al cifrei de afaceri şi profiturilor în 2008
• 503,000 de unităţi livrate către clienţi în anul 2008
• Profit operaţional majorat cu 23 procente
• Estimarea majorării cotei de piaţă în anul 2009
• Anul comercial 2009 reflectă situaţia dificilă de piaţă
• Se menţin obiectivele de creştere pe termen lung
In ciuda condiţiilor dificile de ansamblu în cea de-a doua jumătate a anului 2008, Volkswagen Autovehicule Comerciale a vândut cel mai mare număr de autovehicule până în prezent şi a obţinut noi valori record în ceea ce priveşte cifra de afaceri şi profitul operaţional. „În ansamblu, 2008 a fost un an foarte bun pentru marca noastră”, a subliniat Stephan Schaller, CEO al Volkswagen Autovehicule Comerciale, cu ocazia conferinţei de presă anuale susţinută la Hanovra. Cu toate acestea, Volkswagen Autovehicule Comerciale nu a putut evita efectele scăderii dramatice la nivel mondial a cererii de autovehicule comerciale. „Beneficiem de o poziţie suficient de puternică pentru a depăşi criza şi a vinde mai multe autovehicule după depăşirea situaţiei dificile de piaţă”, a afirmat Schaller.
Livrări în anul 2008
Pentru prima dată, firma a reuşit anul trecut să vândă peste jumătate de milion de autovehicule de tonaj redus şi greu la nivel mondial. Cu un număr total de 502,964 livrări către clienţi (totalul unităţilor din anul precedent: 488,726), s-a înregistrat o creştere cu 2.9 procente în raport cu anul precedent. Produsul care s-a bucurat de cea mai mare căutare în anul 2008, cu un număr de 178,007 de unităţi vândute (anul precedent: 191,205) a fost T5, prin modelele Transporter, Caravelle, Multivan şi California. Caddy şi-a continuat drumul către succes, cu 151,565 unităţi livrate în anul 2008 (în comparaţie cu 147,133 pe parcursul anului precedent), ceea ce reprezintă o creştere de 3 procente. Şi Crafter şi-a menţinut tendinţa de dezvoltare, înregistrând o creştere de 10.7 procente, cu 51,101 unităţi vândute (valoarea din anul precedent: 46,161).
Astfel, Volkswagen Autovehicule Comerciale a reuşit să îşi consolideze poziţia de lider pe piaţa europeană. „Cu un număr de peste 332,000 de unităţi vândute, ne-am apărat cu succes „titlul” de campioni europeni şi ne-am distanţat şi mai mult de ceilalţi competitori”, a subliniat Schaller. În anul 2008, cota de piaţă deţinută de Volkswagen Autovehicule Comerciale în Europa s-a majorat cu 0.4 procente, atingând o valoare de 15 procente.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a continuat să câştige teren şi în afara Europei. Modelele Saveiro şi T2, ambele produse şi comercializate în America de Sud, au depăşit performanţele înregistrate anul precedent, cu o creştere de peste 17 procente, atingând un număr de 67,270 de unităţi vândute (cifra din anul precedent: 57,446). Şi la capitolul autovehiculelor comerciale de mare tonaj s-a înregistrat o evoluţie pozitivă. Cele 55,021 de unităţi livrate în anul 2008 (în comparaţie cu cele 46,781 de unităţi din anul precedent) au reprezentat o creştere de 17.6 procente – şi, prin aceasta, un nou record de vânzări.
Evoluţia rezultatelor 2008
Cei mai importanţi indicatori financiari au înregistrat de asemenea o evoluţie pozitivă pe parcursul anului comercial 2008, înregistrând noi valori record. „Am obţinut aceste rezultate remarcabile pentru cifra de afaceri şi profit nu doar prin creşterea numărului de unităţi livrate, ci şi prin aplicarea unui management strict al costurilor şi prin eficientizare,” a explicat Klaus-Dieter Schürmann, membru al consiliului de administraţie, responsabil pentru finanţe şi integrarea tehnologică.
Cifra de afaceri la nivelul pieţelor s-a îmbunătăţit cu 3.3 procente, cu o creştere la 9.6 miliarde euro. Profitul operaţional a înregistrat o creştere cu 23 procente la 375 milioane euro, un record până în prezent. Reducerea costurilor de producţie şi a celor pentru materiale a contribuit semnificativ la acest rezultat, la fel ca îmbunătăţirea semnificativă a performanţelor în domeniul achiziţiilor. Investiţiile realizate de marcă s-au majorat cu 92 procente în comparaţie cu anul precedent, cu o valoare de 275 milioane euro. Fluxul monetar net a atins din nou o valoare pozitivă evidentă, cu 183 milioane euro. Rata de rentabilitate a capitalului investit a atins pentru prima dată o valoare cu două cifre, fiind de 11.5 procente. Marja profitului a atins 3.9 procente.
„În contextul acutizării situaţiei economice de ansamblu în cea de-a doua jumătate a anului, am obţinut un rezultat excelent – cel mai bun bilanţ înregistrat până în prezent de marca noastră. Acesta înseamnă că, în ciuda crizei actuale, dispunem de baza financiară pentru a menţine obiectivele noastre de dezvoltare pe termen lung”, a menţionat Schürmann.
Perspective pentru anul 2009
De la mijlocul celei de-a doua jumătăţi a anului trecut, Volkswagen Autovehicule Comerciale s-a confruntat cu condiţii economice caracterizate de diferenţe semnificative. „Nu putem ignora evoluţia actuală şi vom comercializa un număr mai redus de automobile în acest an în comparaţie cu 2008”, a afirmat Schaller. „În acest context, dorim să obţinem o cotă de piaţă mai extinsă.”
Interlocutorul nostru evaluează marca în calitate de specialist în sectorul autovehiculelor comerciale de tonaj redus, dar a ocupat o poziţie suficient de puternică „pentru a menţine cursul chiar şi în vremuri dificile „.
În acelaşi timp, el susţine că gama de produse va continua să se extindă. Alături de versiuni suplimentare pentru Caddy, T5 şi Crafter, cea mai importantă realizare va fi noul pickup, care va fi lansat de Volkswagen Autovehicule Comerciale pentru început pe piaţa din America de Sud la finalul anului 2009, cu o lansare ulterioară şi în Europa. „Noul pickup va oferi mărcii noastre o nouă dimensiune şi ne va permite accesul pe pieţe noi”, a subliniat directorul general al mărcii.
Se menţine strategia pentru anul 2018
Marca îşi menţine obiectivele de creştere pe termen lung şi intenţionează să comercializeze aproximativ 750,000 de autovehicule comerciale de tonaj redus în anul 2018. Volkswagen Autovehicule Comerciale consideră că există un potenţial important de dezvoltare pentru autovehiculele comerciale, în special în ţările BRIC – Brazilia, Rusia, India şi China. „Piaţa pentru autovehicule comerciale va înregistra o nouă creştere pe termen lung, şi dorim să ne asigurăm o cotă cât mai mare din această piaţă. Putem obţine aceste rezultate prin concentrarea asupra activităţii noastre principale: modele pickup, carosate, cu caroserii şi variante relevante”, şi-a exprimat convingerea directorul general al Volkswagen Autovehicule Comerciale. Suplimentar faţă de profilul distinct al mărcii noastre, el consideră că apartenenţa la un concern puternic reprezintă avantajul decisiv de care dispune Volkswagen Autovehicule Comerciale în raport cu concurenţa.
{mosloadposition user10}