BRF preconizează că vor crește vânzările online în segmentul alimentelor procesate cu ajutorul unei platforme moderne, care valorifică tendința de adopție a Live Shopping în comerțul B2B.
VTEX (NYSE: VTEX), platforma enterprise de comerț digital pentru branduri și retaileri, a fost aleasă ca partener în procesul de digitalizare a vânzărilor B2B de către BRF, una dintre cele mai mari companii din sectorul alimentar la nivel global, prezentă în 127 de țări. Compania din sectorul alimentar și-a lansat în martie operațiunea de ecommerce B2B (Business-to-Business) din Chile, aceasta reprezentând cea mai mare piață din America Latină, după Brazilia.
„Parteneriatul cu gigantul BRF este o nouă dovadă a faptului că segmentul de ecommerce în zona B2B crește din ce în ce mai mult. Această tendință este tot mai vizibilă atât local, cât și la nivel global, pe măsură ce companiile din industria alimentară au nevoie de noi metode de diferențiere. De exemplu, având acum funcționalități precum Live Shopping, pot prezenta mai bine produsele către retaileri, fiind un instrument educațional eficient în comerțul B2B”, susține Cristi Movilă, Eastern Europe General Manager & EMEA SVP în cadrul VTEX.
„Implementarea platformei de ecommerce B2B dezvoltată de VTEX ne va permite să ne dublăm prezența în regiune și în același timp ne va oferi un nivel înalt de segmentare a pieței și posibilitatea de a defini nișele cheie”, explică André Taffarello, International Direct Exports Director la BRF.
El adaugă faptul că acesta este un nou canal tranzacțional pentru lansarea și prezentarea de noi oferte, pentru producția de conținut și pentru segmentarea pieței. În plus, magazinul B2B ajută BRF să creeze relații cu clienții deoarece le permite să se adreseze unui public la care compania nu a avut acces în mediul offline.
„Acest proiect modern adaugă experiența de Live Shopping la operațiunile online B2B, un trend care a luat avânt la nivel global. Companiile cu echipe de vânzări mari pot valorifica acest trend transformându-și agenții de vânzări în personal shoppers, valorificând astfel avantajele unui canal hibrid online și offline”, adaugă Santiago Naranjo, Chief Revenue Officer (CRO) în cadrul VTEX.
Una dintre principalele provocări în implementarea unei soluții de ecommerce B2B este aceea de a oferi o experiență de cumpărături personalizată, așa cum se întâmplă în comerțul B2C (Business-to-Consumer). Când vorbim despre un întreg segment de piață, precum cel B2B, provocarea este și mai mare pentru că discutăm despre digitalizarea unei altfel de relații comerciale. Spre deosebire de comerțul B2C, unde clienții vin către magazin, în B2B, magazinul își caută clienții. Din acest motiv este esențial ca BRF să dețină o platformă care să-i permită analizarea atentă a datelor. Practic, folosind istoricul de achiziții al fiecărui supermarket sau magazin local, BRF va putea crea oferte personalizate pentru clienții săi.
Cu noul canal de ecommerce B2B dezvoltat de VTEX, fiecare companie-client a BRF are acces la un magazin virtual care este foarte bine personalizat, începând cu promoțiile, prețurile, condițiile de livrare și până la afișarea produselor.
În plus, clienții pot contacta un agent de vânzări și pot accesa întregul istoric al achizițiilor online integrate în sistem. Cu alte cuvinte, ei pot beneficia de vizibilitate asupra produselor pe care le cumpără frecvent și asupra listelor de prețuri cu care s-au familiarizat deja.
Prima achiziție din această nouă operațiune de ecommerce B2B se va efectua cu suportul unui agent de vânzări, iar, cu trecerea timpului, acești clienți vor învăța și vor începe să realizeze achizițiile independent. Astfel, agenții de vânzări vor adopta o poziție mai degrabă consultativă, orientându-se mai mult pe extinderea portofoliulu de clienți pe care îi deservesc, reducând astfel timpul de deplasare necesar pentru vizitele fizice.
Pentru BRF, rolul acestei operațiuni de ecommerce B2B este unul clar, el constând în valorificarea activității profesioniștilor în vânzări. Noul canal este un instrument care digitalizează operațiunile companiei și o ajută să se dezvolte, ajungând să îndeplinească un rol strategic în cadrul companiei.