Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

WILD TIME: investitii in ecoturism pentru Retezat si Valea Jiului

Sezonul se deschide cu turisti straini si tabere eco-educative pentru elevi

Organizatia ecologista Agent Green demareaza astazi proiectul WILD TIME pentru pregatirea si promovarea ecoturismului in muntii Retezat si imprejurimi ca solutie la protejarea mediului prin implicarea comunitatilor locale.

“Cred ca odata ce ecoturismul va aduce venituri insemnate locuitorilor din imprejurimile Retezatului acestia vor deveni aliatii nostri pentru protejarea naturii. Am vizitat zeci de parcuri nationale din lume pentru a invata din alte proiecte de succes. De exemplu, intr-o initiativa similara, Parcul National Plitvice din Croatia si-a crescut in mod controlat numarul de vizitatori de la cateva mii la un milion pe an. Retezatul are potential similar dar inainte de toate imprejurimile trebuie pregatite pentru primire in mod rezonabil. Turistii pe care noi ii vizam sunt interesati sa vada ceva unic, natura virgina si nu asfalt cum este aproape peste tot in restul Europei. Cei ce merg in excusrie prin Wild Time au toate sansele sa se simta bine si in acelasi timp sa aduca beneficii naturii si comunitatilor locale.”, a spus Gabriel Paun, Presedinte Agent Green.

Wild Time foloseste exclusiv resurse locale: ghizi, mancare, transportatori si cazare care sunt atent evaluate inainte de a fi recomandate. In cadrul proiectului se pun in valoare, se amenajeaza si se marcheaza obiective de vizitat recomandate de Administratia Parcului National Retezat (trasee, puncte de belvedere pentru atractii naturale), se atrag investitori externi, se incurajeaza localnicii pentru a atrage fonduri pentru a de implica in ecoturism si se promoveaza international destinatia. “Impreuna cu APNR am amenajat si popularizat deja trasee si puncte de belvedere precum Calea Lupilor si cascada Lolaia. Urmeaza sa facem mai multe si sa diversificam activitatile pentru turisti. Am asigurat fonduri pentru instruirea primilor 5 ghizi atestati pentru trasee montane. Vom aduce in mod constant si diplomati din tari care nu au munti precum Retezatul si care sunt interesati de proiecte pentru dezvoltarea rurala. In luna iunie vom vizita zona impreuna cu ambasadorul Republicii Kazahstan, Excelenţa Sa, Talgat Kaliyev si ambasadorul Emiratelor Arabe Unite in Romania, Excelenta Sa, Yacub Yousif Al-Hosani”, a adaugat Paun.

Muntii Retezat adapostesc ultimul Peisaj Forestier Intact din zona de clima temperata a Europei. Zeci de mii de păduri virgine, specii rare de flora si de fauna si peisaje spectaculoase de neegalat sunt inca neexplorate de milioane de ecoturisti din lume in cautare permanenta de noi destinatii. Astfel de Peisaje Forestiere Intacte mai exista doar in nordul Scandinaviei si al Rusiei insa acestea aflate in zona de clima rece nici macar nu se apropie de bogatia biodiversitatii din Retezat.

“Parcul National Retezat, primul infiintat in Romania este vizitat anual de aproximativ 15 – 20 000 de turisti, care in mare parte nu folosesc servicii locale. Cred cu tarie in dezvoltarea unui model de ecoturism in Retezat alaturi de Wild Time dar si cu sustinerea primarilor locali, a ministerului turismului si a unor investitori responsabili.” a adaugat Zoran Acimov, Directorul APNR.

“Pentru ca vara sta sa inceapa am pregatit deja pachete pentru ecoturisti. Am primit deja licenta de turism la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Tursmului si am lansat websitul www.wildtime.ro pentru inceput in limbile romana si engleza. Ulterior acesta va fi disponibil si in limba germana. In Romania ne concentram anul acesta pe taberele Wild Junior Camp, un program eco-educativ in trei etape prin care copiii invata despre plante, despre animale si despre munte la ele acasa alaturi de cei mai buni specialisti din zona. Am testat deja programul cu elevi din scoli din Bucuresti si micutii s-au intors acasa zmei ecologisti. Vom aduce si grupe de turisti din strainatate. La sfaristul verii vom lansa alte 2 pachete inedite care se adreseaza unor grupuri ce nu au fost inca abordate. In ceea ce priveste turistii din strainatate vizam entuziastii de flora, fauna, peisaje, foto safari, alpinism, ski de tura, relaxare, cicloturism sau team building. In luna iunie vom avea deja grupuri din Olanda, Marea Britanie, Germania, Austria si Elvetia”, a incheiat Raluca Nicolae, project manager WILD TIME.

Despre WILD TIME:

WILD TIME este o intreprindere sociala infiintata in anul 2012 de Asociatia Agent Green. Pentru buna desfasurare a activitatilor turistice intreprinderea a aplicat si a primit de la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului licenta de turism.

Viziunea WILD TIME este o lume in care ecoturismul reuseste sa contribuie decisiv pentru realizarea armoniei intre natura virgina, vizitatorii ei si bunastarea comunitatilor locale. Veniturile de la turisti raman la furnizorii locali de servicii, iar profitul este directionat in proiecte si campanii de protejarea mediului si pentru amenajarea obiectivelor in vederea cresterii atractivitatii ecoturistice. Prin proiectul nostru ne propunem de asemenea sa aducem un plus de valoare imaginii Romaniei pe plan international.

Misiunea Wildtime este de a oferi oportunitatea de a:
– savura timpul liber in armonie cu zonele naturale salbatice din Romania
– beneficia de serviciile si de produsele alimentare traditionale de cea mai buna calitate si care tin cont de valorile istorice, culturale si naturale specifice
– contribui prin reusita vacantei la conservarea patrimoniului natural si la bunastarea populatiei locale

Proiectul Wild Time este finantat prin intermediul programului “Green Entreprenorship”, initiativa comuna a Romanian-American Foundation si Fundatia pentru Partneriat. Finantatorii nu pot fi facuti raspunzatori de continutul acestui comunicat de presa si de felul in care acesta este folosit.

Bucuresti, 29.05.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.