al anului 2012
Volkswagen și Opel rămân cele mai căutate mărci pe piața auto second hand, înregistrând în primul semestru al anului în curs cel mai ridicat număr de mașini înmatriculate pentru prima dată în România dar și cele mai multe anunțuri publicate, potrivit datelor furnizate de Auto.ro.
Volkswagen este lider al tranzacțiilor de autoturisme pe piața auto second hand, cu peste 17.400 mașini înmatriculate pentru prima dată în România în primul semestru al acestui an, creștere cu 68% față de perioada similară a anului trecut și 33.000 anunțuri postate pe Auto.ro.
Istoricul mărcii în România, încrederea pe care o acordă românii mașinilor germane datorită gradului ridicat de fiabilitate, siguranței oferite pasagerilor, costului relativ accesibil al pieselor de schimb dar și reducerea taxei de poluare cu până la 25% la începutul acestui an, au făcut ca Volkswagen să fie cea mai tranzacționată marcă. Cele mai multe anunțuri aparțin modelelor Volkswagen Golf și Passat.
Opel a devenit de-a lungul timpului o referință pe piața auto second hand prin prisma raportului avantajos dintre preț, echipare, confort și siguranță, ocupând locul al doilea cu 15.300 de mașini înmatriculate și peste 24.000 anunțuri postate pe Auto.ro în prima jumătate a anului în curs, cele mai multe anunțuri fiind pentru modelul Opel Astra.
Cele două mărci însumează 44% din totalul înmatriculărilor de mașini second hand, conform statisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
Media prețurilor cerute pentru un Volkswagen second hand a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an valoarea de 5.660 euro, în creștere cu 12% față de aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce prețul mediu al autovehiculelor Opel a înregistrat valoarea de 3.350 euro, în scădere cu 8 procente față de primul semestru al anului trecut, conform AutoIndex.