Eveniment festiv alături de premierul Putin în noua fabrică din Kaluga
Premierul rus Vladimir Putin şi prof. dr. Martin Winterkorn, preşedintele consiliului de administraţie al Volkswagen AG, au lansat împreună în cursul zilei de marţi semnalul pentru lansarea oficială a producţiei în fabrica rusească din Kaluga.
Fabrica face parte din strategia internaţională de expansiune a concernului Volkswagen pe una dintre pieţele care va înregistra pe termen lung o creştere foarte importantă.
„Rusia este pe cale să devină una dintre cele mai importante ţări din lume în industria auto, iar concernul Volkswagen va influenţa acest viitor cu succes şi în calitate de partener fiabil. De astăzi am început oficial activitatea de producţie în Rusia", a declarat Winterkorn în Kaluga. Privind către viitor, piaţa rusească reprezintă o componentă esenţială a strategiei de dezvoltare 2018 a firmei Volkswagen, a mai adăugat Winterkorn.
În prima etapă de dezvoltare a fabricii, începând cu luna noiembrie 2007, în cadrul operaţiunilor de montaj SKD, reprezentând montarea de autovehicule din componente de mari dimensiuni, au fost produse deja peste 100.000 de autoturisme din mărcile Volkswagen şi Škoda pentru piaţa rusească. Producţia integrală lansată astăzi, cu o execuţie proprie de caroserii, vopsitorie şi montaj, va oferi începând cu anul 2010 o capacitate anuală de până la 150.000 de autovehicule. Peste 600 de oaspeţi din sectorul politic, economic şi media au salutat primele modele realizate integral în Rusia – este vorba despre Volkswagen Tiguan şi Škoda Octavia. În lunile următoare, concernul Volkswagen va extinde producţia locală cu alte trei modele, urmând să fie realizat şi un model hatchback conceput special pentru piaţa din Rusia.
"Pe piaţa importantă a automobilelor din Rusia, Volkswagen mizează pe o creştere durabilă. În prezent, prin intermediul mărcilor sale puternice şi a tehnologiei remarcabile, concernul face parte din topul primilor trei producători la capitolul autovehiculelor vândute. Fabrica noastră foarte flexibilă din Kaluga s-a dovedit în acest context cel mai important factor de succes. Mulţumirile mele speciale se adresează echipei Volkswagen Group Rus", a declarat prof. Jochem Heizmann, membru al consiliului de administraţie al concernului, responsabil pentru sectorul de producţie.
De la lansarea operaţiunilor de montaj la Kaluga în urmă cu exact doi ani, concernul Volkswagen a reuşit să îşi extindă cota de piaţă în Rusia, într-un context dificil, de la 3,2 procente la o cotă actuală de 6,6 procente, ceea ce înseamnă mai mult decât o dublare a ponderii iniţiale. În timp ce piaţa de ansamblu din Rusia s-a redus cu peste jumătate în primele nouă luni, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din anul precedent, vânzările înregistrate de Volkswagen Group Rus au scăzut cu numai aproximativ o cincime.
În Rusia, numai la locaţia din Kaluga, Volkswagen a investit aproximativ 570 de milioane de euro pentru realizarea noii uzine de automobile. Din vara anului 2009, departamentul de logistică a fabricii dispune de propriul punct vamal care facilitează procedura pentru transporturile feroviare. Cu un volum total al investiţiilor de 774 milioane euro, concernul Volkswagen este cel mai mare investitor în sectorul de automobile din Rusia.
Volkswagen Group Rus dispune în prezent de peste 1.800 de angajaţi la Kaluga, iar societatea de vânzare din Moscova numără alţi 300 angajaţi. Până la finalul anului 2010, la Kaluga vor lucra aproximativ 3.000 de angajaţi.
Cu ocazia lansării oficiale a producţiei, Volkswagen a făcut referire şi la implicarea în domeniul sponsorizării activităţilor sportive din Rusia. Din primăvara anului 2009, marca Volkswagen a devenit sponsorul principal al naţionalei de fotbal a Rusiei. La mijlocul lunii septembrie 2009, Volkswagen Group Rus a încheiat cu comitetul de organizare "Soci-2014" un contract de sponsorizare, în calitate de partener oficial în sectorul automobilistic pentru Jocurile Olimpice de Iarnă din 2014 de la Soci.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}