Volumul livrărilor mărcii Volkswagen din luna mai s-a majorat cu 10,2 procente în comparaţie cu anul precedent
Directorul de vânzări al concernului, Wittig, a afirmat: „Nu există tendinţe de îmbunătăţire pe pieţele globale“
În luna mai, Volkswagen s-a remarcat printr-o uşoară creştere a volumului de livrări de 1,5 procente, contrar tendinţei de piaţă, ceea ce i-a permis să îşi extindă poziţia pe pieţele internaţionale de automobile şi să se impună. În total, au fost comercializate 556.700 autovehicule (mai 2008: 548.500)*. În primele cinci luni ale anului curent au fost livrate astfel clienţilor 2,49 milioane autovehicule (ianuarie – mai 2008: 2,68; -7,0 procente)**.
La nivel mondial, piaţa autovehiculelor a înregistrat o scădere de aproximativ 20 de procente din ianuarie şi până în mai. „Prin gama noastră de produse puternice şi noi, precum şi prin valorile ridicate de revânzare a autovehiculelor rulate în comparaţie cu alţi producători, beneficiem de un argument suplimentar de vânzare, ceea ce ne permite să ne detaşăm în anumită măsură de scăderea dramatică înregistrată pe piaţa mondială. În ansamblu, profităm de poziţia noastră puternică în Germania, Brazilia şi China“, a declarat directorul de vânzări al concernului Detlef Wittig vineri la Wolfsburg. „Cu toate acestea, pe pieţele mondiale de automobile, cu excepţia Chinei, nu se remarcă tendinţe de redresare a situaţiei. Nu este foarte clar dacă am ajuns la limita inferioară“, a completat Wttig.
În luna mai, volumul livrărilor pentru marca Volkswagen s-a majorat cu 10,2 procente
Marca Volkswagen a obţinut un rezultat foarte îmbucurător în acest mediu dificil: În luna mai, marca principală, cu un volum de livrări de 351.000 (318.500) autoturisme, a înregistrat o creştere de 10,2 procente. La mare căutare s-au aflat, printre altele, modelele Tiguan şi Golf, comercializate în număr ridicat, precum şi modelele Lavida, Passat Lingyu, Jetta şi New Bora care se bucură de un succes deosebit în China. În Germania, rata de creştere a fost de 53,9 procente, cu 71.400 autoturisme. În China au fost comercializate 98.900 (67.300) autovehicule, ceea ce reprezintă o creştere de 46,9 procente. Pentru primele cinci luni din anul 2009, cu un volum de livrări de 1,57 (1,57; -0,4 procente) milioane autovehicule, s-a constatat o uşoară reducere a volumului de livrări.
Audi, Škoda şi SEAT cu o uşoară scădere pe piaţa generală
În luna mai, Audi şi Škoda au înregistrat scăderi de până în zece procente (ceea ce înseamnă un rezultat mai bun în raport cu scăderea de 20 de procente survenită pe piaţa mondială). Audi a înregistrat o scădere de 6,1 procente, cu un număr de 82.800 (88.200) autovehicule comercializate. Rezultate îmbucurătoare în domeniul vânzărilor au fost obţinute cu modelele A3, A4 Avant, A5 Coupé şi Q5. În Europa de Vest, graţie creşterii cotei de piaţă, marca a atins poziţia de lider, fiind marca premium cu cel mai mare succes. În SUA, Audi şi-a îmbunătăţit poziţia pe piaţa modelelor premium cu două puncte procentuale, deţinând o cotă de 8,8 procente. În China, marca a atins din nou cifre record şi, cu 12.500 de unităţi vândute, a depăşit cu 27,8 procente rezultatele din anul precedent. Marca cehă Škoda a livrat 59.600 (64.300; -7,3 procente) autoturisme. O creştere foarte importantă de 65 de procente la 16.700 autovehicule a fost înregistrată în această perioadă în Germania. Şi în China, cu 7.700 de unităţi comercializate, marca a înregistrat o creştere semnificativă de 56 de procente. Pe piaţa din Germania, SEAT a profitat de prima de casare, obţinând o creştere a volumului de unităţi vândute de 113 procente, la 7.100 unităţi. În ansamblu, SEAT a înregistrat în luna mai o scădere a rezultatului de vânzări cu 10,4 procente, cu 31.600 (35.300) autovehicule comercializate.
Regiunile se dezvoltă diferit – Creştere semnificativă în Germania şi China
Problemele de pe pieţe globale de automobile au condus la o evoluţie cu diferenţe semnificative în regiunile individuale de vânzare. Creşteri semnificative au fost înregistrate de conceptul Volkswagen pe pieţele importante reprezentate de Germania şi China. Pe piaţa originară, volumul livrărilor s-a majorat cu 36,0 procente, la 127.100 (93.400) autoturisme. Pe această piaţă s-au menţinut în mod pozitiv efectele primei de casare. În China, cu 119.200 (82.100) autoturisme comercializate, s-a înregistrat chiar o creştere a vânzărilor cu 45,2 procente în comparaţie cu luna respectivă din anul precedent. În Brazilia, Volkswagen a înregistrat o creştere de aproximativ 4 procente. În Europa, Volkswagen a livrat în total 303.400 (324.100; -6,4 procente) unităţi. În această zonă s-a remarcat situaţia nefavorabilă de piaţă, în special din Spania şi din ţările din Europa Centrală şi de Est.
În America de Sud, concernul a comercializat în luna mai 65.000 (67.300; -3,5 procente) autoturisme, pe o piaţă cu o scădere cu 13 procente. În America de Nord au fost livrate 42.200 (47.200) de unităţi. Această cifră corespunde unei scăderi de 10,7 procente, pe o piaţă de ansamblu cu o depreciere de 32 procente. Pe de altă parte, regiunea Asia/Pacific s-a dezvoltat pozitiv, în special ca urmare a succeselor înregistrate în China. În condiţiile unei creşteri de piaţă de 5 procente, Volkswagen, cu 130.600 (94.500) autoturisme livrate, a înregistrat o dezvoltare de aproximativ 39 procente.
*fără Scania
**fără Scania, inclusiv Volkswagen Autovehicule Comerciale – camioane şi autobuze pentru ianuarie/februarie 2009
{mosloadposition user10}