Revenirea unui model clasic
Propulsorul diesel de înaltă tehnologie al modelului Golf GTD cu 170 CP consumă numai 5,3 litri
GTD prezintă o apropiere evidentă faţă de Golf GTI
Noul Volkswagen GTD se poate comanda si in Romania. Modelul va fi livrat catre clienti din luna iulie.
Gama de modele Golf se extinde pas cu pas: la finalul anului 2008 a fost lansată cea de-a cincea generaţie a acestui bestseller. La scurt timp, în primăvara anului 2009, a debutat noul Golf Plus. Imediat după acest moment, în centrul atenţiei s-a aflat modelul actual Golf GTI, urmat imediat de noul Golf Variant. În prezent s-a parcurs încă o etapă: cu noul Golf GTD. 125 kW / 170 CP îl transformă în cel mai puternic Golf cu motorizare diesel disponibil în prezent. Abrevierea GTD exercită un efect magic asupra pasionaţilor de propulsoare diesel, beneficiind şi de o tradiţie îndelungată: în urmă cu 27 de ani a fost lansat primul GTD şi a revoluţionat piaţa motoarelor cu aprindere proprie prin propulsorul supraalimentat; pentru prima dată, un diesel nu era doar economic, ci şi sportiv. GTD a netezit drumul către expansiunea la nivel mondial a motorului TDI – propulsorul diesel cu injecţie directă de înaltă tehnologie produs de concernul Volkswagen.
Valori de referinţă GTD: Noua generaţie Golf GTD este propulsată de un TDI common-rail foarte modern, motiv pentru care este mai puternic (350 newton-metri), mai economic (5,3 litri), mai ecologic (139 g/km CO2 / Euro 5) şi mai silenţios decât până acum. Dar şi mai sportiv: 8,1 secunde pentru sprintul clasic de la 0 la 100 km/h şi 222 km/h viteza maximă, demonstrează această afirmaţie.
Înrudire cu GTD: Prin performanţele sale, Golf GTD se adresează tuturor fanilor de motoare diesel care apreciază un nivel maxim de dinamism. Din acest motiv, GTD dă dovadă de o înrudire clară cu noul Golf GTI (155 kW / 210 CP). În timp ce acesta oferă în mod consecvent, într-o clasă proprie, cu motorizare eficientă pe benzină, performanţele garantate de modele sport mult mai scumpe, Golf GTD iese în evidenţă prin consumul său redus remarcabil şi raza de acţiune de aproximativ 1.000 kilometri (la o capacitate a rezervorului de 55 litri).
Înaltă tehnologie GTD: Componentele tehnice sunt printre cele mai avansate disponibile pe piaţă. Elementul central al acestei structuri de înaltă tehnologie este reprezentat fără îndoială de motorul TDI. Cuplul său motor specific este de 177,8 newton-metri per litru de capacitate cilindrică. Propulsorul cu patru cilindri şi patru supape oferă astfel practic în orice situaţie puterea unui motor cu şase cilindri specific unui model sport! Inovatoare este şi cutia DSG cu 6 trepte produsă de Volkswagen: la fel ca în cazul modelului Golf GTI, şi Golf GTD va fi disponibil opţional, în locul cutiei manuale cu 6 trepte, cu o cutie de viteză cu dublu ambreiaj; nu există o cutie automată mai rapidă şi mai eficientă. Golf GTD cu DSG dezvoltă 220 km/h, accelerează de asemenea în 8,1 secunde de la 0 la 100 km/h şi consumă în medie numai 5,6 litri de motorină la 100 kilometri (147 g/km CO2).
Exteriorul GTD: Şi aspectul se remarcă prin suveranitate. Nu este de mirare: GDT, cu trenul de rulare sport coborât cu 15 milimetri, jantele din aliaj uşor de 17 ţoli („Seattle“) şi pneurile de 225, demonstrează, prin similitudini la capitolele design şi echipare, o apropiere suplimentară faţă de modelul GTI. De exemplu, secţiunea frontală: în ambele situaţii, din categoria elementelor specifice pentru GTD şi GTI, face parte designul barei de protecţie cu proiectoarele de ceaţă disponibile în echiparea de serie, cu o dispunere specifică verticală. Aceeaşi execuţie se regăseşte şi la faruri şi la grila radiatorului. Dungile transversale de pe grila radiatorului, de culoare roşie, specifice pentru GTI, sunt cromate în cazul GTD. Exemplul secţiunii posterioare: propulsorul turbodiesel prezintă de asemenea în această secţiune un difuzor, care este modificat în acest caz: prezenţa motorului cu autoaprindere al modelului Golf poate fi recunoscută prin intermediul terminaţiei cromate duble a ţevii de eşapament, în partea stângă a difuzorului. La ambele versiuni de top ale modelului Golf, stopurile sunt fumurii.
Interiorul GTD: Filozofia GT lansată de Volkswagen se regăseşte şi la interior. Aceasta înseamnă: ergonomie pură, completată cu caracteristici de echipare adaptate la modelul Golf GTD. Un standard propriu este definit de „scaunele sport de top“, utilizate şi la Golf GTI. Este renumită compatibilitatea de utilizare a acestora pe distanţe lungi, dar şi pe circuitul de viteză, iar designul este remarcabil. Spre deosebire de GTI, la scaunele sport negre ale modelului GTD, culoarea de contrast nu este roşu, ci gri deschis, fiind aplicată la modelul de dungi în carouri. Un alt element de atracţie este reprezentat de volanul sport cu trei spiţe, îmbrăcat în piele. Şi maneta frânei de mână, precum şi manşeta schimbătorului de viteze sunt îmbrăcate în piele. La nivelul planşei de bord şi al capitonajului portierelor sunt utilizate de asemenea inserţii cu suprafaţa neagră lucioasă „Black Stripe“.
Echipare completă GTD: În mod suplimentar, echiparea modelului Golf GTD include detalii precum inserţii cromate pentru diferite butoane, un plafon de culoare neagră şi capitonaje negre pentru stâlpii plafonului, o instalaţie automată de climatizare, afişajul multifuncţional „Plus“, cotiere centrale şi sistemul radio RCD 210. În plus, din echiparea de serie fac parte elemente precum rabatarea oglinzii de pe partea pasagerului la rularea în marşarier, duze încălzite ale instalaţiei de spălare a parbrizului, sistem de spălare a farurilor, „ParkPilot“ (cu senzori incorporaţi în bara de protecţie faţă şi spate), ESP cu prevenirea pierderii controlului asupra direcţiei şi asistenţă la frânare, precum şi şapte airbaguri, inclusiv airbag la nivelul genunchilor pe partea pasagerului. Toate aceste facilităţi pot fi sintetizate într-un singur cuvânt: dotări complete. Sau cu trei litere: GTD.
{mosloadposition user10}