World Vision România a fost recunoscută pentru a patra oară în cadrul Galei Societății Civile pentru proiectele de dezvoltare economică pe care le desfășoară în comunitățile rurale din România. Totodată, la secțiunea Proiecte pentru Tineret, programul Grupul A.R.T. – Conștientizează, spune-ți opinia și treci la acțiune! dezvoltat de World Vison a obținut premiul III.
Câștigător al premiului I la categoria Dezvoltare Economică și Socială a fost proiectul Made in Rural prin care peste 2000 de persoane au fost consiliate și formate profesional în meșteșuguri, producție de alimente tradiționale sau servicii. World Vision România a obținut în anii trecuți premiul I în aceeași categorie pentru proiectele „Apicultura şi dezvoltarea economică în mediul rural” (2015), „Luptăm împotriva sărăciei prin dezvoltare economică” (2013) și „Proiectul de Solarii” ( 2003).
„Dezvoltarea economică a comunităților din mediul rural este pentru World Vision România mai mult decât o prioritate, ea reprezintă cheia către bunăstarea comunităților și clădirea unui viitor mai bun pentru noile generații. Rezultatele proiectului Made in România sunt o dovadă că această transformare este posibilă. Participanții au trecut practic de la statutul de persoane fără ocupație sau muncitori în agricultura de subzistență la angajați sau antreprenori. Iar cel mai mare beneficiu poate că este încrederea pe care acești au căpătat-o în forțele proprii”, a declarat Dana Buzducea, director executiv al Fundației World Vision România.
Made in Rural a însemnat:
• 189 de noi afaceri de tip antreprenorial și 2,25 milioane lei oferite ca finanțare
• consiliere și mediere profesională pentru 2005 persoane, dintre care peste 350 persoane au intrat deja în câmpul muncii
• cursuri de calificare în meșteșuguri și alte meserii cerute de angajatorii locali și formarea de abilitați antreprenoriale (7 tipuri de cursuri, 64 de grupe de formare și 1667 persoane certificate, dintre care 28 grupe antreprenoriat și 720 persoane certificate)
• 18 atelierele de creație și meșteșug
• inițierea unei rețele de sprijin a meșteșugarilor din rural
• actualizarea platformei online www.targuldelasat.ro.
Proiectul s-a desfășurat în perioada 31 martie 2014 – 31 septembrie 2015 în 11 județe (Iași, Vaslui, Ialomița, Constanța, Vâlcea, Dolj, Alba, Brașov, Cluj, Bistrița-Năsăud, Ilfov) și a fost finanțat prin fonduri europene, POSDRU, cu aproximativ 16 milioane de lei.
Made in Rural continuă însă prin afacerile și asociațiile care au fost înființate în cadrul proiectului. Amintim țesătoarele din Laza, județul Vaslui, care în mai puțin de un an au pus bazele unei asociații recunoscute la nivel județean, participant nelipsit la diferitele târguri locale sau regionale, sau antreprenori care au reușit inclusiv sa intre pe piața internaționala cu produsele pe care le fac sau sa ofere în comunitățile lor servicii care nu existau sau erau foarte greu accesibile (cofetărie, service auto, frizerie etc.).
Proiectul Grupul A.R.T. Conștientizează, spune-ți opinia și treci la acțiune! a urmărit capacitarea şi împuternicirea tinerilor pentru a adresa problemele copiilor din comunitatea lor prin dialog și consultare cu liderii comunității locale, a demara inițiative locale și a participa la evenimente internaționale, cu scopul de a reduce gradul de vulnerabilitate al tinerilor față de fenomenul traficului de ființe umane și a situațiilor care afectează drepturile copiilor. A fost înființată Rețeaua Tinerilor în Negrești (TiN) formată din aprox. 158 de membri din zona orașului care a implementat numeroase campanii de prevenire a violenței, de informare pentru igienă și sănătate și de strângere de fonduri. De asemenea, TiN, alături de grupul ART, a propus soluții în fața factorilor de decizie și a atras atenția publicului larg cu privire la situația copiilor vulnerabili prin materiale de presa locale și naționale, devenind un partener real de dialog în relația cu instituțiile publice locale și structurile comunitare din Negrești.