- WWF își unește forțele cu branduri locale și internaționale pentru a arăta cât de goală ar fi lumea noastră fără natură
- 15 branduri din România se alătură acestei mișcări, de #ZiuaMondialăAViețiiSălbatice
De Ziua Mondială a Vieții Sălbatice (World Wildlife Day), panda, ursul brun, leul, pescărașul, vulturul, albina și multe altele au dispărut din logourile unor branduri cunoscute din România. Din fericire, aceste specii se mai găsesc în natură, dar declinul lor este îngrijorător. Companiile și ONG-urile își unesc forțele pentru a atrage atenția asupra faptului că am pierdut două treimi din populațiile speciilor sălbatice, la nivel global, în ultimii 50 de ani.
Aceste date sunt susținute de Raportul Planeta Vie 2020 care trage un semnal de alarmă. Dacă vom continua să consumăm resursele în același ritm, pierderea accelerată a naturii va continua, având un impact major asupra capacității planetei de a susține generațiile actuale și viitoare de oameni.
Astfel, pentru prima dată în cei 60 de ani de când a fost fondată ca organizație de conservare a naturii sălbatice, WWF renunță la ursul panda din logo. Eforturile de conservare ale WWF încep să dea roade pentru panda, populația crescând de la aproape o mie de exemplare în sălbăticie în anii ‘70, la 1.864 acum. Însă nu același lucru se poate spune despre toate speciile. Populația gorilei de câmpie din Congo a suferit un declin de 87%, cea a papagalului gri african a scăzut cu până la 99% în sud-vestul statului Ghana, iar populațiile de sturioni monitorizate la nivel global au scăzut, în medie, cu 91%. Cauzele principale? Distrugerea habitatelor, braconajul și modul în care ne producem hrana: producția de alimente a cauzat 70% din pierderea biodiversității pe uscat și 50% din apa dulce.
De aceea, este nevoie de un angajament din partea tuturor. România are șansa de a asigura restartarea economiei într-un mod care să asigure protecția și siguranța oamenilor, dar și perspective sustenabile pentru viitor, investind în soluții bazate pe natură. Acestea aduc beneficii pentru economia românească creând noi locuri de muncă și generând contribuții fiscale la bugetele național și cele locale, precum și valoare adăugată brută generată la nivelul diferitelor sectoare din economie.
Peste 40 de branduri internaționale și 15 branduri din România își arată angajamentul față de mediu și renunță temporar la speciile de animale și plante din logo: Zumm, Ivan Pescar, Zăganu, Garanti BBVA, Mega Image, Ursus, Animest, Centrul de Diagnostic și Tratament Provita, Romfish, Propark, România Sălbatică, Wildlife Romania, Bear Again, ACDB, Humane Society International.
Adriana Georgescu, ZUMM Miere: „Modul în care arată astăzi logourile WWF și ale partenerilor este un semnal de alarmă pentru noi toți. Stă în puterea noastră sa nu lăsăm goale aceste locuri din natură în timpul vieții noastre și să protejăm toate speciile periclitate”.
Adrian Nicolaescu, VP marketing, comunicare, e-commerce și sustenabilitate Mega Image: „E o legătură strânsă între stilul nostru de viață și natura din jur, cu speciile care o țin vie. Suntem într-un lanț interconectat și trebuie să fim permanent conștienți de tot ceea ce facem. Noi, Mega Image, ne dezvoltăm durabil, cu respect și grijă față de resursele naturale, locale. Ne alăturăm inițiativei WWF România de Ziua Mondială a Vieții Sălbatice printr-un gest simbolic, ca să tragem un semnal de alarmă pentru ce putem face aici și acum pentru un viitor bun cu noi toți. Contăm unii pe alții”.
Dan Dinu, România Sălbatică: „Auzim atât de des că avem o țară bogată, însă înțelegem oare cu adevărat ce înseamnă acest lucru? Bogăția noastră vine de la acest cadru natural în care trăim, de la Dunăre, de la Carpați, de la Marea Neagră, de la resursele naturale pe care le avem și pe care le luăm ca atare, ca și cum ar fi infinite. Ei bine, nu sunt! Ziua de astăzi ar trebui să fie una în care să sărbătorim viața sălbatică în toată splendoarea ei, dar ar trebui să facem asta cumpătat. România noastră sălbatică încă mai are ape curate, încă mai are păduri sănătoase, încă mai are carnivore mari și habitate naturale deosebite… Încă! Să nu ne culcăm pe o ureche, această bogăție naturală este aici atât timp cât o să învățăm să trăim în armonie cu natura. Nu, nu este greu, facem asta de zeci de mii de ani și doar în ultima perioadă ne-am rătăcit un pic drumul. Voi vă puteți imagina viața fără natură? Noi aici la România Sălbatică nu putem, pentru că suntem parte din ea”.
Filip Mănișor, project manager, Animest: „Asocierea cu #ZiuaMondialăAViețiiSălbatice vine ca o continuare naturală a pașilor făcuți pentru a introduce sustenabilitatea și protejarea mediului în organizarea tuturor evenimentelor noastre. Cu toții trebuie să conștientizăm că grija față de natură nu mai este o alegere, ci o necesitate. De dragul oii Animest și al nostru, al tuturor”.
Laurențiu Bănescu, cofondator Zăganu: „In 2019, Zăganu se alătura campaniei WWF –Culori pe cale de dispariție – lansând berea Sturionul și donând parte din veniturile rezultate pentru a ajuta la prevenirea dispariției sturionului, o specie grav periclitată în România. Cu ajutorul tuturor celor care au cumpărat berea Sturionul, am fost mândri să contribuim la o cauză aproape de sufletul nostru – protejarea speciilor pe cale de dispariție – o cauză care ne-a inspirat în crearea brandului Zăganu, vulturul bărbos acum dispărut din România. Anul acesta, cu ocazia Zilei Mondiale a Vieții Sălbatice, reluăm parteneriatul cu WWF-România pentru protejarea naturii. De data aceasta zăganul a disparut din logoul nostru. Il vom aduce înapoi în câteva zile, dar, din păcate, e prea târziu pentru a-l readuce la viață pe vulturul bărbos. Tocmai de aceea, știind atât de bine povestea zăganului și cunoscând importanța conservării resurselor naturale, vă invităm să fiți alături de noi și de WWF în această campanie, să va informați și să acționați pentru protejarea resurselor naturale și a vieții sălbatice. Fiecare gest contează”.
Cătălin Platon, ROMFISH: „Rolul pisciculturii tradiţionale este esenţial în conservarea biodiversităţii asociate ecosistemelor acvactice, fapt dovedit şi de desemnarea, pe teritoriul majorităţii amenajărilor ciprinicole, a ariilor naturale protejate de interes comunitar parte a reţelei ecologice europene NATURA2000, iar în cazul unora dintre acestea, cum sunt Complexul Piscicol Dumbrăviţa (Braşov) ori Eleşteiele Jijiei şi Miletinului (Iaşi), de întrunirea condiţiilor pentru desemnarea ca sit RAMSAR, zone umede de importanţă internaţională. Abandonarea acestei activităţi care generează 41 de servicii ecosistemice poate avea un efect major asupra biodiversităţii”.