Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Wilio, platforma online cu profesioniști din domeniul construcțiilor și întreținerii casei, lansată oficial în România, țara unde s-a născut ideea

Cât costă reparațiile în casă

Wilio, platforma care îi pune în legătură ușor și rapid pe utilizatori cu meșteri și alți profesioniști din domeniul construcției și întreținerii casei, a fost oficial lansată în România, miercuri, în cadrul unui eveniment dedicat presei, la care a participat Martin Winkler, cofondatorul companiei slovace.

În 2018, doi slovaci, Martin Winkler și Frantisek Duracinsky, fondau o platformă unde oamenii puteau să-și înregistreze problemele pe care le aveau de rezolvat în casă sau în apartament ꟷ construcții, renovări, reparații, instalații ꟷ pentru ca acestea să fie preluate de instalatori și alți meșteri sau firme. După lansarea oficială în Slovacia, în 2019, în numai 2 ani, 29.604 de profesioniști și companii s-au înregistrat pe platformă și mai mult de 71.000 de proiecte au fost finalizate.

3 ani mai târziu, platforma devine disponibilă și în România, țara în care o experiență personală i-a dat lui Martin Winkler ideea de a dezvolta Wilio. Totul a început în 2013, în timp ce acesta se afla într-o călătorie de afaceri la București, când a avut nevoie de un taxi. Un coleg român i-a arătat atunci o aplicație pentru chemat taxiuri, care l-a inspirat pe Winkler, la întoarcerea în Slovacia, să dezvolte împreună cu un partener, prima aplicație de ride-sharing din țara sa, HOPIN. Între timp, aceasta a devenit prima aplicație de acest fel din Slovacia, înregistrând în prezent peste 140.000 de curse pe lună.

După un timp, Winkler s-a gândit cum ar fi dacă, atunci când avem nevoie de un meșter pentru diverse probleme care apar în casă, am putea să contactăm unul la fel de ușor precum un șofer în aplicație? Așa a apărut Wilio.

Un proces în 3 pași

Încă de la început, Wilio a fost conceput ca o platformă prietenoasă, unde oamenii pot să-și prezinte
proiectele pentru ca, ulterior, un profesionist în domeniu să le poată prelua cât mai rapid. După ce
accesează site-ul sau aplicația pentru mobil, utilizatorii își pot crea un cont în calitate de clienți
sau de furnizori de servicii, în funcție de nevoie. Dacă sunt clienți, aceștia trebuie să selecteze o
categorie care reflectă necesitățile lor: arhitectură și inginerie; mobilă; faianță și pardoseală; fațade,
tencuială și zugrăvire; și altele.

După ce a ales serviciul de care are nevoie, clientul poate să introducă în platformă orice alt detaliu pe
care îl consideră necesar, de la dimensiuni, la culori și până la materiale. Ultimul pas îl reprezintă
publicarea proiectului în platformă. De aici, utilizatorul Wilio va primi oferte din partea profesioniștilor
care pot să se ocupe de el.

„Să găsești profesionistul potrivit obișnuia să fie ceva care consuma foarte mult timp. De obicei,
clientul nu avea altă opțiune decât să caute profesioniști prin intermediul familiei, cunoștințelor și, în
multe cazuri, pe internet. Datorită aplicației Wilio, majoritatea utilizatorilor vor primi un răspuns sau
o ofertă de preț pentru cererea lor de la profesioniști din apropiere în aproximativ o oră”,
spune cofondatorul Wilio, Martin Winkler.

Așadar, Wilio acționează ca un intermediar între clienții în căutare de anumite servicii și companiile și
profesioniștii care le pot rezolva cerințele. Platforma funcționează pe bază de recenzii, așa că orice lipsă
de profesionalism poate fi sancționată imediat, iar clienții pot să aibă mereu garanția calității serviciului
ales. Mai mult, reprezentanții companiei anunță că urmează să dezvolte noi caracteristici care vor
asigura o cumpărare și mai sigură a serviciilor de către clienți, precum și o mai bună calitate a
oportunităților de colaborare pentru profesioniști.

Wilio în România

Wilio a devenit disponibil pe piața din România în luna iulie a acestui an și, în numai 2 luni, mai mult de 3.100 de profesioniști s-au înregistrat pe platformă și peste 2.500 de proiecte au fost publicate, o dovadă a necesității sale în România. Reprezentanții Wilio speră ca într-un an în România, peste 10.000 de profesioniști și companii își vor face cont pe platformă și că numărul proiectelor va trece de pragul de
20.000.

„Wilio digitalizează accesul la serviciile tradiționale. Cu clienți în România din ce în ce mai deschiși la nou și care folosesc intens instrumente online, simțim că putem să aducem Wilio în această țară. Scopul nostru este să ajutăm clienții să găsească ușor furnizori de servicii de calitate în zona lor și să economisească bani, și, totodată, să creștem calitatea serviciilor pentru ei. Simultan, ne dorim și
sprijinirea afacerilor mici și mijlocii, ajutându-le să ajungă la noi clienți în aceste vremuri dificile cauzate de pandemia de coronavirus”, mai spune Winkler care adaugă că atunci când vine vorba de intrarea pe o piață precum România, factorul cheie îl reprezintă situația respectivei piețe.

„Utilizatorii trebuie să fie deschiși față de acest serviciu. Datorită creșterii rapide a comerțului online
în ultimii 10 ani, clienții s-au obișnuit să caute și să comande diverse servicii pe internet. Au încredere
în recenziile online și cer viteză în rezolvarea solicitărilor lor. Toate acestea reprezintă premise pentru
succesul unei platforme precum Wilio”, mai explică Martin Winkler.

Prezența în alte țări

În acest an, Wilio a fost lansat și în alte țări europene, precum Ungaria și Turcia. Intrarea pe piețe noi a fost o prioritate pentru Wilio, cauzată în special de pandemia COVID-19, o situație care reprezintă un risc major pentru liber profesioniști și pentru micii antreprenori.

Cât de mult plătesc românii pentru servicii de construcția și întreținerea casei comparativ cu alte popoare din Europa Centrală? Care este cel mai solicitat serviciu

Analiză Wilio despre piața serviciilor de construcție și întreținere a casei în România și Europa Centrală

Wilio, platforma care pune în legătură reparatori și alți profesioniști de pe piața serviciilor de construcții și întreținere a casei cu potențialii clienți, are ca principal obiectiv să sprijine liber profesioniștii și micile afaceri în aceste momente dificile cauzate de pandemia de Coronavirus, dar și să ajute oamenii să găsească rapid serviciile de calitate de care au nevoie. Din acest motiv, Wilio a efectuat o analiză comparativă a prețurilor de pe această piață, înregistrate în trei țări, inclusiv România, pentru o viziune mai largă asupra evoluției costurilor.

Comparativ cu alte țări din Europa, românii plătesc sume echilibrate pentru construcții și pentru serviciile de întreținere a casei. Totuși, sunt și servicii unde aceștia trebuie să scoată mai mult din buzunar decât cetățenii altor țări, precum Ungaria, unde salariul minim pe economie este similar. Wilio, platforma online care conectează rapid utilizatorii cu meșteri și alți specialiști, a adunat date din România și alte două țări pentru a vedea cum variază prețurile și care sunt cele mai solicitate servicii din platformă.

Prețurile în zona construcțiilor

Când vine vorba de construcția unei case la cheie, cel mai mic preț înregistrat pe platformă este în Ungaria, unde cetățenii plătesc 1.492 de euro pe metru pătrat. În România și Slovacia, prețul este cu aproximativ 300 de euro mai ridicat, un metru pătrat fiind 1.712, respectiv 1.727 de euro.

Conform datelor Wilio, aceste numere reflectă prețurile pentru o casă cu 4 camere, cu fundație de beton armat și o suprafață de 110 metri pătrați. Prețurile includ în mod standard, nivelare, construcția completă a clădirii, cu distribuție de apă, canalizare, electricitate, aer condiționat, precum și podele, ferestre, uși și echipamente de baie. Includ, de asemenea, și împrejmuirea terenului, paratrăsnet și jgheaburi.

În această categorie, Wilio deține date despre proiecte cu o gamă de prețuri cu variații mari. Dacă în Ungaria, cel mai adesea valoarea proiectelor este cuprinsă între 400 și 2.900 de euro, în România, clienții aleg, în medie, proiecte mai mari, cu o valoare cuprinsă între 2.500 și 22.000 de euro.

Aceste diferențe arată că românii și maghiarii încă se familiarizează cu platforma, optând numai pentru anumite servicii din categoria „case la cheie”, nu pentru un proiect complet. Astfel ei aleg doar anumite etape din această categorie, precum placarea cu lemn, hidroizolarea fundațiilor, proiecte de cablare sau montarea parchetului. Cifrele mai arată că românii au dobândit deja un anumit nivel de încredere în Wilio.

În Slovacia, acolo unde Wilio este deja o marcă consacrată, clienții nu ezită să comande pe platformă un proiect complet, astfel că solicitările pentru construcția unei case la cheie variază între 81.000 și 160.000 de euro.

Un alt serviciu unde românii înregistrează proiecte cu preț crescut este grădinăritul. Deși nu se află printre cele mai solicitate servicii, aceștia aleg mai mult decât slovacii și maghiarii proiecte complexe în această zonă. Maghiarii, de pildă, plătesc de obicei între 100 și 400 de euro pentru solicitările în această categorie, iar slovacii, între 250 și 850 de euro.

În România, proiectele sunt mai complexe, cu prețuri care variază între 320 și 8.000 de euro, cel mai probabil pentru că aici o grădină decorativă reprezintă mai degrabă un lux, așa că numai o parte privilegiată a populației își poate permite un asemenea serviciu.
Altfel, prețurile pentru proiectele mici de grădinărit sunt similare. În România și Slovacia, tăierea pomilor costă 23, respectiv 25 de euro pe bucată. În Ungaria, costul pentru această activitate scade, fiind în jur de 19-20 de euro.

Cât costă reparațiile în casă

Sunt și servicii pentru care românii plătesc mai puțin decât alte popoare din Europa Centrală. De pildă, când vine vorba de angajarea unui electrician, suma maximă pe care aceștia o plătesc este de 120 de euro, în timp ce maghiarii și slovacii plătesc între 400 și 460 de euro, respectiv între 300 și 600 de euro.

Cât despre instalațiile electrice, precum montarea de întrerupătoare și prize, costurile sunt similare în România și Ungaria, de aproximativ 40-55 de euro. În Slovacia însă, costul se dublează, fiind cuprins între 70 și 140 de euro.

Cât costă reparațiile în casă

Conform datelor Wilio, în ceea ce privește reparațiile în casă, prețurile sunt similare. De pildă, pentru schimbarea unei prize, un maghiar va plăti 7 euro, un slovac, 9, iar un român, 10 euro. În ceea ce privește zugrăvitul, un strat dublu de vopsea pe metru pătrat este mai ieftin în Slovacia, unde costă 1.8 euro, urmată de România, cu 2 euro, iar apoi de Ungaria, cu un cost de 2.24 euro.

Dacă are nevoie să instaleze geamuri termopan, românul va trebui să plătească aproximativ 110 euro pe fereastră, iar un slovac, 116 euro. Maghiarii înregistrează cele mai scăzute prețuri la acest capitol: aproximativ 95 de euro pe bucată.

Cele mai solicitate servicii în România

Primul serviciu pe care românii îl caută este văruitul, majoritatea făcând acest lucru o dată la câțiva ani. Pe Wilio, 8.63% dintre utilizatori au solicitat această activitate. Apoi, aceștia țin la renovarea apartamentelor, la fel și slovacii, iar apoi, la serviciile de curățenie, o prioritate pentru maghiari- fiind pe locul 1 în lista serviciilor cerute de aceștia.

6.23% dintre utilizatorii români ai Wilio au angajat un specialist pentru renovarea apartamentului lor, iar 3.56% și 3.47% dintre ei au cerut o menajeră, respectiv un instalator. Pentru serviciile acestuia din urmă, românii plătesc unele dintre cele mai mici prețuri, suma maximă înregistrată pe Wilio, pentru un proiect complex, fiind de 650 de euro, în vreme ce în Ungaria, această sumă este de 850 de euro, iar în Slovacia de 1.000 de euro.

Cele mai solicitate servicii în România

Forța de muncă în acest domeniu este mai ieftină în România, cu un tarif cuprins între 150 și 270 de euro. Un preț similar îl plătesc și slovacii: între 120 și 270 de euro. În Ungaria însă, angajarea acestui specialist costă între 150 și 650 de euro.

Cel mai puțin solicitat serviciu în România este cel al reparatorilor. Acest lucru poate fi explicat analizând date din studii făcute în ultimii ani, care arată că oamenii nu le mai cer prietenilor recomandări atunci când au nevoie să repare ceva.

Top 10 cele mai solicitate servicii/țară
România Ungaria Slovacia
Zugrăvit/ Zugrav 8.63% Curățenie 7.08% Zidărie/ Zidar 3.70%
Renovarea apartamentului 6.23% Zugrav/ Zugrăvit 4.78% Renovarea apartamentului 3.37%
Curățenie 3.56% Zidărie/ Zidar 4.50% Curățenie 2.93%
Instalator 3.47% Electrician 2.97% Reparator 2.84%
Electrician 3.11% Instalare și placare gresie 2.39% Zugrav/ Zugrăvit 2.67%
Zidărie/ Zidar 2.94% Renovarea apartamentului 2.39% Instalator 2.42%
Reamenajarea băii 2.49% Instalații electrice 2.30% Reamenajarea băii 2.38%
Instalarea și repararea aerului condiționat 2.31% Faianță, instalator faianță 2.01% Instalare și placare gresie 2.16%
Instalații electrice 2.22% Reamenajarea băii 1.82% Electrician 2.03%
Reparator 1.96% Specialist companie de gaze 1.72% Instalații electrice 1.84%

Până acum, clienții din România au folosit Wilio pentru 2000 de proiecte, 2762 de furnizori de servicii fiind înscriși pe platformă.

În contextul creat de pandemie, platforma vine ca un ajutor real nu doar pentru cei care caută să își rezolve problemele care pot apărea în casă, dar și pentru reparatori și alți specialiști care pot să facă mai rapid oferte.

„Pentru liber profesioniști și micii antreprenori, pandemia de Coronavirus înseamnă nu doar un risc de sănătate, ci și un risc existential economic. Wilio are ca scop să le ofere acestora o metodă alternativă de a câștiga clienți, ajutându-i astfel să treacă de această perioadă dificilă”, spune Marin Winkler, cofondatorul platformei.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.