Wu Xing, cel mai cunoscut brand de mâncare chinezească cu livrare exclusiv la domiciliu, are o primă unitate francizată. Noul restaurant chinezesc deschis în luna martie a acestui an la Cluj în sistem de franciză este situat în cartierul Manăştur şi dispune de o suprafaţă de 200 mp, un spaţiu optim pentru asigurarea şi respectarea fluxurilor tehnologice standardizate conform reglementărilor legale în materie. Restaurantul, dotat cu echipamente şi instalaţii de ultimă generaţie, funcţionează cu o echipă tânără de 25 de angajaţi a căror pregătire temeinică a avut loc în unităţile proprii din Bucureşti ale companiei francizoare, în aşa fel încât aceştia să poată furniza clienţilor clujeni aceeaşi calitate a produsului şi a serviciilor marca Wu Xing. Încă din prima săptămână de la inaugurare, restaurantul Wu Xing din Cluj a atras deja primii 500 de consumatori, care comandă produsele cu specific chinezesc atât pentru pauza de prânz de la birou, cat şi pentru serile petrecute la domiciliu.
Noul punct de lucru Wu Xing a necesitat o investiţie iniţială de cca 90.000 de euro, ce reprezintă amenajarea spaţiului de lucru, achiziţionarea utilajelor de producţie şi a echipamentelor complementare dar şi a accesoriilor necesare, inclusiv a autovehiculelor folosite la livrare, precum şi taxa de franciză. Deschiderea acestei unităţi Wu Xing in franciză înseamnă, în esenţă, că liderul incontestabil al livrărilor la domiciliu îşi dezvoltă într-un ritm foarte susţinut afacerea printr-o viziune a acţionariatului clară, precisă şi bine orientată la nivel strategic. Este şi motivul pentru care compania deţinătoare a cunoscutului brand – CSC Exim 92 – s-a implicat puternic în demararea afacerii de la Cluj.
Conceptul de franciză Wu Xing a fost studiat şi analizat în cursul anului 2006, moment la care întreaga afacere însuma trei puncte de lucru prin intermediul cărora se deservea întreaga suprafaţă a capitalei. Astăzi, activitatea companiei se derulează utilizând cele 36 de maşini ale propriului parc auto și înseamnă ca și forță desfășurată implicarea unui număr de 150 de angajaţi permanent, investiţiile cumulate pană în anul 2007 fiind evaluate la nivelul a 600.000 euro numai în dezvoltarea Wu Xing, la care se mai adaugă o sumă similară pentru brandul de mâncare românească Hai La Masă. Ambele investiţii au permis realizarea unei cifre de afaceri de cca 1.950.000 euro pentru anul trecut.
Identificarea primului partener de franciză a avut loc în urmă cu un an, la jumătatea lui 2007, atunci când practic a fost semnat şi contractul de franciză cu noul antreprenor. Începând de atunci şi până la deschiderea oficială a restaurantului, noul partener de afaceri a învăţat şi descoperit tot ce trebuie să cunoască un om de afaceri în materie de organizare a unei activităţi centrate pe arta culinară şi bucătăria exotică.
Sabin Cernea, preşedinte al CSC Exim 92 şi proprietar al restaurantului Wu Xing a declarat: “Sunt foarte încrezător în dezvoltarea afacerii în sistem de franciză. Avem meritul că, din anul în care am intrat pe piaţă, mai precis anul 1999, printr-un efort susţinut şi o profesionalizare continuă a angajaţilor noştri, alături de seriozitatea cu care am tratat şi rezolvat toate problemele, de la cele legate de meniuri până la cele legate de timp de livrare şi costuri, să ne atragem un bun renume în ceea ce înseamnă calitatea produselor şi a serviciilor dar şi diversificarea constantă a ofertei noastre. Am ales Clujul fiindcă ni s-a părut cea mai bună opţiune de extindere pentru început, cunoscut fiind apetitul ardelenilor într-ale bucătăriei, chiar şi a celei mai sofisticate şi nu în ultimul rând gradul de dezvoltare al zonei. Am făcut acest pas cu gândul la cei mult prea ocupaţi din marile oraşe care au mare nevoie de astfel de servicii, dar mai ales de o mâncare bine gătită şi servită direct şi rapid la locul în care se află. La birou, acasă sau oriunde în altă parte. ştim cu toţii că timpul înseamnă bani!”
Planul de extindere al companiei lui Sabin Cernea, care deţine brandul Wu Xing, are în vedere două direcţii paralele: pe de o parte, extinderea reţelei din capitală prin construirea altor puncte de producţie cu resurse proprii, iar pe de altă parte, dezvoltarea sistemului de franciză şi încheierea de parteneriate pentru celelalte oraşe mari din ţară. Ritmul de creştere dorit de francizor este pătrunderea la acest moment doar pe pieţe mai mari cum ar fi Braşov, Constanţa, Iaşi, Timişoara, Ploieşti, Piteşti şi deschiderea altor 5-6 francize în următorii 2-3 ani. Se au în vedere, cu prioritate, oraşe mai mari, cu o populaţie de cel puţin 200.000 locuitori şi cu un nivel economic ridicat dar şi potenţial de dezvoltare relevant. Cifra de afaceri estimată pentru o unitate francizată este de aprox. 360.000 – 370.000 euro în primul an de funcţionare, numărul de comenzi de la lansare fiind la nivelul de cca 100 de comenzi zilnic.
{mosloadposition user10}