorita lobby-yului sustinut, primul an in care Romania merge la cinci din sapte proiecte educationale pentru tineri ce au loc annual in contextul Cannes – Young Lions Print, Young Lions Media, Young Lions Cyber, Roger Hatchuel si Master Classes – unde vor participa selectatii de la 15forCannes.
Pentru al doilea an consecutiv, competitiile Young Lions sunt finantate de Impression Romania, cea mai mare companie de print dedicata outdoor-ului din Romania, parte a celui mai mare grup de profil din Europa.
Trimisul local pentru Roger Hatchuel- academie destinata tinerilor de pina in 23 de ani unde participa 30 de studenti a fost sustinut de Coca-Cola in ultimii cinci ani.
Sectiunea 15forcannes – in contextul careia 15 tineri sunt trimisi la specializarile Rivierei – este endorsata prin traditie de Tempo, agentia care a devenit legendara prin faptul ca a dat tonul creativitatii locale la finele anilor 90.
In ultimii cinci ani, un numar de peste 50 de tineri a fost trimis la specializarile si competitiile de la Cannes, urmate, din 2008, de Eurobest si Dubai Lynx.
Beneficiarii acestor specializari sunt in egala masura juniorii, dar si angajatorii lor – clienti si agentii din toata piata de comunicare. De-a lungul timpului, prin intermediul The Alternative School for Creative Thinking si al programelor sale, dupa traininguri si selectii succesive, au beneficiat de specializarile si competitiile Cannes Lions, Dubai Lynx sau Eurobest juniori si tineri creativi din Brightness, Brands Talk, Friends, Draft / FCB, Friends, Graffiti / BBDO, Headvertising, Ileo, Media Direction, McCann, Next, Notorious, Odyssey, Ogilvy, Publicis, Webstyler
Etica a fost si ramane un principiu solid de selectie al tinerilor care reprezenta Romania la Cannes.
Stakeholderii Scolii Alternative de Gandire Creativa considera ca educatia si talentul sunt calitati ce cantaresc in egala masura pentru formarea viitoarelor elite, intr-o piata definita inca de specificul unei industrii emergente. De-a lungul timpului, studentii Scolii Alternative au castigat competitii pentru identitatea Effie (2 ani consecutiv – Stefan Gutue, Sorin Liurea), au contribuit la castigarea unui Gold Effie pentru campania CNA impotriva violentei domestice (Stefan Gutue). Ei se bucura de primirea in 2009 a unei distinctii Order of Merit (echipele Optimistock si Escu) participante la Marketing Academic Challenge, competitie patronata de Asociatia Agentiilor de Marketing din New York. Cel mai tanar participant al Scolii a obtinut dupa experienta din 2008 postura de bursier la Milano Design Institute, avand acces la bursa cu cea mai mare acoperire financiara.
La capitolul selectie, ramane relevanta regula conform careia, lucrarile care au fost executate de un singur jucator sau trimise dupa deadline sunt descalificate din start, indiferent de sectiunea competitionala.
{mosloadposition user10}