· Livrarile mondiale cresc in primul trimestru cu 13,7 %
· Livrarile in Europa au inregistrat pe unele pieţe de volum o creştere de doua cifre
· Revigorarea pieţelor se face simţita mai ales in martie
· Volkswagen Autovehicule Comerciale este din nou, şi in 2009, lider pe piaţa europeana
· In Romania, marca Volkswagen Autovehicule Comerciale inregistreaza in primele 3 luni o crestere cu 1,6% a cotei pe piata totala, fata de aceeasi perioada a anului trecut
Volkswagen Autovehicule Comerciale raporteaza creşterea cifrelor de vanzari in primul trimestru al anului curent. Producatorul auto care ocupa poziţia de lider al pieţei din Europa, a livrat in aceasta perioada, la nivel mondial, 88.990 autovehicule comerciale uşoare, mix-ul fiind compus din toate modelele gamei. Acest volum corespunde unei creşteri de 13,7 % comparativ cu perioada similara a anului precedent (trimestrul 1 2009: 78.200 vehicule).
„Se resimte faptul ca nivelul pieţei vehiculelor utilitare, care in anul 2009 a scazut mult, datorita crizei, mai ales in Europa, este marcata acum de un trend ascendent. Inovatoarele noastre autovehicule comerciale uşoare sunt foarte apreciate pe piaţa, iar inviorarea pieţei creeaza o suplimentare a cererii.“, declara Harald Schomburg, responsabil pentru Distribuţie şi Marketing in cadrul Consiliului de Administraţie Volkswagen Autovehicule Comerciale. „Şi 2010 va fi un an plin de provocari, dar modul in care decurge acum activitatea ne face sa fim optimişti.“
In Europa de Vest, vanzarile perioadei ianuarie-martie 2010 au crescut cu 8,9 %, insumand 53.600 unitaţi (trimestrul 1, 2009: 49.200 vehicule). Piaţa care a adus marcii cel mai mare volum a fost, datorita Primei de Casare, Germania, in ciuda faptului ca revigorarea nu s-a facut simţita şi acolo.
Pe piaţa germana livrarile la clienţi s-au ridicat la 24.150 autovehicule (trimestrul 1 2009: 24.900 unitaţi; -2.9 %). Pe o parte dintre pieţele europene de volum, unde vanzarea de autovehicule comerciale uşoare scazuse mult in 2009 din cauza crizei mondiale economice, in primele trei luni ale 2010 produsele Volkswagen Autovehicule Comerciale au obţinut creşteri de doua cifre ale volumului de livrari. In Marea Britanie, vanzarile au crescut la 6.600 vehicule (trimestrul 1 2009: 4.300 unitaţi; + 52,3 %), in Franţa cu 28,7 %, iar in Spania cu 33,3 %.
Modelul care s-a vandut in volumul cel mai mare, cu un plus de 18%, este Transporter. La nivel mondial, din ianuarie pana in martie 2010, au fost vandute 32.950 Transporter, Caravelle, Multivan şi California (trimestrul 1 2009: 27.900 vehicule). „Noul T5 a facut un uriaş pas inainte in ceea ce priveşte consumul şi beneficiile economice in general. In prezent inregistram o evoluţie pozitiva a comenzilor pentru modelul nostru Transporter, care acum este mai bun ca niciodata,” explica Schomburg.
Piaţa cea mai favorabila pentru Volkswagen, din exteriorul Europei, a fost Brazilia cu un plus al livrarilor de 54,9 %, adica in total 20.600 vehicule modelele Saveiro şi T2 (trimestrul 1 2009: 13.300 vehicule). In Orientul Apropiat, vanzarile aproape ca au fost dublate, comparativ cu aceeaşi perioada a anului trecut. Mai ales in Turcia, livrarile de 3.800 unitaţi au adus un plus consistent (trimestrul 1 2009: 1.800 vehicule; + 113,3 %).
In martie 2010, odata cu lansarea pe piaţa sud-americana a modelului Amarok, au fost livrate primele vehicule ale celui de-al patrulea model din gama Volkswagen Autovehicule Comerciale. Pana la finele lunii mai au fost inregistrate deja aproximativ 18.000 comenzi pentru noul Volkswagen Amarok.
Luna cu cele mai bune rezultate la livrarile marcii a fost martie, cu un plus de 20,7 %, adica un total de 41.700 unitaţi livrate la nivel mondial (martie 2009: 34.500). In Europa de Vest, vanzarile marcii Volkswagen Autovehicule Comerciale au crescut cu 15,6 %, la un total de 26.250 autovehicule (martie 2009: 22.700), in Germania cu 3,3 %, la un total de 12.000 livrari la client (martie 2009: 11.600).
„Creşterea livrarilor pe pieţele noastre de volum, precum şi evoluţia buna a comenzilor noi in primul trimestru, sunt rezultatul faptului ca autovehiculele noastre comerciale sunt moderne şi au un grad de rentabilitate superior, precum şi a consecvenţei de care au dat dovada, pe fiecare piaţa, importatorii şi distribuitorii noştri”, a detaliat Harald Schomburg, responsabil pentru Distribuţie şi Marketing in cadrul Consiliului de Administraţie Volkswagen Autovehicule Comerciale.
Evoluţia de pana acum ne face sa fim increzatori ca şi in 2010 vom ramane numarul unu in Europa.”
In 2009, marca de autovehicule comerciale din Hanovra, a fost, pentru cel de-al treilea an consecutiv, liderul pieţei europene in ceea ce priveşte numarul de inmatriculari de vehicule noi. Cota de piaţa a marcii pe piaţa europeana a autovehiculelor comerciale uşoare a crescut in 2009 la 15,9 % (2008: 15 %). Aceasta cota procentuala a reprezentat 247.800 autovehicule comerciale uşoare cu sigla Volkswagen.
In Romania, Volkswagen Autovehicule Comerciale isi extinde cota de piata in primele 3 luni ale anului 2010, ajungand la un procent de 13,1% pe piata de import – cu o crestere de 1% – si 10,6% pe piata totala – cu un plus de 1,6 puncte procentuale.
Sursa: Scorpion / Dan Stefan
{mosloadposition user10}