Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Western Union lanseaza campania „Fereste-te de fraude!”

Western Union lansează astăzi campania „Fereşte-te de fraude!” care are ca scop informarea consumatorilor despre cum se pot feri să nu devină victime ale fraudatorilor atunci când fac transferuri de bani. Campania va include o serie de şase caricaturi semnate de Ion Barbu care vor ilustra cele mai frecvent întâlnite scheme de fraudă şi modalităţile prin care consumatorii le pot identifica, astfel încât să nu cadă victime ale escrocilor.

„Ca furnizor de servicii financiare, Western Union acordă o mare importanţă protecţiei consumatorilor săi. Este, însă, o realitate regretabilă că sunt utilizate adesea servicii legitime pentru derularea unor activităţi frauduloase. De aceea, lansăm campania „Fereşte-te de fraude!” prin care ne dorim să creştem nivelul de informare al consumatorilor noştri asupra diferitelor tipuri de fraudă, dar şi asupra semnalelor de alertă de care trebuie să ţină cont pentru a face transferuri de bani în siguranţă”, declară Daniela Budurea, Country Director România şi Bulgaria, Western Union.

Seria de caricaturi va ilustra şase scheme de fraudă dintre cele mai frecvent întâlnite: oferte de maşini second-hand pe internet, oferte de apartamente ieftine de închiriat sau de cumpărat pe internet, licitaţii online pentru diverse produse, loterii cu premii sau vize, oferte de locuri de muncă în străinătate şi câştigarea unor premii surpiză.

Campania va demara cu prezentarea mecanismului de fraudă cu maşini second hand la preţuri irezistibile pe internet.

Escrocii îi vizează pe cei care caută maşini second hand pe internet. Anunţurile, foarte atrăgătoare, sunt publicate pe site-urile specializate şi spun, în în linii mari, o poveste de genul: maşina este aproape nouă, are puţini kilometri parcurşi, iar preţul este negociabil. Când potenţiala victimă devine interesată de ofertă şi sună la numărul de telefon din anunţ (de obicei, un număr de cartelă pre-paid), falsul proprietar îi propune să corespondeze doar pe e-mail. Urmează câteva zile de discuţii, în care presupusul vânzător mai lasă câteva sute de euro din preţul maşinii şi câştigă încrederea viitoarei sale victime. În momentul încheierii tranzacţiei, falsul vânzător îi cere cumpărătorului să facă o operaţiune aparent ciudată: să-şi trimită banii sieşi, prin Western Union şi să-i furnizeze pe mail o copie cu dovada efectuării transferului. Vânzătorul invocă pretextul că nu vrea să facă drumul degeaba, înainte de a avea dovada că clientul este serios şi deţine suma stabilită. Clientul dornic să intre cât mai repede în posesia maşinii second hand la preţ de chilipir efectuează transferul, doar că, în momentul în care se duce să-şi ridice banii, constată că aceştia au fost deja ridicaţi. Banii au fost preluaţi de vânzătorul-escroc cu un act de identitate falsificat, folosind codul MTCN (numărul de control unic care nu trebuie dezvăluit decât destinatarului) furnizat chiar de către cumpărător.

Indiferent de mecanismul folosit de escroci, cea mai bună metodă de prevenire a fraudelor rămâne informarea. Campania Western Union îşi propune să tragă un semnal de alarmă şi să ajute consumatorii să identifice situaţiile de fraudă prin recunoaşterea unor elemente comune:
· Dacă o ofertă pare prea bună pentru a fi adevărată, probabil că aşa şi este.
· Fiţi întotdeauna precaut când vi se solicită orice tip de plată înaintea livrării produsului, a vizionării aprtamentului, a maşinii sau înaintea semnării unor forme de angajare pentru muncă în străinătate.
· Fiţi precaut atunci când ofertele promit produse la preţuri mici, case, apartamente de închiriat cu mult sub preţul pieţei sau salarii mari pentru posturi care nu necesită experienţă, oferind totodată garanţia angajării.
· Dacă comunicaţi cu angajatorul sau vânzătorul prin e-mail, verificaţi dacă acesta foloseşte corect limba română. Punctuaţia, greşelile de ortografie sau greşelile de gramatică reprezintă, cel mai adesea, un semnal de alarmă. De asemenea, acordaţi atenţie şi adresei de e-mail, fraudatorii folosind, de obicei, adrese generice şi nu specifice companiei din care pretind că fac parte.
· Fiţi precaut atunci când discutaţi cu persoane care pretind că locuiesc în altă ţară sau sunt plecaţi din ţară în interes de afaceri. Fraudatorii folosesc această scuză pentru a evita o întâlnire faţă în faţă.
· Dacă aveţi de-a face cu o agenţie sau o companie necunoscută, contactaţi Oficiul pentru Protecţia Cosumatorului pentru a verifica dacă au fost depuse plângeri.
· Nu uitaţi că Western Union nu vă recomandă să utilizaţi transferul de bani către persoane străine sau către cineva a cărui identitate nu o puteţi verifica.

Western Union oferă consumatorilor servicii de încredere pentru a trimite bani familiei sau prietenilor. Este important de reţinut că un transfer de bani poate fi ridicat într-o perioadă scurtă de timp de la trimitere – chiar în câteva minute – iar, după ce suma a fost ridicată, expeditorii nu mai pot anula transferul sau obţine banii înapoi de la Western Union, chiar dacă transferul a fost rezultatul unei fraude.

Campania de informare pentru prevenirea fraudelor se va desfăşura în România şi Bulgaria în perioada august 2012 – septembrie 2012. Informaţiile referitoare la situaţiile de fraudă pot fi accesate şi pe www.transferdebani.ro/antifrauda.html.

Bucuresti, 01.08.2012

{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.