Comerțul digital este unul din domeniile cu cea mai mare rată de creștere în România, iar nevoia de specialiști din piață a depășit cu mult oferta. Pentru a încuraja dezvoltarea comerțului digital și a-i recompensa pe cei care îl practică, VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital cu ajutorul căreia brandurile și retailerii își gestionează operațiunile de comerț, anunță introducerea poziției de Manager Comerț Electronic în Clasificarea Ocupațiilor din România (COR).
În această toamnă, VTEX a primit avizul favorabil al Ministerul Muncii și Solidarității Sociale pentru a include noua ocupație “Manager Comerț Electronic“ sub codul 243106. De-acum, specialiștii în comerț digital vor fi încadrați și recunoscuți profesional ca atare.
Această inițiativă se alătură altor proiecte de educare și formare a pieței promovate de VTEX, printre care și primul curs de ecommerce development organizat în premieră în cadrul Universității Politehnica, evenimentul bianual European Digital Commerce, participarea la acceleratoare de business pentru noile generații de specialiști și multe alte evenimente care au ca obiectiv componenta de educare.
“Piața de ecommerce a evoluat foarte mult în ultimii ani și, odată cu această evoluție, s-au conturat noi profesii și arii de dezvoltare. Deși ne confruntăm cu o criză de resurse umane în acest sector, considerăm necesară introducerea acestei noi poziții pentru a atrage cât mai mulți viitori specialiști către acest domeniu, dar și persoane care poate nu luaseră în calcul o astfel de profesie, dar au toate abilitățile necesare pentru ea”, declară Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager în cadrul VTEX.
Printre cerințele pentru practicarea poziției de manager de comerț eletronic se regăsesc următoarele abilități și competențe:
- elaborarea planului de afaceri pentru vânzările online;
- planificarea și implementarea strategiilor digitale de marketing;
- definirea strategiei în domeniul tehnologiei;
- cunoașterea arhitecturii digitale de bază și tranzacțiile comerciale pentru comercializarea de produse sau servicii pe internet, prin e-mail, prin intermediul dispozitivelor mobile, pe platformele de comunicare socială etc.
“Deși mulți specialiști din piață au rol de manager în comerț electronic, acest lucru nu se regăsea și în COR și de multe ori se făceau confuzii cu profesia de specialist marketing online. Acum, această distincție va fi mult mai clară, chiar daca cele două roluri au atribuții și responsabilități similare”, adaugă Cristi Movilă.
Profesia este introdusă în cadrul grupei de bază 2431 – Specialişti în publicitate şi marketing, iar până la publicarea în Monitorul Oficial al României a ordinului comun al ministrului muncii și solidarităţii sociale și al preşedintelui Institutului Național de Statistică privind modificarea şi completarea Clasificării ocupaţiilor din România, codul respectiv va fi folosit cu titlu provizoriu.