speranţelor în prima sa campanie globală de brand!
În februarie 2009, Western Union, lider pe piaţa globală a transferurilor de bani, a lansat campania globală de brand yes! – da! pentru România.
De ce yes! – da!
Conceptul da!, care fundamentează această campanie, este inspirat de oamenii care se străduiesc să-şi împlinească ţelurile, aspiraţiile şi visele. Optimismul şi speranţa cuprinse în cuvântul da! apropie compania Western Union de consumatori şi adaugă mărcii emoţii şi sentimente. Prin cuvântul da! se creează o legătură emoţională între brandul Western Union şi oamenii care utilizează acest serviciu de transfer de bani pentru a-şi duce la îndeplinire dorintele.
Ce s-a schimbat în comunicarea de marketing:
Care sunt întrebările la care Western Union răspunde prin yes!/da!
pot sa ii ofer copilului meu toate şansele din lume? – da!
poate familia mea de acasă sa se bazeze pe mine? – da!
pot să-mi plătesc chiria la timp? – da!
pot să am grijă de cei dragi de acasă? – da!
pot să fac soarele să strălucească pentru ea în fiecare zi? – da!
Pot să îi dau un motiv să zâmbească? – da!
Inedit:
* Studii amănunţite asupra consumatorilor au arătat că, aproape 90% din persoanele care utilizează serviciile de transfer de bani Western Union apreciază legătura emoţională cu brandul Western Union.
* Campania yes!/da! se adresează celor peste 200 de milioane de oameni care trăiesc în afara ţării lor de origine şi îşi propune să le încurajeaze speranţele şi visele. Se estimează că, în 2008, aceştia au trimis celor dragi aproape 400 de miliarde de dolari.
* Western Union şi-a implementat prima iniţiaţivă de brand globală fără a creşte cheltuielile de marketing. Ca în fiecare an, aceasta s-a ridicat la aproximativ 250 de milioane de dolari (5-6% din venitul anual al companiei), incluzând campania da!
* Western Union caută şase oameni care să popularizeze efectul da!, devenind ambasadori Western Union da! Aleşi datorită experienţelor lor emoţionante, ambasadorii Western Union da! vor avea şansa de a alege unul din cele trei proiecte educaţionale importante care va primi o donaţie de 10.000 de dolari din partea Western Union. Western Union şi Fundaţia Western Union vor dona împreună o sumă totală de până la 100.000 de dolari.
* Elementele campaniei de marcă da! vor fi traduse în 40 de limbi.
* În România, spotul publicitar pentru campania da! a fost difuzat la ProTV International începând cu 23 martie 2009
Elementele campaniei yes! – da
Echipa de creaţie
* Antoine Bardou-Jacquet, unul din cei mai avangardişti regizori de film din generaţia sa; a creat spoturi publicitare cunoscute la nivel internaţional pentru Honda, Peugeot, Sony Cybershot şi Vodafone.
* Steve McCurry, recunoscut ca unul din cei mai talentaţi fotojurnalişti, a câştigat numeroase premii internaţionale de fotografie. Portretul unei refugiate afgane realizat de el este una din cele mai celebre fotografii din lume.
* David Carson, unul din cei mai influenţi designeri din ultimii 100 de ani este directorul şi designerul şef al David Carson Design, Inc.
* Hindi Zhara este o cântăreaţă/compozitoare de succes din Paris. Vocea ei profundă în combinaţie cu muzica jazz, tango, arabesque şi soul face din spectacolele sale o experienţă de neuitat.
* Chase, un street artist/designer talentat; a realizat peste 100 de picturi murale în întreaga lume. Printre clienţii lui s-au numărat: Puma, Adidas, Levi’s, Scion, Acura, Hot Kiss, Bloomingdale’s, GenArt, Palmer Snowboards
Efectul da! în România
{mosloadposition user10}