a cifrei de afaceri
Wrigley Romania, liderul pietei de dulciuri din Romania, raporteaza la incheierea bilantului financiar anual aferent perioadei ianuarie – decembrie 2005 o crestere de 19% a cifrei de afaceri fata de intervalul similar anterior. In 2005, cresterea globala de volum a companiei a fost de 14%.
Anul 2005 a insemnat pentru Wrigley Romania nu doar consolidarea pozitiei de lider al pietei gumei de mestecat, ci si dezvoltarea accelerata pe segmentul bomboanelor. Portofoliul companiei se configura la sfarsitul anului trecut astfel: guma de mestecat – marcile Orbit, cu sub-gama Orbit Professional, Airwaves (a doua marca pe piata romaneasca, dupa liderul Orbit), Winterfresh si Hubba Bubba – si bomboane – Orbit Drops si Solano.
Conform datelor furnizate de AC Nielsen, la sfarsitul anului trecut Wrigley Romania avea o cota de piata de 91,4% din segmentul gumei de mestecat (considerat global ca guma pentru adulti si guma pentru copii) – in crestere cu 2% fata de sfarsitul anului 2004. Din punct de vedere al volumelor, cresterea pe segmentul gumei de mestecat a fost de 15%.
Pe segmentul bomboanelor, prin cele doua branduri ale sale comercializate pe piata romaneasca – Orbit Drops si Solano – Wrigley Romania a atins o cota de piata de 30,9% fata de 16,2% la sfarsitul lui 2004. Bomboanele Solano, lansate in ultimul trimestru al anului 2004, detineau la sfarsitul anului 2005 o cota de piata valorica 20,2%. Cresterea de volum a companiei a fost, pe segmentul bombonelor, de 10%, intentia Wrigley Romania fiind sa se dezvolte acest segment in urmatorii ani.
Din punct de vedere al evolutiei pe marci, brandul-lider in 2005 a fost Orbit (guma de mestecat), cu o crestere de volum de 25%. Dintre produsele Orbit, cele care apartin gamei premium Orbit Professional au inregistrat succese remarcabile pe piata – lansata la jumatatea anului 2004, gama Orbit Professional a fost extinsa in 2005 cu variantele Orbit Professional Fresh Mint si Orbit Professional White. Din perspectiva cresterii volumetrice a marcii Orbit Professional, Romania se situeaza pe un loc fruntas la nivel mondial – locul 2 dupa Germania, fiind urmata de tari cum sunt Anglia, Polonia, etc.
O evolutie pozitiva accelerata, cuantificata la un plus de 41% din punct de vedere al volumului, s-a inregistrat si pe brandul Hubba Bubba, guma de mestecat adresata copiilor. La aceasta crestere importanta a contribuit lansarea variantei de ambalaj la bucata. Marca Hubba Bubba detine 5% din totalul piatei de guma de mestecat din Romania si 61% din segmentul de bubble gum.
Echipa Wrigley Romania era formata, la sfarsitul anului 2005, din 175 de angajati, factorul uman fiind una dintre directiile de dezvoltare careia i se acorda o importanta sporita la nivel managerial. Studiile de piata avand ca obiect cercetarea acestui factor esential pentru succesul afacerii reprezinta o metoda optima de a obtine datele necesare constituirii unor pachete salariale situate intotdeauna peste media pietei. In acest context, plasarea companiei Wrigley Romania pe locul trei in Topul Angajatorilor realizat de revista Capital, la sectiunea “Cele mai competitive salarii de pe piata romaneasca” reprezinta o consecinta fireasca a unei politici de resurse umane axate pe angajat ca valoare.
Luand in considerare ritmul de crestere obtinut in cursul anului 2005 si estimarile de crestere a pietei, Wrigley Romania estimeaza pentru 2006 o crestere a volumelor cu 15%. Una dintre zonele-cheie de dezvoltare este i acest an cea a bomboanelor, pe care Wrigley isi va consolida pozitia de lider, un pas important a acestei strategii fiind deja facut din primele luni prin lansarea bomboanelor Juicy Fruit.
Wrigley Romania este unicul importator al produselor Wrigley pentru piata romaneasca. Compania Wrigley a fost fondata in 1891 in Statele Unite ale Amercii si este astazi prezenta pe piata dulciurilor din peste 180 de tari, cu branduri renumite din segmentele guma de mestecat si bomboane de diverse tipuri.
{mosloadposition user10}