· Noul serviciu este o premieră în România
Western Union – liderul global în servicii de plăţi – şi Banca Transilvania – cea mai mare instituţie bancară cu capital privat majoritar românesc – lansează astăzi, în premieră în România, serviciul de transfer de bani prin Internet Banking.
Noul serviciu permite trimiterea şi primirea de bani din şi în România, prin serviciul Internet Banking al Băncii Transilvania, BT24 (www.bt24.ro), utilizând Western Union Money Transfer.
„Serviciul de transfer de bani Western Union prin internet banking le oferă consumatorilor o alternativă modernă de a trimite sau a primi bani. Aceştia îşi doresc să aibă tot mai multe opţiuni atunci când efectuează transferuri financiare, iar acum le dăm posibilitatea să o facă şi online. Noul serviciu aduce în plus un comision de transfer mai avantajos pe lângă beneficiile asigurate deja de Western Union: accesul la o reţea ce acoperă 200 de ţări din întreaga lume, o experienţă de peste 160 de ani în transferurile financiare şi siguranţa celor mai stricte standarde internaţionale de conformitate”, declară Daniela Budurea, Country Director Western Union România şi Bulgaria.
Declan Daly, Vice-Preşedinte Regional Western Union pentru Europa Centrală adaugă „Nevoile consumatorilor se schimbă. Vrem să le punem la îndemână serviciul Western Union şi pe alte canale. Viziunea noastră este să devenim reţeaua şi marca globală care pune banii în mişcare. Aceasta înseamnă că, în viitor, consumatorii vor putea folosi serviciile Western Union de la plata facturilor şi până la primirea sau trimiterea de bani în caz de urgenţă atunci când călătoresc sau pentru efectuarea de plăţi internaţionale în cazul companiilor mici şi mijlocii care fac afaceri în afara ţărilor lor”.
Serviciul este accesibil clienţilor Băncii Transilvania care au un cont deschis în lei, Euro şi/sau USD. Clienţii pot trimite bani atât în străinătate, în reţeua globală Western Union din peste 200 de ţări şi teritorii din lume, cât şi în România, direct din conturile personale, prin serviciul Internet Banking BT24. Se pot, de asemenea, primi sume de bani trimise prin Western Union din reţeaua internaţională sau locală, care vor fi virate direct în conturile personale ale destinatarilor.
„Împreună cu Western Union lansăm facilitatea de transfer de bani prin internet banking, continuând să venim cu servicii în premieră pentru clienţii noştri. Avem în palmares inclusiv o premieră mondială, prin lansarea, în România, în 2010, a serviciului de transfer de bani prin bancomat. Suntem onoraţi de acest parteneriat şi, tocmai de aceea, Banca Transilvania răspunde mereu provocărilor inovatoare propuse de echipa Western Union” – declară Leontin Toderici, Director Executiv – COO, Banca Transilvania.
Cum funcţionează noul serviciu Western Union de transfer de bani prin Internet Banking
Pentru a trimite bani prin serviciul Western Union prin Internet Banking, clienţii trebuie să aibă un cont în lei şi/sau Euro sau USD, deschis la Banca Transilvania şi să fie abonaţi la serviciul de Internet Banking al BT. Suplimentar, clienţii care deţin un gold!card emis de Western Union se pot identifica şi pe baza acestuia în momentul efectuării tranzacţiei, având astfel posibilitatea să selecteze beneficiarul transferului dintr-o listă predefinită. După selectarea sau introducerea beneficiarului transferului, clientul trebuie să selecteze ţara de destinaţie, să introducă suma transferată şi valuta la destinaţie, respectiv să accepte termenii şi condiţiile aferente transferului.
Odată cu finalizarea tranzacţiei, contul clientului este debitat cu suma trimisă şi comisionul aferent tranzacţiei. Comisioanele aferente transferului şi alte date ale tranzacţiei sunt prezentate pe pagina de Internet Banking a Băncii Transilvania (www.bt24.ro). Aceste informaţii pot fi tipărite pentru a şti exact cu ce sumă a fost debitat contul. Banii trimişi vor fi disponibili la destinaţie în câteva minute, conform termenilor şi condiţiilor serviciului.
Pentru a primi bani prin Internet Banking prin serviciul Western Union, destinatarul trebuie, de asemenea, să aibă un cont în lei şi/sau Euro sau USD la Banca Transilvania, să fie abonat la serviciul de Internet Banking al Băncii Transilvania şi să cunoască detaliile tranzacţiei Western Union: MTCN-ul (Money Transfer Control Number), suma trimisă (+/- 10%), valuta în care a fost trimisă şi ţara de origine.
Ulterior, clientul trebuie să selecteze serviciul Western Union din pagina principală de Internet Banking, să introducă detaliile tranzacţiei, să citească şi să accepte termenii şi condiţiile aferente transferului, apoi banii sunt viraţi direct în contul său. Pentru transferurile pe teritoriul României, tranzacţia va fi plătită în aceeaşi valută în care a fost trimisă.
Pentru tranzacţiile din străinătate către România, contul clientului este creditat cu suma aşteptată în valuta contului. În cazul în care suma primită este într-o valută diferită de valuta contului, aceasta va fi convertită în valuta contului la cursul de schimb al Băncii Transilvania.
Clientul poate opta pentru o nouă operaţiune de transfer sau poate să îşi retragă banii din cont de la ghişeele BT. În cazul în care deţine un card bancar asociat la contul curent, poate alege să îşi retragă banii de la un ATM sau poate decide să plătească cu cardul la comercianţii acceptanţi cu contravaloarea sumei respective, beneficiind de comision 0%.