- Marca germana ocupa locul trei in topul marcilor de import
- Modelul Golf a avut un numar dublu de clienti fata de anul trecut
- Polo este cel mai de succes Volkswagen in Romania
- Touareg – patru clienti noi zilnic
- Passat este lider in segmentul sau
- Volkswagen sarbatoreste 70 de ani de istorie
Marca Volkswagen a fost dintotdeauna foarte apreciata de catre clientii din tara noastra, motiv pentru care s-a aflat mereu in lupta pentru suprematie in topul de vanzari al marcilor de import. Anul 2006 a fost cel mai de succes din istoria acestei marci pe piata romaneasca, in cele 12 luni fiind livrate 14.392 unitati Volkswagen. Acest an a adus si sarbatorirea unei sume rotunde pentru modelele companiei din Wolfsburg, importatorul Porsche Romania anuntand atingerea cotei de 50.000 de unitati Volkswagen livrate de-a lungul timpului in tara noastra. In primele cinci luni ale acestui an, totalul vanzarilor s-a cifrat in jurul sumei de 8.140 de unitati (fata de 5.327 in 2006).
Cea mai importanta ascensiune la capitolul vanzari a fost inregistrata de modelul Golf, care a ajuns la 2.255 de clienti romani in primele cinci luni ale acestui an, o cresterea aproape dubla fata de aceeasi perioada a lui 2006, cand au fost livrate 1.379 de unitati. Succesul inregistrat pe piata autohtona de catre modelul compact Volkswagen reprezinta o confirmare a clasei acestuia, Golf fiind livrat in Romania, din 1998 si pana la sfarsitul lunii mai a lui 2007, in 14.889 unitati. Astfel, piata de aici a contribuit la depasirea cotei de 25 de milioane de exemplare Golf produse in cei 33 de ani de istorie a acestui model. Numai la fabrica din Wolfsburg au fost produse, in timp, 15 milioane de unitati, iar cele mai importante piete din istoria modelului sunt Germania, Marea Britanie, Franta si Italia. Anul trecut, Volkswagen a livrat 716.000 de unitati Golf la nivel mondial.
Revenind la capitolul vanzarilor din Romania, trebuie amintit faptul ca modelul de clasa mica Polo ramane liderul de Volkswagen. In primele cinci luni ale lui 2007, acesta a fost vandut in 2.329 de exemplare, avand o crestere constanta fata de anul trecut, cand a fost livrat in 2.011 unitati.
Touareg isi demonstreaza si in 2007 puterea si clasa in segmentul SUV, fiind livrat, in medie, catre 120 de clienti lunar. Astfel, se obtine o suma zilnica de patru noi posesori ai celui mai bine vandut SUV premium din Romania. Cu 585 de masini vandute pana in luna mai, Touareg a crescut semnificativ fata de aceeasi perioada a lui 2006, cand au fost livrate 350 de unitati. Pentru Porsche Romania, atingerea obiectivului de 1.000 de modele Touareg vandute in 2007 nu va fi o misiune dificila.
Pe langa Polo si Golf, unul dintre cele mai reprezentative modele Volkswagen in Romania ramane Passat, care este lider al segmentului berlinelor de clasa medie. Cu un total de 1.894 de exemplare livrate in primele cinci luni ale anului, Passat a inregistrat o crestere importanta fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand a fost vandut in 1.547 de exemplare.
Volkswagen Eos a inregistrat de asemenea o performanta excelenta, a fost cumparat de 117 clienti, ceea ce il aduce pe prima pozitie in topul cabrioletelor din Romania.
Anul 2007 reprezinta si un moment istoric pentru Volkswagen, care implineste 70 de ani de existenta. Infiintata pe 28 mai 1937 in Berlin, aceasta companie a ajuns sa domine piata automobilelor din Europa, incepand de la faimosul Beetle si terminand cu era Golf. Reusita lui Ferdinand Porsche in crearea unei masini accesibile tuturor categoriilor de cetateni, de unde provine si numele Volkswagen („Masina poporului”) a facut cunoscuta aceasta marca pe plan mondial. Pentru a celebra cum se cuvine acest jubileu, Porsche Romania a pregatit o carte speciala legata de istoria marcii, care a fost tiparita in editie limitata si va fi inmanata noilor posesori de Volkswagen. „Aceasta este povestea unei marci construite pasiune, fascinatie si mult devotament. Prin cartea noastra de istorie ne propunem sa ne concentram pe acest aspect si mai putin sa construim o cronologie de modele. Evenimentele din istoria marcii nu sunt doar modele si noile tehnologii dezvoltate, ceea ce vorbeste mult despre apropierea emotionala pe care o avem fata de clienti", a declarat Matei Albulescu, brand manager Volkswagen in Romania.
Bucuresti, 11.06.2007
{mosloadposition user10}