Workspace Studio, companie specializată în soluții de fitout și mobilier de birou orientat către design ergonomic human–centric și partener unic acreditat al Herman Miller în România, și-a dublat în 2019 cifra de afaceri, realizând proiecte în valoare de 10.7 milioane de euro, față de 5.3 milioane de euro în 2018.
Constanta tuturor proiectelor noastre a fost interesul remarcabil față de ergonomie și soluții de calitate. Astfel, dinamica a fost susținută prin creșteri pe toate tipurile de proiecte realizate. Am avut proiecte de amploare, cu bugete mai mari decât în anii trecuți, dar și mai multe proiecte pentru companii cu un număr mai mic de angajați.
Zona IMM și chiar freelancerii reprezintă un segment din economie tot mai activ și mai orientat către amenajări de calitate și produse ergonomice – declară Horațiu Didea, Managing Partner Workspace Studio.
Anul trecut, 10% din vânzările de scaune Herman Miller au fost către companii cu mai puțin de 5 angajați, 25% către companii cu sub 50 de angajati, iar restul de 65% către companii mai mari. În 2019 Workspace Studio a vândut peste 5000 scaune Herman Miller, cele mai dorite modele fiind Aeron, Sayl și Mirra, precum și nou lansatul scaun auto-ajustabil, Cosm.
Alături de scaune, printre produsele care au înregistrat creșteri semnificative în 2018 se regăsesc brațele de monitor, birourile electrice ajustabile pe înălțime și soluțiile acustice decorative, care pot fi integrate cu ușurință în design-ul birourilor open-space.
Investiția medie, creștere 20%
Investiția medie într-un post de lucru amenajat de Workspace Studio în 2019 a fost de 1300-1500 euro/angajat, în creștere cu circa 20% față de 2018. Aceasta include scaunul, biroul și cota din spații comune precum sălile de ședințe, zonele de cooperare, conectare sau relaxare.
Cel mai amplu proiect al anului 2019 pentru Workspace Studio a fost un proiect de reamenajare, în cadrul căruia o companie multinațională a avut ca obiectiv îmbunătățirea mediului de lucru și a confortului angajaților prin crearea unor spații informale de relaxare, de conectare și cooperare. Valoarea acestui proiect s-a ridicat la 1,5 milioane de euro, spațiul fiind folosit de peste 750 de angajați ai companiei.
De altel, proiectele de reamenajare și-au crescut ponderea în afacerile Workspace Studio și au generat 30% din cifra de afaceri, față de 25% în 2018.
Tendința de a reorganiza spațiul după principii de ergonomie fizică și socială s-a accentuat anul trecut, iar zonele relaxare, cadrele informale de colaborare și schimb de idei, alături de piesele de mobilier ergonomic –în special scaunele Herman Miller –au fost prezente în aproape toate discuțiile și proiectele pe care Workspace Studio le-a realizat în 2019.
2020, focus pe extinderea portofoliului de produse și soluții
Pentru a susține cererea de proiecte, dar și anticipând tendințele din piață, în 2020 Workspace extinde portofoliul de produse și soluții. În prima parte a anului va fi disponibilă o nouă gamă de scaune ergonomice Herman Miller – LINO, precum și portofoliul companiei daneze HAY, cumpărată anul trecut de Herman Miller.
În plus, Workspace Studio va adăuga pardoseli, soluții acustice, tavane și alte produse arhitecturale, care completează portofoliul existent de mobilier și accesorii de calitate pe care îl propune clientilor in cadrul proiectelor integrate de amenajari de birouri.
Anul acesta cred că vom vedea și mai multe spații multifuncționale, adaptate la diverse activități pe care le realizează angajații –munca individuală, schimbul de idei, prezentări, contemplare, relaxare, creație, etc.
Soluțiile specifice de mobilier, de la scaune automate proiectate special pentru „shared spaces”, la măsuțe de laptop sau canapele cu rol separator vor fi din ce în ce mai prezente în proiectele noastre –spune Horațiu Didea.
Având în vedere creșterea înregistrată anul trecut, în 2020 Workspace Studio mizează pe o creștere a cifrei de afaceri de 10 %, la aproape 13 milioane de euro.