Sunt mulți cei care visează să-și deschidă o pizzerie. Dintre numeroasele opțiuni de afaceri, una cu profil de producere și vânzare pizza pare accesibilă și profitabilă. Chiar dacă este o activitate destul de lucrativă, există mulți factori care determină succesul sau insuccesul unei pizzerii. Unul dintre ele este organizarea. Orice business necesită atenție la aspectele logistice.
Pentru ca activitate să se desfășoare bine, trebuie să cunoști tot ce este important pentru pizzeria ta și să dezvolți un plan de organizare viabil. Uneltele, resursele fizice, oamenii și cunoștințele sunt elementele pe care trebuie să le combini armonios și să le controlezi permanent. În rândurile care urmează poți descoperi exact care sunt cele 4 aspecte logistice pe care trebuie să le ai în vedere.
sursa foto
Organizarea bucătăriei
Pizza este un produs alimentar aparent simplu, dar dacă vrei ca oamenii să se așeze la coadă la pizzeria ta, trebuie să faci pizza gustoasă, într-un flux constant. Bucătăria este sufletul oricărei pizzerii, de aceea trebuie să o organizezi perfect. Ai nevoie de mese destul de mari pentru realizarea blatului, de aparatură pentru pregătirea aluatului și de diferite tipuri de cuptoare pentru pizza. Este important să coci fiecare tip de pizza conform rețetei, de aceea îți recomandăm să nu alegi un cuptor la întâmplare. Există cuptoare electrice cu timer, care te scapă de grija că blatul s-ar putea arde, dar și cuptoare tradiționale. Nu uita de organizarea uneltelor de bucătărie. Învață angajații să le țină mereu în ordine, astfel încât să le găsească repede atunci când au nevoie de ele.
Alimentarea cu ingrediente
Nu poți face pizza fără ingredientele necesare. Asigură-te că ai mereu produse de calitate, proaspete și în cantitate îndestulătoare. Îți poți cumpăra singur ingredientele necesare sau poți apela la furnizori. Indiferent de modalitatea de alimentare cu ingrediente, trebuie să ții permanent cont de capacitatea de producție a pizzeriei tale și de vânzări. Dacă achiziționezi prea multă marfă alimentară și nu vinzi destul, riști ca aceasta să se altereze, deci să pierzi bani.
În schimb, dacă stocul este insuficient, nu vei satisface cererea și s-ar putea să ai clienți nemulțumiți. Analizează zilnic situația ingredientelor și fă liste clare cu ce ai nevoie. Asigură-te că ai spațiu destul în frigidere, pentru că unele alimente sunt ușor perisabile. Frigiderele sunt utile și pentru păstrarea aluatului, pentru că aluatul de pizza se poate folosi câteva zile de la frământare.
Alimentarea cu produse gastronomice și băuturile asociate
Pizza este bună și servită ca atare, dar aproape toți clienții îți vor cere și ketchup. Asigură-te că ai destul în stoc, atât dulce, cât și picant. La fel de importante sunt și produsele gastronomice asociate. Pe lângă pizza, poți produce și comercializa și focaccia ori alte produse din cocă. Este bine să ai și un stoc suficient de sucuri și bere. Majoritatea clienților unei pizzerii consumă și băuturi după ce beau pizza, mai ales dacă aceasta e picantă. Nu strică să închiriezi un automat de cafea sau chiar să o faci tu.
Asigurarea unui stoc suficient de produse nealimentare
Ca să vinzi pizza, trebuie să ai și alte produse consumabile la îndemână. Tacâmurile de unică folosință, șervețelele, pungile de hârtie și cutiile de carton sunt esențiale pentru vânzarea de pizza la pachet. Poți personaliza aceste produse cu sigla pizzeriei tale și un mesaj atrăgător, astfel încât să-ți construiești o imagine bună. Dacă vrei să deschizi o pizzerie unde clienții au posibilitatea de a consuma produsele tale, ai nevoie și de tacâmuri de metal, veselă și pahare, dar și de meniuri.
Pizzeria este o afacere care îți poate aduce succesul, dacă iei în calcul toate aspectele logistice. Bineînțeles, trebuie să te și promovezi inteligent și să ții cont de nevoile clienților.