Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Xiaomi urcă pe locul 384 în topul Forbes Global 2000

Xiaomi logo

Forbes a lansat ediția 2020 a topului “Global 2000”. Xiaomi Corporation (“Xiaomi” sau “Grupul”; cu indicele bursier:1810), o companie de internet care produce telefoane și hardware inteligent conectate printr-o platformă “IoT”, a anunțat că s-a clasat pe locul 384 în cadrul topului Forbes Global 2000, în urcare cu 42 de poziții față de anul trecut.

Revista Forbes realizează anual clasamentul „Forbes Global 2000”. Această listă cu înaltă autoritate în lumea afacerilor este considerată una dintre cele mai reprezentative clasamente corporative și se bazează pe ratingul integrat de venituri, profit, active și capitalizare de piață. Pe baza listei din anul 2020, veniturile Xiaomi au ajuns la 29,8 miliarde USD, cu un profit de 1,5 miliarde USD, active de 26,4 miliarde USD, iar capitalizarea de piață a fost de 31,5 miliarde USD.

În 2019, Xiaomi a înregistrat o creștere solidă pe toate segmentele de afaceri. Veniturile totale ale Grupului au depășit 200 miliarde RMB pentru prima dată, ajungând la 205,8 miliarde RMB, ceea ce reprezintă o creștere de 17,7% față de anul anterior, cu o rată de creștere anuală compusă („CAGR”) de 112% pe parcursul a 9 ani. Profitul net ajustat a fost de 11,5 miliarde RMB, în creștere cu 34,8% prin comparație cu anul anterior, ceea ce a întrecut așteptările pieței.

Lei Jun, Fondator, Președinte și CEO Xiaomi a declarant:
“Pentru Xiaomi este o onoare prezența în topul Global 2000 pentru prima dată anul trecut. Recunoașterea pieței ne motivează să trecem la nivelul următor. În ultimul an, am făcut ajustări cheie la brandurile noastre, la portofoliile de produse, la structura organizațională și la sistemele de management. În perioada cheie de tranziție de la 4G la 5G, am ajuns la un portofoliu financiar solid. Am accelerat expansiunea internațională, iar acum aproape jumătate din veniturile noastre sunt din piețele internaționale, ceea ce a transformat Xiaomi într-o companie cu adevărat globală.
Deși industria se confruntă cu provocări, Grupul a continuat creșterea, în ciuda provocărilor din piață. Vom continua să ne concentrăm asupra strategiei noastre „5G + AIoT” și să creștem investițiile, pentru a le permite utilizatorilor din întreaga lume să se bucure de o calitate mai bună a vieții prin tehnologie inovatoare”.

Xiaomi logo

Conform celor mai recente date oferite de cercetările de piață, vânzările de telefoane mobile ale Xiaomi au înregistrat o creștere în primul trimestru al anului 2020, în ciuda scăderii pieței. Potrivit Canalys, vânzările de smartphone-uri la nivel global au scăzut cu 13% față de anul anterior, la 272 milioane de unități, dar Xiaomi a înregistrat o creștere de 9% în perioada respectivă, depășind alți mari producători de telefoane inteligente.

Cota de piață a Xiaomi a crescut la 11,1%, clasându-se în mod constant printre primii patru jucători la nivel global. Conform IDC, vânzările mondiale de smartphone-uri au scăzut cu 11,7% față de anul anterior, la 276 milioane de unități, dar vânzările Xiaomi au crescut în continuare cu 6,1%, compania atingând o cotă de piață de 10,7%.

Deși pandemia provocată de COVID-19 a dus la restricții în multe orașe din lume, în cel mai recent raport al companiei Canalys se arată că Xiaomi se află pe locul al 3-lea la vânzări în CEE, cu o creștere de 45% față de aceeași perioadă a anului trecut și cu o cotă de piață de 21%. În Europa, același studiu arată că Xiaomi se află pe locul al 4-lea la vânzări, cu o creștere de 58% față de anul anterior și o cotă de piață de 14% pe segmentul de telefoane mobile.

În 2019 veniturile din piețele internaționale ale Xiaomi au ajuns la 91,2 miliarde RMB, reprezentând 44,3% din veniturile totale ale Grupului. La 31 decembrie 2019, produsele Xiaomi erau vândute în peste 90 de țări și regiuni.

Xiaomi inițial a emis obligațiuni prioritare negarantate cu rată fixă pe 10 ani, în valoare de 600 milioane USD și cu o rată a cuponului de 3.375%. La început, tranzacția a avut cel mai scăzut randament pentru obligațiuni emise pe 10 ani de o companie TMT chinezeasca, reducând ratele de finanțare pe termen lung ale companiei. În final însă subscrierea a fost de 8.5 ori mai mare, arătând că obigațiunile au fost primite cu entuziasm pe piața de capital. Succesul obligațiunilor crește încrederea investitorilor în dezvoltarea pe termen lung a Grupului.

Xiaomi va lansa anul acesta cel puțin 10 smartphone-uri 5G și va crește investiția în cercetare și dezvoltare la 10 miliarde RMB. În următorii cinci ani, investiția sa în 5G + AIoT va crește de la 10 miliarde RMB la peste 50 miliarde RMB, pentru a-și asigura poziția de lider absolut în smart living. În timp ce se extinde pe piața premium, Grupul va rămâne fidel misiunii de a oferi produse impresionante la prețuri juste.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.