Wirquin România, producător național de echipamente sanitare inovatore pentru bucătării, băi și toalete, a devenit unul dintre principalii furnizori de astfel de produse pentru Europa Centrală și de Est. Acest lucru, spun oficialii, se datorează inovației, designului atractiv și adaptării la cerințele pieței, și se traduce printr-o creștere a cifrei de afaceri, în ultimii ani.
„90% din produsele WIRQUIN, comercializate pe piața locală, sunt fabricate la București”
„România este un hub în zona de echipamente sanitare inovatoare și asta deoarece, din cele aproximativ 1.000 de tipuri de produse create în fabrica WIRQUIN România, multe sunt exportate în Bulgaria, Grecia, Croația, Ungaria, Georgia, Iugoslavia sau Republica Moldova. Ceea ce creăm noi aici, practic ajunge în toate aceste țări. Mai mult decât atât, WIRQUIN România comercializează pe piața locală, în proporție de 90%, produse realizate chiar în fabrica din București, care dispune de aproximativ 10.000 de metri pătrați de spații de producție, oferind angajaților un mediu de lucru modern”, afirmă Mihai Popovici, director Dezvoltare WIRQUIN România, în cadrul unui eveniment organizat de companie.
De asemenea, oficialii companiei au afirmat că, în ultimii 5 – 6 ani, WIRQUIN România a cunoscut o dezvoltare remarcabilă, atât din punct de vedere al profitului realizat, cât și din punct de vedere al locurilor de muncă create. Astfel, dacă în urmă cu 6 ani, compania număra doar 24 de angajați, astăzi, la 18 ani de la înființare, numărul acestora se ridică la 110 persoane. În acest context, reprezentanții WIRQUIN România au declarat că obiectivul lor, pe temen mediu și scurt, este să devină una dintre cele mai mari fabrici ale grupului, prezent acum în 75 de țări din Europa, Asia și Africa. WIRQUIN România țintește astfel să își păstreze poziția de lider pe segmentele câștigate și să rămână un jucător de bază pe piața locală, dar și în CEE (Europa Centrală și de Est).
Atuurile produselor WIRQUIN pe piața echipamentelor sanitare: inovație și design de lux, la prețuri accesibile
Activitatea grupului WIRQUIN, prin produsele scoase pe piață, a condus la schimbarea apetitului consumatorilor locali spre produse sanitare revoluționare, susțin oficialii companiei. Clienții români preferă produsele igienico-sanitare integrabile conceptului de smart city, accesibile ca preț, punând în centrul atenției durabilitatea mare în timp, în detrimentul costurilor reduse, au completat aceștia. Este și motivul pentru care oficialii grupului au în vedere expansiunea business-ului de la noi din țară.
„Am decis ca anul acesta să creăm primul Centru de Competență în România pentru că fabrica de aici are potențialul de a deveni liderul grupului în ceea ce privește dezvoltarea producției și inovației de rame încastrate. Intenționăm să completăm gama de capace de toalete cu o gamă nouă produsă aici. An de an, afacerile cresc cu 20% în România grație oamenilor care formează compania. La nivel de grup, avem un plan pe 5 ani să lansăm noi produse inovative. Multe dintre ele vor fi fabricate în România și vor ajunge în întreaga lume. Deja se întâmplă acest lucru cu producția actuală WIRQUIN România și suntem mândri”, a declarat Gwenhael Le Coent, președinte WIRQUIN Group.
Printre invențiile-cheie comercializate de WIRQUIN România se numără „The 3/6 Litres”, care ajută la reducerea consumului de apă la toaletă cu până la 40.000 de litri pe an sau conducta de WC reglabilă „Soupless”. De asemenea, în 2010, au fost comercializate, în premieră internațională, primele scurgeri de duș „SLIM”, de numai 40 mm. Nu trebuie uitate nici rezervoarele și capacele de toaletă cu sistem bacteriostatic și design personalizat, care sunt de multe ori preferatele consumatorilor.
Parteneriat public-privat pentru transmiterea inovației
WIRQUIN România și Asociația Inginerilor de Instalații din România sunt în discuții cu autoritățile române despre posibilitatea introducerii unor cursuri speciale în cadrul Facultății de Inginerie a Instalațiilor de la București. Tinerii stundenți ar putea învăța ce înseamnă inovația sanitară marca WIRQUIN, devenită un reper de fabricație la nivel mondial, vor participa activ la actul de inovație și vor face practică în fabrica acestei companii. La finalul studiilor universitare, vor avea posibilitatea să lucreze în cadrul grupului. De asemenea, ideile inovatoare ale tinerilor români vor fi premiate cu sume consistente și cu ore de studiu aplicat în fabricile grupului din Franța sau Africa de Sud.
Aceste date WIRQUIN România și WIRQUIN Group au fost lansate cu ocazia aniversării a 40 de ani de inovație și succes ai grupului, moment celebrat în România printr-un eveniment special dedicat exclusiv angajaților, organizat pe data de 10 octombrie a.c., intitulat „Crazy 40’s/Crazy in Love”, prin care compania îndeamnă la curajul de a încerca experiențe noi, sub aura responsabilității.
Compania WIRQUIN România este parte a WIRQUIN Group, producător internațional de echipamente sanitare inovatoare, din anul 1999. Compania-mamă a fost înființată în anul 1977, în Franța, ca un business de familie, pentru a îmbunătății confortul și igiena în domeniul articolelor sanitare și al accesoriilor pentru baie, toalete și bucătării. WIRQUIN Group lansează 15 noi produse anual având în grijă să salveze consumul de apă, timp și spatiu. Cifra de afaceri pe intregul grup este de 132 de milioane de euro. Grupul este prezent în 75 de țări printre care Marea Britanie, Rusia, China si Africa de Sud. În fiecare an, compania investește 5% din cifra de afaceri în cercetare și dezvoltare.