S-a declarat la Salonul de Ciocolată ce a avut loc în Paris în acest an: “În timp ce lumea este umbrită de criza financiară, noi o ducem bine.”
Wawel România anunţă că piaţa românească de ciocolată este în evoluţie, pentru anul 2009 prevazându-se o creştere cu 15 – 20 % faţă de cele 300 de milioane de euro valoare de vânzare în retail estimate pentru anul 2008.
Conform analiştilor de research, piaţa mondială a dulciurilor este evaluată la 70 de miliarde de Euro, şi creşte cam cu 5 % pe an. Pentru această valoare, corespund 12 milioane de tone de dulciuri (incluzând ciocolata şi zaharoasele), cu un volum de vânzări în creştere cu peste 3 % pe an.
Wawel SA este unul dintre cei mai mari producători de ciocolată din Polonia, are sediul în Cracovia şi este specializat în producerea şi vânzarea unei game largi de produse din ciocolată. Aceasta cuprinde gama de dulciuri fără zahăr (sugar-free) şi alte produse cu compoziţii şi reţete speciale, cum ar fi cele cu cremă din lichior de ouă, cremă de castane, ciocolată cu 90 % conţinut de cacao sau prune confiate în ciocolată.
Wawel este deschisă spre extindere, atât pe plan mondial, cât şi în interiorul graniţelor noastre. În ceea ce priveşte România, scopul propus pentru anul 2009 este integrarea în marile reţele de retail şi cash & carry, precum şi în toate magazinele reprezentative din oraşele cu peste 10 000 de locuitori, la nivel naţional. Tot pentru urmatorul an, se urmăreşte obţinerea unei cote de minim 1 % din piaţa totală de ciocolată, echivalentul a 8 % – 10 % din sectorul premium. Valoric, în preţuri de retail, ţinta se traduce în vânzări de aproximativ 2.5 – 3 milioane de euro.
În concluzie, dezvoltarea, extinderea, intrarea pe noi pieţe şi creşterea cotelor de piaţă sunt cuvintele de ordine pentru 2009.
“Piaţa ciocolatei este dinamică, în continuă creştere la nivel global şi în particular în România, unde consumul este încă foarte scăzut faţă de media europeană. Tendinţa consumatorilor este, în acest moment, să se îndrepte spre gama premium, în mod special spre produsele cu un mare conţinut de cacao şi spre bomboane de ciocolată”, declară Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
“În aceste condiţii, gama medie a ciocolatei se va confrunta cu o migraţie a unei părţi a consumatorilor spre sectorul premium; va câştiga, în schimb, consumatori din sectorul economic. Astfel, acesta din urmă este cel care va pierde în contextul competiţiei mari de pe piaţa românească de ciocolată”, concluzionează Narcis Costache.
Şi pe piaţa internaţională, tendinţa este de creştere accentuată a gamei premium în preferinţele consumatorilor. Ciocolata premium cu inscripţii pe ambalaj de genul : “bogată în antioxidanţi”, “fără conservanţi”, “gourmet”, “organic”, reprezintă cam 60 % din declaraţiile producătorilor de pe pieţele mari, cum este cea americană.
{mosloadposition user10}