colaborarii sale cu UEFA Europa League, menita sa sustina un million de zile de scoala
The Western Union Company (NYSE:WU), unul din liderii globali în servicii de plăți și noul partener global al UEFA Europa League, anunță astăzi lansarea inițiativei prin care fiecare pasă reușită din acest sezon al competiției va fi transformată în fonduri care să susțină educația pentru tineri din întreaga lume.
Numită PASS, această inițiativă îl are în prima linie pe fostul star internațional de fotbal Patrick Vieira și va debuta odată cu etapa pe grupe din sezonul 2012/13 a UEFA Europa League, care va demara pe întreg cuprinsul Europei pe 20 septembrie. Inițiativa își propune să capitalizeze un million de zile de școală pe durata următoarelor trei sezoane, continuând astfel proiectele de susținere a educației la nivel global implementate de companie până în prezent.
“Punerea banilor în mișcare pentru mai bine – moving money for better – este axa centrală a tot ceea ce facem iar educația este una din principalele rațiuni pentru care consumatorii noștri trimit bani”, spune Hikmet Ersek, Președinte și CEO Western Union. “Potrivit datelor UNESCO1, în întreaga lume, peste 71 de milioane de elevi și studenți străluciți și care muncesc din greu nu sunt înscriși în vreo formă de învățământ secundar sau vocațional. Aceasta reprezintă o imensă pierdere de potențial economic și uman, cu atât mai mult cu cât fiecare an în plus petrecut la școală crește șansele și oportunitățile economice ale fiecărui individ. Prin PASS, intenționăm să valorificăm puterea fotbalului pentru a crește vizibilitatea acestei probleme la nivelul publicului precum și să oferim un sprijin real pentru tineri și comunitățile lor”.
“Acolo de unde vin eu, șansele pentru o educație de calitate sunt rare”, explică Patrick Vieira, fost jucător pentru AS Cannes, AC Milan, Arsenal FC, Juventus, FC Internazionale Milano, Manchester City FC și internațional francez, născut în Senegal și mutat în Franța la vârsta de opt ani, actualmente coordonator executiv al Manchester City.
“Footbalul a fost biletul meu către succes, însă pentru majoritatea tinerilor educația este cheia care le poate permite să devină ceea ce își doresc. De aceea m-am implicat și sprijin această campanie. Vor beneficia de rezultatele ei elevi și profesori din întreaga lume și, în special, din țările care au mare nevoie, cum ar fi țara mea de baștină, Senegal”, spune Vieira.
Mulțumită audienței globale de care se bucură UEFA Europa League, fanii fotbalului din America Latină, Africa, Asia sau Europa vor avea prilejul să contribuie financiar la acest proiect pe toată durata acestui sezon prin intermediul unor mecanisme online și de social media.
Inițiativa se va concentra inițial pe unsprezece țări, și anume Brazilia, China, Columbia, Jamaica, Mexic, Maroc, Nigeria, Senegal, România, Rusia și Turcia – și va implica colaborarea cu organizații non-profit și neguvernamentale (ONG) a căror activitate vizează creșterea ratei de școlarizare prin acordarea de burse și gestionarea problematicii lipsei de profesori și dascăli.
David Taylor, reprezentant UEFA Events S.A. a menționat:
“Deoarece este difuzat și poate fi urmărit de fani în peste 200 de țări, fotbalul european reprezintă o aspirație pentru mulți jucători din întreaga lume. În sezonul trecut, am avut în UEFA Europa League jucători provenind din 113 țări diferite. Prin inițiativa PASS lansată de Western Union, unii dintre aceşti jucători vor putea să dea ceva înapoi comunităților din care provin, oferindu-le mai mult decât emoţia şi divertismentul create pe terenul de joc”.
Iniţiativa PASS va transforma fiecare pasă reuşită din fiecare meci, de la etapele pe grupe și până la finala Europa League 2012/2013 în fonduri care vor acoperi o zi de şcoală pentru un elev. Acestea urmează să fie alocate şi distribuite pe baza costurilor educaţionale identificate în fiecare piaţă vizată. Această inițiativă va avea o durată de trei ani, până în 2015, perioadă în care Western Union este sponsor pentru UEFA Europa League.
Pentru a susţine iniţiativa PASS, Western Union va derula un program extins de marketing şi comunicare, care va căuta să implice atât clienţii, cât şi fanii UEFA Europa League din întreaga lume.
Date statistice privind problematica globală a educației:
· Pentru 774 de milioane de oameni, lipsa educației reprezintă o barieră pentru incluziunea economică – 1 din 5 adulți din lume nu ar putea să citească această frază2
· Nevoi globale:
o EU: 1 din 5 elevi nu reușesc să ajungă la nivelul minim de aptitudini care să le permită să funcționeze în societate3
o China: 25% dintre elevii eligibili pentru ciclul gimnazial nu pot să urmeze cursurile; principala cauză este factorul economic4
o Australia: până în 2015, va apărea un decalaj de 2 milioane de muncitori calificați în meserii de bază5
o Africa Sub-Sahariană: 73% dintre elevi sunt excluși din ciclul școlar gimnazial, în cea mai mare parte datorită costului care nu poate fi suportat6
o Regiunea LACA (America Latină): 40% dintre elevi nu termină ciclul gimnazial; din cauza fenomenului ‘la brecha’, desemnând lipsa aptitudinilor necesare, rata șomajului în rândul tinerilor crește în regiunea LACA într-un ritm mai accelerat decât în orice altă regiune7
o SUA: 25 % dintre studenții de colegiu nu se duc la ore deoarece nu-și pot permite să-și cumpere manuale8
· 85% din populația de la nivel global consideră ‘asigurarea oportunităților egale în educație’ una din prioritățile lor majore9
Despre parteneriatul dintre Western Union și UEFA Europa League
În iulie 2012, Western Union a anunțat încheierea unui acord pe trei ani prin care devenea partener global și sponsor al UEFA Europa League. Acest acord de sponsorizare cu una dintre cele mai importante competiții inter-cluburi din lume, incluzând 193 de echipe profesioniste de fotbal din 53 de țări, reprezintă o oportunitate unică pentru vizibilitatea mărcii Western Union la nivel global. În fiecare sezon, competiţia înregistrează o audienţă cumulată de aproximativ 1,3 miliarde de persoane prin retransmiterea meciurilor în peste 200 de ţări din întreaga lume. Capitalizând această expunere globală şi bazându-se pe reţeaua sa extinsă de aproximativ 510.000 de locaţii ale Agenţilor din 200 de ţări şi teritorii, Western Union îşi propune să conecteze clienţii şi agenţii săi de peste tot din lume la emoţiile UEFA Europa League. Parteneriatul include oportunităţi de dezvoltare de conţinut video, digital şi de social media prin implicarea brandului UEFA Europa League. Acest parteneriat va fi valabil până la finala UEFA Europa League din 2015.
1 Sursă: UNESCO Institute for Statistics.
2 Sursă: Global Campaign for Education.
3 Sursă: Equity and Quality in Education: Supporting Disadvantaged Students and School, QECD, 2012.
4 Sursă: Ford Foundation.
5 Sursă: OECD.
6 Sursă: UNESCO.
7 Sursă: IADB.
8 Sursă: US News & World Report.
9 Sursă: 2009 Global Edelman good purpose Study.