Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Wally Olins – The Branding Guru

Interviu in exclusivitate Print & Add

Wally Olins – preşedintele şi partenerul fondator al Saffron Brand Consultants – este un renumit specialist în domeniul brandingului precum şi în cel al identităţii corporatiste. Orange, Renault, Volkswagen sau British Telecom sunt doar câteva din brandurile pe care le-a creat. În ultima perioadă a desfăşurat o intensă activitate de cercetare şi consiliere pe segmentul brandingului de ţară. Dincolo de faptul că ţine discursuri peste tot în lume, lucrează la proiectul privind brandingul de ţară al Poloniei. Supranumit Branding Guru şi cu toate acestea extrem de modest, Wally Olins, calm, blând, dar ferm în ceea ce spune şi în acelaşi timp pasionat de ceea ce face, a acceptat să ne răspundă la câteva întrebări.

1. Aţi vorbit despre un anume „spirit al vremurilor” în care trăim. E prea mult să cerem o definiţie foarte concentrată?

Mai multă grijă. (răspuns original „more caring”)

2. Şi acum să trecem la specialitatea dumneavoastră, şi anume capitolul branding. Aţi spus de multe ori, şi apare şi în cea mai recenta carte pe care aţi scris-o „Wally Olins despre branding” (în româneşte editată de Comunicare.ro, 2006): „Cheia este emoţia.” Referitor la această afirmaţie, ar trebui să ne îngrijoreze faptul că, fiind tot mai bombardat cu informaţii şi reclame, şi prin acestea bombardat cu emoţii, consumatorul ar putea să nu mai fie capabil să simtă emoţia?

În primul rând, vor simţi în continuare emoţia, e sigur că va fi aşa, pentru că dacă nu ar mai fi capabili să o simtă, nu ar mai fi oameni.

Dar cred că brandingul va suferi nişte schimbări; se va muta în sectoare de activitate care nu au mai fost abordate până acum. Cred că activităţile caritabile şi ONG-urile vor deveni branduri foarte puternice, pentru că îi vor atrage pe oameni să dăruiască. Consider că noua eră a brandingului va fi una condusă de enorma putere a activităţilor caritabile.

Sunt de părere că brandingul se va muta în noi oraşe şi regiuni, căpătând deci o extindere mai mare decât cea pe care o are în prezent. Astăzi asistăm la o ruptură între state. Scoţia Independentă, Iugoslavia, Moldova, Transnistria sunt ţări care îşi vor afirma tot mai mult individualitatea, contrastând cu lumea aflată în plin proces de globalizare. Iată un spaţiu propice dezvoltării brandingului.
Brandingul cu valenţe comerciale, care reprezintă astăzi 95 % din sectorul brandingului va ajunge să ocupe o poziţie mai puţin privilegiată, poziţionându-se la un nivel de 60%, restul de 40 % fiind preluate de celelalte orientări ale brandingului.

3. Ce părere aveţi despre „lumea advertisingului” precum şi despre sectorul brandingului? Puteţi să faceţi nişte previziuni? Ce ne aşteaptă?

Peste tot în lume, agenţiile de advertising îşi pierd rolul. Nu mai ştiu cine sunt. Peisajul media devine din ce în ce mai fragmentat. Internetul este plin de informaţii, de tot felul. În acest context, brandingul a devenit din ce în ce mai important, la fel şi consultanţii de branding, ca şi companiile specializate pe segmentul relaţiilor publice. Agenţiile de publicitate îşi caută un rol. Este vizibil de la o ţară la alta faptul că, deşi îşi păstrează o oarecare putere, şi o vor mai avea încă, agenţiile de advertising nu mai au atâta putere pe cât erau obişnuite să deţină. Iar forţa şi influenţa lor vor continua să se diminueze. Agenţiile de branding, precum şi companiile specializate în comunicare se vor lupta unele cu altele şi se vor lupta cu agenţiile de publicitate pentru a obţine controlul asupra strategiei clienţilor.

4. Aşadar, aderaţi la ipoteza lui Al. Ries care declara „moartea advertisingului”, concomitent cu „ascensiunea PR-ului”?

Cred că este o exagerare, o dramatizare a celor ce se întâmplă, dar cred totuşi că există un sâmbure de adevăr aici.

A consemnat Alina Galeriu

Interviul cu Wally Olins datează din septembrie 2007, a fost prilejuit de evenimentul IAA European Summit, iar revista Print & Add s-a bucurat de exclusivitate pentru acest material.

Misiunea revistei Print & Add este de a uşura munca specialiştilor în marketing, PR şi advertising prin faptul că propune soluţii practice pentru problemele curente cu care se confruntă aceştia. Paginile revistei conţin articole, interviuri, anchete, prezentări de evenimente, dar şi date de contact ale furnizorilor de servicii tipar, serigrafie, tampografie, gravare laser. Este distribuită gratuit către profesioniştii în marketing, PR, advertising, prin poştă, conform datelor deţinute în baza de date, dar şi în mod direct, la târguri şi expoziţii. Începând cu numărul 7 al revistei, pe lângă ediţia naţională, fiecare apariţie are şi ediţie de Transilvania. Revista apare din două în două luni, aflându-se în prezent la numărul 10. Tiraj 1500 buc. / apariţie. {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.