Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Xiaomi dezvăluie strategia climatică pentru sprijinirea globală a emisiilor nete zero de gaze cu efect de seră

Xiaomi dezvăluie strategia climatică pentru sprijinirea globală a emisiilor nete zero de gaze cu efect de seră

Compania de electronice de larg consum țintește reducerea cu 98% a gazelor cu efect de seră (GES)3 din principalele sale segmente operaționale4 până în 2040

Xiaomi Corporation (”Xiaomi”), companie de produse electronice de larg consum și producție inteligentă, cu telefoane inteligente și hardware inteligent conectate prin o platformă Internet of Thing (”IOT”), la bază, a anunțat astăzi un plan de reducere substanțială a emisiilor de gaze cu efect de seră (GES), denumit Filozofia Zero-carbon. Xiaomi va obține emisii mai mici de carbon prin cercetarea și dezvoltarea tehnologiilor curate, extinderea tehnicilor de gestionare a deșeurilor electronice și implementarea operațiunilor și logisticii ecologice.

Xiaomi dezvăluie strategia climatică pentru sprijinirea globală a emisiilor nete zero de gaze cu efect de seră

Strategia climatică și Filozofia Zero-carbon

Misiunea Xiaomi este aceea de a permite tuturor să se bucure de o viață mai bună prin intermediul tehnologiei inovatoare. Ca parte a misiunii sale, compania crede că are responsabilitatea de a pune umărul la prevenirea schimbărilor climatice prin inovațiile tehnologice și eficiența operațională. Compania este determinată să contribuie la accelerarea globală a tranziției către o economie cu emisii nete zero prin introducerea de elemente conștiente de climă în procesele sale, de la proiectare până la livrarea celor mai interesante produse.

Scopul Filozofiei Zero-carbon a Xiaomi este de a spori eficacitatea și accesabilitatea produselor sale, reducând în același timp amprenta de carbon a produselor și serviciilor sale. Xiaomi va continua să pună accent pe utilizarea tehnologiilor cu emisii scăzute de carbon pentru a crea efecte pozitive asupra climei și pentru a promova stiluri de viață mai ecologice și o societate cu emisii scăzute de carbon.

Obiectivele de reducere a emisiilor de GES

Xiaomi adoptă o abordare treptată pentru a dezvolta și implementa planurile sale de acțiune pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Xiaomi și-a stabilit prima țintă de reducere a emisiilor de GES în 2021, care urmărea să reducă emisiile de GES cu 4,5% pe cap de locuitor din campusul său autonom până în 2026, comparativ cu valoarea de referință din 2020. La 31 decembrie 2022, compania a realizat o reducere cu 21,12% a emisiilor de GES pe cap de locuitor față de anul de referință.

Pentru a sprijini aspirația globală de a atinge valoarea netă zero până în 20501, compania se angajează să-și reducă emisiile de GES din Scopul 1 și Scopul 22:

• Până cel târziu în 2030, reducerea emisiilor de GES3 din principalele sale segmente operaționale4 cu cel puțin 70% față de anul de referință5;
• Până cel târziu în 2040, să reducă emisiile de GES din principalele sale segmente operaționale cu cel puțin 98% față de nivelul anului de referință, cu condiții prealabile pentru a obține emisii nete zero6;
• Să acorde prioritate utilizării tehnologiilor cu emisii scăzute de carbon, acordurilor de cumpărare a energiei ecologice pe termen lung și generarea de energie regenerabilă la fața locului pentru a reduce emisiile de GES pe parcursul perioadei țintă;
• Să încurajeze furnizorii cheie să stabilească ținte de utilizare a energiei regenerabile și de reducere a emisiilor care sunt comparabile sau mai ambițioase decât cele ale Xiaomi pentru a oferi o reducere continuă.

Reducerea amprentei de mediu prin R&D și economie circulară

Amprenta asupra mediului a fost redusă în diferite moduri, dintre care sunt selectate patru domenii pentru a fi ilustrate în detaliu: cercetare și dezvoltare (R&D) de tehnologii curate și îmbunătățiri de produse, precum și economia circulară și gestionarea deșeurilor electronice.

R&D la nivel de tehnologie curată și upgrade-uri de produse

În 2022, Xiaomi a investit mai mult de 50% din cheltuielile sale R&D în cercetarea și dezvoltarea tehnologiei curate. În același an, aplicarea brevetelor și produselor legate de tehnologii curate a produs 59,7% din veniturile sale. Compania a făcut progrese notabile în acest domeniu, iar mai jos sunt câteva exemple:

Tehnologia de transmisie a semnalului 5G și economisire a energiei: Prin tehnologiile 5G de economisire a energiei, cum ar fi tehnologia de bandă largă autoadaptabilă și tehnologia de optimizare a energiei, Xiaomi a crescut eficiența de economisire a energiei pe telefoanele sale inteligente. Cipurile WLAN avansate, în combinație cu monitorizarea puterii WLAN și tehnologia de transmisie dinamică, au redus consumul de energie al smartphone-urilor sale cu aproximativ 30% față de generația anterioară.

Tehnologia de afișare eficientă din punct de vedere energetic: prin trecerea la modul întunecat, care transformă fundalul telefoanelor în negru, consumul de energie al afișajului poate fi redus cu până la 70% atunci când se utilizează aplicații specifice.

Tehnologia de încărcare: În 2022, peste 100 de milioane de dispozitive și terminale inteligente au folosit tehnologiile de încărcare rapidă de la Xiaomi, care au economisit aproape 57 milioane kWh de consum de energie și 24.852 de tone de emisii de CO2e, comparativ cu tehnologia convențională de încărcare rapidă.

Ambalaj eco-friendy: Xiaomi și-a schimbat ambalajul pentru produsele sale ecosistem, de la cutii de flambaj la cutii de carton plate și a înlăturat mânerele din plastic. Prin acest upgrade, compania a redus utilizarea ambalajelor din hârtie cu o medie de 0,3 m2 și a eliminat aproximativ 80 de grame de plastic per produs.

Economia circulară și managementul deșeurilor electronice

Reciclare și eliminare: În 2022, Xiaomi a reciclat aproximativ 4.500 de tone de deșeuri electronice, inclusiv smartphone-uri. Din 2022 până în 2026, compania s-a angajat să recicleze 38.000 de tone de deșeuri electronice și să utilizeze 5.000 de tone de material reciclat în produsele sale.

Xiaomi continuă să-și extindă programul Trade-In prin creșterea tipurilor de produse reciclabile și a acoperirii serviciilor de reciclare. Colectează articole în magazin, prin poștă și la ușa consumatorului pentru a încuraja utilizatorii să-și recicleze produsele. Anul trecut, compania a lansat programul Trade-In pe site-ul său oficial pe unele piețe europene. De asemenea, lucrează cu terți calificați pentru a elimina deșeurile generate în timpul procesului de reparare a produselor și componentelor electronice.

Recondiționare și reutilizare: Compania se angajează să promoveze dezvoltarea unei economii circulare prin recondiționarea produselor uzate. În 2022, fabrica sa de recondiționare a produselor a prelucrat aproximativ 94.000 de smartphone-uri, 5.600 de scutere electrice și 6.200 de televizoare inteligente, toate fiind vândute ca produse recondiționate certificate.

Îmbunătățirea durabilității: Xiaomi ia în considerare durabilitatea materialului atunci când selectează materialele pentru produsele sale. A dezvoltat materiale ceramice rezistente la uzură și materiale din piele siliconică sintetică utilizate în multe dintre telefoanele sale inteligente. A stabilit standarde de testare pentru rezistența la praf, impermeabilizare și rezistență la cădere care depășesc standardele internaționale. În 2022, Xiaomi a lansat o baterie de lungă durată, cu capacități complete de încărcare, care are o durată de viață cu 25% mai mare decât versiunile anterioare.

Pentru mai multe informații despre strategia în materie de climă și implementarea sa, precum și inițiativele sociale și de guvernare ale Xiaomi, vă rugăm să consultați cel de-al 5-lea Raport de Mediu, Social și Guvernanță (ESG) publicat de Xiaomi.

Note:
1 Obiectivul pe termen lung al Acordului de la Paris.
2 Emisiile de GES ale Xiaomi includ în principal dioxid de carbon (CO2), metan (CH4), protoxid de azot (N20) și hidrofluorocarburi (HFCS). Emisia totală de GES este raportată în termeni de echivalent de dioxid de carbon. Acesta a calculat emisiile de GES din instalațiile și operațiunile deținute de Xiaomi, precum și cele din amonte și aval ale lanțului valoric al Xiaomi. Detaliile privind domeniul de aplicare al emisiilor de GES includ:
1) Emisii directe de GES (Scopul 1): GES generate direct din utilizarea gazelor naturale și a benzinei pentru operațiuni și emisiile fugitive de la refrigerare, echipamentele de stingere a incendiilor și emisiile fugitive de GES din procesul de tratare a apelor uzate.
2) Emisii indirecte de GES (Scopul 2): ​​Emisii de GES generate din energie electrică consumată și căldură consumată pentru operațiuni.
3 Emisii de GES: Se referă la emisiile de GES ale companiei (valoarea absolută) calculate în conformitate cu standarde precum Protocolul GHG și standardul ISO 14064.
4 Segmente de operare principale: Smartphone, produse IoT și Lifestyle, Servicii de Internet și altele (același domeniu ca și segmentele operaționale menționate în Raportul Anual 2022).
5 Anul de referință: 2021.
6 Emisii nete zero: se referă la definiția și liniile directoare ISO Net zero (IWA 42:2022) privind emisiile nete zero, dintre care emisiile de GES reziduale în anul țintă sunt în conformitate cu căile bazate pe știință pentru limitarea încălzirii globale cu 1,5°C.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.