“Andu iti poate da la schimb jucariile lui”.
“Traian iti poate lasa cartile lui”.
“Elena iti poate darui colectia ei de ceramica pictata”.
Fiecare dintre cele de mai sus sunt numele generice ale persoanelor care sufera de boli incurabile, in stadii avansate, in Romania – si care pot fi rudele de gradul intai, prieteni apropiati sau cunostinte ale tuturor celor care citesc acest material.
Aceasta este formula prin care echipa de creatie de la WoPA (Weapons of Public Attraction), a ales sa lanseze campania de comunicare outdoor, online si social media, indoor si de media, la final de an 2013, pentru a sprijini strangerea de fonduri pentru HOSPICE Casa Sperantei – cea mai mare organizatie medicala non-profit din Romania care asigura gratuit servicii de ingrijire paliativa pentru copii si adulti cu boli incurabile in Bucuresti, Brasov, Fagaras si Zarnesti.
Campania se adreseaza in principal companiilor medii si mici, care pot directiona 20% din impozitul anual pe profit catre HOSPICE Casa Sperantei, prin intermediul Legii sponsorizarii – sprijinind astfel o mai buna ingrijire a bolnavilor incurabili, fara nici un cost asociat companiilor care aleg sa sprijine aceasta cauza.
“Am ales sa utilizam 3 vizualuri distincte, Andu – jucariile, Traian – cartile si Elena – colectia de ceramica pictata pentru a infatisa 3 dintre posibilele tipuri de personaje care se pot afla in preajma fiecaruia dintre noi si pe care il putem ajuta, mai simplu decat ne dam seama”, spune Luca Bulacu, director de creatie WoPA.
Campania se deruleaza in presa scrisa, in mediul outdoor, online si social media si in cladiri de birouri, iar echipa care gestioneaza acest proiect din partea WoPA este formata din Ionut Datcu – strategie, Luca Bulacu – creative director, Mihai Gheorghiu – senior art director, Adrian Dragan – senior copywriter, Tania Oprea – junior copywriter si Magda Schnell – senior account manager.
Din partea HOSPICE Casa Sperantei, au participat la dezvoltarea proiectului Razvan Tautu – brand manager, Daniel Bujorean – coordinator national de PR si Laszlo Bodor – fundraiser.
“In Romania inca este insuficient de bine cunoscut faptul ca Legea sponsorizarii permite societatilor sa ofere sponsorizari ONG-urilor si sa beneficieze de facilitati fiscale. Aceasta campanie este una de informare in primul rand – putem face mai mult bine decat realizam, uneori”, spune Ionut Datcu, managing partner WoPA.
HOSPICE Casa Sperantei este cel mai mare ONG medical din Romania – organizatie infiintata in anul 1992 la initiativa britanicului Graham Perolls, care actioneaza pentru introducerea si dezvoltarea in Romania a ingrijirilor paliative pentru bolnavii incurabili si promovarea serviciilor la nivel national prin programe de educatie, informare si advocacy.
Campania a beneficiat de participarea, pro bono, a fotografului Nicolae Cosniceru, a casei de productie VAFA Production, a agentiei de media Aleea Media si a agentiei de media indoor Brand Management.