Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Young Creatives aproape de linia de sosire

Punk Rock Candy Shop ( Pedro Pahl-Silvia Gheorghe) si Calota-Coanda (Cristina Calota, Ionut Coanda) sunt echipele selectate la competitia locala a Young Creatives. Alese dintr-un numar de 9 echipe calificate, cele doua finaliste au rezolvat intr-un mod surprinzator si proaspat cele 10 brief-uri provocatoare, majoritatea pe teme ACT Responsible.

Echipa Pedro Pahl-Silvia Gheorghe vine pe filiera Tempo, in vreme ce echipa Cristina Calota-Ionut Coanda reprezinta unul dintre cele doua nuclee Ogilvy inscrise in competitie. Dupa ce, in 2007, Romania a fost tara cu cel mai mare numar de tineri la seminariile de pe Riviera din intreaga istorie a festivalului, vechi de 55 de ani, in 2008 concurenta celor care s-au luptat pentru statutul de young lions a devenit acerba la nivel local.

In egala masura, echipe de la agentii de anvergura, dar si freelanceri si echipe reprezentand buticuri creative au luptat cu deadline-urile, cu ideile celorlalti si cu propriile judecati de valoare in tentativa de a obtine un titlu extrem de dorit in toate tarile in care competitia dedicata tinerilor aspiranti la Cannes este deja o traditie.
 
"Exigentele au fost mereu aceleasi, dar competitia pentru young lions abia acum se apropie de asteptarile noastre. Multe echipe bune, multe echipe serioase si pasionate, care si-au demonstrat potentialul. Dupa ce am vazut la prezentarea cu jurati, un lucru e limpede – daca ar avea parte constant de brief-uri inspirationale si parteneri de dialog empatici, young creativii nostri ar schimba chipul comunicarii de la noi", a declarat Roxana Balan, project managerul Scolii Alternative de Gandire Creativa.

Jurizarea din Romania a avut loc la Orange Concept Store si a reunit intr-o formula echilibrata evaluatori straini cu un background impresionant la nivel international (Fallon London, BBDO Moscow, DDB Brazil, Leo Burnett Lisabona, Mother London), dar si evaluatori locali conectati cu exigentele internationale si  competitiile de gen. Printre jurati s-au numarat Razvan Capanescu, Fabiano Marques, Logan Fisher, Silvana Bratu, Miguel Goncalves, Emil Comsea, echipa de young creativi romani care a fost cea mai apropiata de o solutie premiata la Young Creatives in Cannes (Adi Iota, Razvan Soare).

Velcro (Adrian Rosu de la Next – Mihai Costache de la Leo Burnett) a fost cea de-a treia echipa finalista. Acesteia i-au urmat in clasament pe locul 4 – mary&jane de la Punct ( Valeria Floarea-Dragos Raicu), pe locul 5 – The Benjamin’s (Alex Anghel, Cristi Pasarica), pe locul 6 – Brightness (Alin Tatarca – Cristian Sangeorzan), pe 7 – Art2 (Alexandra Anghelache – Catalina Raileanu), pe locul 8 Creative Identity de la Ogilvy (Sorin Liurea – Ruxi Matache) si pe locul 9 High Pixel (Octavian Campeanu-Sorin Dincea). 

In mod traditional, in selectia finala se califica trei echipe. In 2008, inca din momentul jurizarii,  a fost foarte clara delimitarea de pluton a celor doua varfuri care lupta pentru statutul de young lions.

Decizia cu privire la selectarea echipei ce va reprezenta Romania la Cannes in competitia de print a tinerilor se va lua saptamina viitoare si tot atunci vor fi anuntati si  competitorii de la Young Creatives Cyber, dar si numele celor care intra in plutonul consistent al celor de la 15forCannes, reprezentand noua generatie de absolventi ai Scolii Alternative de Gandire Creativa.

Anul acesta, echipa de print este sustinuta de Impression, in vreme ce 15forCannes sunt, ca si in 2007, sustinuti de Tempo. Young Creatives Cyber nu are inca o companie adoptiva, dar timpul nu este pierdut.
Partenerul traditional al Scolii Alternative de Gandire Creativa este Coca-Cola, in vreme ce Orange Concept Store este spatiul primitor, high tech si la zi cu design-ul unde au loc aproape toate cursurile Gradinitei.

Partenerii media gratie carora mesajele despre cultura Cannes-ului si valorile scolii ajung la publicul nostru sunt: Ambition, Business Standard, Business Woman, Elevate, markmedia, Media Advertising, The Investor, The Marketer, Wallstreet, The Money Channel, Student Max.
 
Din 2008, Gradinita este organizata pe 6 catedre dedicate gandirii creative, declinate in design, strategie / branding, visual craft, pr, media si cyber.
Generatia 2008 este ultima care beneficiaza de suportul exclusiv al finantatorilor externi, urmand ca parte din efortul financiar de dezvoltare si instructie al scolii sa fie suportat de beneficiarii acestei forme de educatie de elite.

Scoala a fost lansata in urma cu 4 ani, in ideea de a pregati tinerii aspiranti la statutul de Young Lions, dupa ce a fost evident decalajul de pregatire pentru competitie, fata de colegii lor din alte tari cu traditie in comunicare. Intre timp, odata cu extinderea scolii, misiunea ei a devenit si mai generoasa. Prin programele Scolii Alternative de Gandire Creativa, Biroul Cannes Lions din Romania si-a propus sa descopere si sa cultive potentialul celor mai cruzi, aflati inca in postura de studenti.

Cannes Lions este cel mai complex si mai respectat eveniment dedicat comunitatii oamenilor de marketing si comunicare, la nivel mondial. Are o istorie de peste jumatate de secol si astazi e asociat cu inovatia, performanta, trendul si excelenta in domeniu. Anual, au loc in contextul festivalului, peste 40 de seminarii si workshop-uri care reseteaza grila de exigente a performerilor industriei. Evenimentul reprezinta un nod comunicational – multe dintre retelele multinationale bifandu-si in contextul festivalului intalnirile anuale la nivel global. Clientul anului este in 2008 Procter& Gamble in numele brandurilor caruia numai anul trecut s-au luat 14 trofee.

Bucuresti, 11.05.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.