- Compania românească White Image a fost preluată, anul acesta, în proporție de 75% de Mediapost Hit Mail, grup deținut de Poșta Franceză
White Image, prima și cea mai mare companie de e-mail marketing din România, estimează o creștere a cifrei de afaceri de 10% în 2023, după ce anul trecut a raportat rezultate de peste 1,5 milioane de euro. Perspectivele industriei de e-mail marketing sunt unele pozitive, pe fondul unor tranzacții importante și al unui interes în creștere al companiilor pentru canale de vânzări cu rate de conversie mai mari.
La 20 de ani de activitate pe piața locală, după ce a fost preluată, anul acesta, de către Mediapost Hit Mail, deținut de Poșta Franceză, compania vizează expansiunea internațională. În același timp, este menținut focusul pe dezvoltarea portofoliului local, pe o piață favorizată de un context în care inflația, dar și alți factori externi, precum focusul pe soluțiile de loializare, automatizarile de marketing, rezultatele mai slabe din campaniile de pe rețelele de socializare, au împins companiile către canale mai eficiente prin care să ajungă la clienți.
“Împlinim 20 de ani de când facem e-mail marketing în România, timp în care am făcut și pionierat, am trecut și prin transformări ale pieței, dar am răspuns mereu cu același entuziasm provocărilor apărute. Industria s-a schimbat semnificativ în tot acest timp, iar e-mail marketing-ul a evoluat, de la un instrument aproape exclusiv orientat către vânzări, la un domeniu vast care acoperă zona de suport after sales, construirea relației cu clienții și susținere a tuturor proceselor de business. A căpătat un rol foarte puternic ca soluție de loializare și are mai multe atribuții în ziua de azi, răspunde mai multor probleme de business decât la începutul anilor 2000, iar momentul actual este unul bun, marcat de o consolidare puternică”, declară Grațiela Lupu, Managing Partner White Image.
Într-un sector cu indicatori de performanţă ridicați, ratele de conversie pot ajunge la 5% pentru comunicările constante sau chiar la 6% în cazul celor automatizate, care implică programe de reducere a ratelor de abandon. Drept urmare, este unul dintre canalele cu cel mai mare ROI (return on investment), în medie 36 euro la fiecare euro cheltuit.
Piaţa de e-mail marketing este definită de două tendințe majore: integrarea soluţiilor de CRM în comunicare, cu ajutorul datelor colectate, dar şi o experiență mai interactivă oferită clienților, prin integrări de componente video pentru explicarea serviciilor sau chiar jocuri. Companiile utilizează aceste instrumente pentru menținerea unei relații apropiate cu clienții lor, dar și în promovarea produselor și a serviciilor.
“Companiile își doresc un control mai mare asupra datelor proprii, mai ales că volumul lor este într-o creștere accelerată și prin urmare au investit mai mult în e-mail marketing, care vine cu performanțe îmbunătățite comparativ cu alte canale de comunicare. Față de acum 20 de ani, când mailul era folosit doar pentru a ține corespondența, piața este acum una foarte competitivă, iar adaptarea la schimbările din industrie și la evoluția tehnologiei este esențială. Am avut o dezvoltare puternică în ultimii ani, am atras clienți și parteneri noi, iar focusul pe marketing automation și experiența oferită clienților ne-a adus și multe premii internaționale.
În plus suntem încântați că avem alături de noi clienți pentru care lucrăm de 15, 17 sau chiar 19 ani, majoritatea clienților de cursă lungă fiind din zona corporate, ceea ce este pentru noi o confirmare că White Image nu este agenția care se adaptează trendurilor, ci este agenția care a creat și creează trenduri. Și când ne gândim la trenduri, am fost printre primii care au implementat bunele practici în e-mail marketing și, ca urmare, am fost primii din Europa certificați pentru bune practici, printre primii din lume care au avut proiecte live complexe în zona de automatizare în 2005, iar acum suntem printre puținele platforme care oferă soluții pentru gestionarea e-mailurilor interactive cu cea mai noua tehnologie google, AMP”, explică Andrei Georgescu, co-fondator White Image.
Cu peste 60 de milioane de e-mail-uri trimise lunar prin sistemul său, White Image a atras clienți din industrii variate, în timp ce volumele cele mai mari de e-mail-uri le-a înregistrat în auto și IT, unde creșterile au fost mai mult decât duble.
Printre cele mai noi domenii din care vin companiile atrase de piața de e-mail marketing se numără: construcţiile, auto, financiar, serviciile de consultanţă.