ultimul model ce completează gama Volkswagen. Evenimentul a avut loc la Poiana Braşov, pe 17-18 ianuarie 2008, sub forma unui drive-test de amploare. Protagonistele au fost 50 de modele Tiguan, conduse pe un traseu special amenajat off-road, de către reprezentanţii presei centrale. Tiguan a primit recent calificativul de siguranţă de 5***** la testele de impact, în urma testelor efectuate de organizaţia independentă EuroNCAP.
Noul Tiguan atinge toate simţurile în mod egal, pentru ca în el se unesc o multitudine de detalii neobişnuite într-o imagine generală de putere şi eleganţă. Design-ul extravagant al farurilor Bi-Xenon fascinează de la prima vedere. Acestea nu arată doar elegant, ci sunt şi foarte practice, permiţând iluminarea optimă a şoselei – mulţumită AFS – chiar şi în viraje. Pe lângă design-ul foarte expresiv şi confortul neobişnuit, Tiguan oferă şi o funcţionalitate deosebită: numeroase posibilităţi de depozitare în plafon, portiere şi sub scaune. Acest "frate mai mic" al modelului Touareg poate fi recomandat tuturor şoferilor ce sunt atraşi de aspectul vizual şi flexibilitatea unui SUV, dar doresc un nivel superior de confort, agilitate şi variabilitate. Trenul de rulare al acestui autovehicul stabileşte noi standarde în domeniul segmentului SUV, deoarece maşina are o ţinută de drum extrem de dinamică şi de sigură. În prezent, motoarele TDI, complet noi şi foarte silenţioase, respectă deja standardul Euro 5, care va intra în vigoare abia în 2009. Opţional, Tiguan poate fi parcat aproape automat, în jungla urbană, cu ajutorul sistemului Park Assist. Pe de altă parte, pe lângă carosabil, ultima generaţie de sisteme de radio-navigaţie (RNS 510) îi poartă pe ocupanţii autovehiculului înapoi spre lumea civilizată utilizând funcţia off-road. În acelaşi timp, cu un spaţiu de încărcare maxim de 1.510 litri, Tiguan prezintă şi unele calităţi de van. Sarcina tractabilă de 2.500 de kilograme conferă, de asemenea, valoarea cea mai bună din segmentul Tiguan-ului.
Liniile de echipare Trend&Fun şi Sport&Style oferă calităţi în domeniul inteligenţei şi al agilităţii în orice situaţie
Tiguan este disponibil în România în liniile de echipare Trend&Fun, Sport&Style şi Track&Field, în două versiuni de caroserie.
Versiunile Trend&Fun şi Sport&Style au fost proiectate special pentru utilizare on-road. Ţinuta lor de drum agilă, sigură şi foarte confortabilă este egală cu cea a unui autoturism. În acelaşi timp, aceste versiuni ale autovehiculului Tiguan fac faţă cu succes conducerii pe teren accidentat sau sarcinilor de tractare. Traseele pe teren accidentat cu adevărat dificile sunt lăsate în seama variantei Track&Field.
Track&Field pentru utilizare solicitantă pe teren accidentat
Versiunea Tiguan Track&Field a fost proiectată special pentru utilizare off-road. Diferită de versiunile Trend&Fun şi Sport&Style, această versiune destinată aventurii are un unghi de atac mai pronunţat (28 în loc de 18 grade; unghiul maxim la care autovehiculul nu atinge terenul cu partea frontală). În dotarea standard a versiunii Tiguan Track&Field intră, de asemenea, o opţiune pentru teren accidentat care activează o întreagă armată de sisteme de asistare, pentru a conferi siguranţă deplasărilor pe teren accidentat.
Primul SUV din lume în a cărui dotare intră motoare cu turbocompresie
Tiguan este primul SUV din lume disponibil în versiuni de motorizare cu turbocompresie. Avantajul turbocompresiei: mai multă putere, consum redus şi nivel redus al emisiilor de noxe. Motoarele pe benzină: vor fi disponibile trei motoare TSI noi – motoare cu injecţie directă cu turbocompresie sau cu turbocompresie şi supraalimentare. Cei patru cilindri furnizează 110 kW / 150 CP, 125 kW / 170 CP şi 147 kW / 200 CP. Motoarele diesel: este utilizată o generaţie complet reproiectată de motoare cu patru cilindri cu injecţie common rail, sensibil mai silenţioase. Cele două motoare TDI furnizează 103 kW / 140 CP şi 125 kW / 170 CP şi se încadrează cu brio în cerinţele standardului de emisii Euro 5.
Tracţiunea integrală permanentă 4MOTION şi două cutii de viteze cu şase trepte
Tracţiunea integrală permanentă este absolut esenţială la deplasarea pe teren accidentat. Pe carosabil, un sistem de tracţiune integrală inteligent ameliorează siguranţa activă. La modelul Tiguan, este utilizată cea mai recentă generaţie de tracţiune integrală 4MOTION. Aceasta este controlată de transmisii cu şase trepte manuale sau, opţional, automate. Ambele transmisii satisfac cerinţele speciale pentru deplasare pe teren accidentat. De exemplu, transmisia manuală poate fi acţionată la o turaţie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteză a autovehiculului de doar 6,69 km/h; această facilitate echivalează practic cu treapta pentru deplasare lentă a unui reductor. Transmisia automată oferă posibilitatea de pre-selectare a treptei maxime; în regim de deplasare off-road, această funcţie prevenind comutarea în treapta imediat superioară.
Un interior de SUV cu versatilitatea unui van
Tiguan este un talent multilateral. Această caracterizare nu descrie doar proprietăţile sistemului de tracţiune, ci şi interiorul funcţional şi foarte spaţios. Bancheta din spate este rabatabilă fracţionat, cu un raport de 60:40, poate fi reglată 16 centimetri pe direcţie longitudinală, iar spătarul banchetei prezintă reglaje de înclinare multiple. Aceste calităţi oferă fie spaţiu suplimentar pentru picioare în spate, fie spaţiu suplimentar în compartimentul de încărcare. Opţional, este disponibilă o podea variabilă, ce include un sistem de gestionare a încărcăturii. Ca dotare standard pentru versiunile Track&Field şi Sport&Style, este disponibil, de asemenea, un scaun rabatabil pentru pasagerul din faţă, pentru a permite depozitarea obiectelor foarte lungi. În ce priveşte poziţia în scaune, pasagerii călătoresc foarte confortabil atât pe locurile din faţă, cât şi pe cele din spate. Locurile din spate sunt situate puţin mai sus şi, prin urmare, asigură o poziţie în scaun mai relaxată.
Tiguan parchează autonom şi găseşte singur ieşirea din deşert
În premieră la bordul unui SUV, este prezent sistemul de asistare a parcării Park Assist, prin care Tiguan se încadrează aproape automat într-un spaţiu de parcare, într-o manieră impresionantă. Modul pentru deplasare pe teren accidentat deja menţionat este un spectacol tehnologic; nici un alt SUV din lume nu dispune de o asemenea reţea de sisteme de siguranţă în regim de teren accidentat la simpla apăsare a unui buton. Tiguan îşi demonstrează, de asemenea, calităţile în materie de sarcină tractabilă: poate tracta până la 2.500 de kilograme, manevrate de noul cârlig de remorcare rabatabil. Într-o clasă proprie se situează sistemele audio şi de navigaţie cu display touch-screen; modelul de vârf (RNS 510) oferă un spaţiu de stocare pe hard disk standard de 30 GB, un mod de navigare pe teren accidentat şi o cameră video retrovizoare. Toţi pasagerii pot admira prin acoperişul panoramic peisajul sălbatic sau urban.
Design şi dimensiuni
Contururile marcante conferă Tiguan-ului un caracter general atletic, iar design-ul autovehiculului transferă perfecţiunea modelului Touareg într-o altă clasă.
Tiguan are o imagine de înaltă calitate, matură şi abilă. Acesta transferă ideea de călătorie supremă şi SUV off-road din spatele modelului Touareg într-o altă clasă. Asemeni fratelui mai mare, modelul mai compact Tiguan stăpâneşte călătoria în ambele lumi, comportându-se la fel de bine pe asfalt şi pe drumurile forestiere. Design-ul Tiguan-ului se potriveşte exact acestui caracter.
Un Volkswagen tipic, prietenos şi de încredere. Şi totuşi, totul este nou, totul este diferit. Grila radiatorului a fost dezvoltată suplimentar şi dimensiunile acesteia au fost reduse semnificativ faţă de versiunile anterioare. Farurile sunt caracteristice; acestea formează un corp comun cu grila şi cu bara de protecţie.
Capota motorului este decupată în conturul farurilor şi conferă un aspect concentrat părţii frontale a autovehiculului. Bara de protecţie de sub faruri este modelată larg, iar farurile de ceaţă de pe părţile laterale completează imaginea de ansamblu.
Caracterul real al părţii frontale este totuşi generat de efectul combinat al tuturor trăsăturilor de design. Tiguan-ul, cu lăţimea de 1,81 metri şi înălţimea de 1,67 metri (fără barele portbagaj), afişează o claritate a formei şi a proporţiilor ce conferă acestui SUV cu lungimea de aproximativ 4,43 metri calitatea de a se distinge pregnant în aglomeraţia din jungla urbană. Partea frontală a versiunii Tiguan Track&Field – proiectată special pentru utilizarea în regim nerutier – ocupă o poziţie specială. Pentru obţinerea unghiului de atac cel mai mare posibil (28, în loc de 18 grade), aceasta nu este prevăzută cu spoilerul frontal pronunţat, cu prize de aer asortate, ce figurează în dotarea versiunilor Tiguan Trend&Fun şi Sport&Style.
Profilul lateral
Claritatea şi forţa profilului lateral domină, de asemenea, formele; în acest caz, nu există detalii care să pară întâmplătoare sau inutile. Văzut din lateral, cu excepţia micului simbol Volkswagen prezent pe jante, nu există nici o emblemă care să "dezvăluie" faptul că Tiguan-ul este un Volkswagen. Şi totuşi, nu există îndoială că poate fi considerat un Volkswagen dintr-o privire. Claritate şi forţă conferite de pasajele roţilor, linie ascendentă a geamurilor, ce se ridică din faţă spre spate, aripi ale căror suprafeţe sunt proiectate cu modulaţii puternice, precum şi montanţi C inconfundabili.
Spoiler-ul spate
Design-ul spate este tipic pentru un Volkswagen. Dar şi în acest caz, este tipic şi totuşi complet diferit. Tipic, deoarece dispunerea blocurilor optice posterioare urmează modelul Eos şi Passat Variant şi sunt integrate în secţiunea pronunţată a "umerilor". Este diferit, deoarece design-ul original urmează căi noi, hayon-ul cu înclinaţie mare se extinde mult către bara de protecţie, şi elementele clasice, pur SUV, sunt combinate cu forme contemporane, urbane. Segmentul inferior al barei de protecţie este similar părţii frontale şi nu este vopsit, pentru a asigura rezistenţă la impact în cazul rulării pe teren accidentat.
Caroseria
Un autovehicul, două părţi frontale, cele mai înalte standarde calitative.
Rigiditate torsională superioară pentru confort optim şi proprietăţi ideale de deformare la impact
Cârligul de remorcare nou proiectat se rabatează sub bara de protecţie.
În premieră pentru segmentul SUV, cumpărătorii noului Tiguan pot alege între două părţi frontale diferite. Liniile de echipare Trend&Fun şi Sport&Style au fost proiectate special pentru conducere în principal pe carosabil. Acest scop este reflectat exact în partea frontală, clasică, ce are un unghi de atac maxim de 18 grade.
Aceste versiuni lasă călătoriile pe teren accidentat în seama versiunii Tiguan Track&Field, proiectată special pentru escapadele off-road. Diferită de surorile sale destinate "junglei urbane", această versiune, destinată în mod deosebit aventurii, afişează un unghi de atac în faţă superior, de 28 de grade. Zona inferioară a barei de protecţie şi scutul de protecţie al motorului au prin urmare un profil foarte abrupt. Din acest motiv, Tiguan-ul poate urca o rampă sau un taluz cu înclinaţia de maxim 28 de grade fără ca partea sa frontală să intre în contact cu terenul la atacarea rampei. Identic pentru toate modelele: unghiul de fugă, de 25 de grade, şi aşa-numitul unghi de rampă între cele două punţi, de 20 de grade. Garda la sol are o valoare unică de 195 de milimetri.
Rigiditate torsională
În dispunerea structurală a caroseriei, accentul a fost pus în principal pe două aspecte: confortul optim şi proprietăţi optime de deformare la impact. Fapt: valorile caracteristice de 45 de hertzi pentru rigiditatea torsională statică şi dinamică influenţează în mod extrem de pozitiv parametrii precum dinamica conducerii, comportamentul la vibraţii şi acustica. Chiar şi în cazul deplasării pe teren accidentat, nu este detectabilă vreo deformare torsională a caroseriei.
Portbagajul de pe pavilion şi sarcina tractabilă
Ambele versiuni de dotare, Tiguan Sport&Style şi Tiguan Track&Field, oferă bare portbagaj pe pavilion în dotarea standard; acestea suportă o sarcină utilă maximă de 100 de kilograme. Sarcini de transport mult mai mari pot fi îndeplinite prin cârligul de remorcare rabatabil. Dacă este necesar, Tiguan-ul poate tracta o sarcină maximă de 2.500 de kilograme (remorcă cu frâne pe o pantă cu înclinaţia de 12 %) prin intermediul acestui cârlig, ceea ce îi conferă o poziţie de vârf în acest segment de autovehicule.
Cârligul de remorcare
Cârligul de remorcare se rabatează manual pentru pliere sau depliere în intervale de ordinul secundelor, pe baza unei tehnologii cu troliu. Aceasta elimină necesitatea asamblării complicate şi cronofage a cârligului de remorcare, ce presupunea introducerea în fantă şi blocarea. De asemenea, gata cu mâinile murdare, deoarece troliul cu mâner ergonomic este situat în partea superioară stângă, direct pe bara de protecţie, acoperit de un capac separat. Când hayonul este închis, acesta protejează ansamblul de murdărie şi îl face inaccesibil persoanelor neautorizate. Mecanismul funcţionează atât de uşor, încât o împingere uşoară cu piciorul este suficientă pentru fixarea sigură în poziţie a sistemului. Un led verde luminează pe mânerul de acţionare imediat ce cârligul de remorcare este fixat sigur în poziţie şi gata de utilizare.
Ineriorul
Interior funcţional cu volum de încărcare de maxim 1.510 litri.
Bancheta din spate este deplasabilă pe direcţie longitudinală; scaunul pasagerului din faţă este pliabil
Sarcina utilă de 650 de kilograme garantează flexibilitatea optimă în materie de transport.
Volkswagen a acordat atenţie şi celor mai mici detalii ale noului Tiguan şi, în această ordine de idei, a dotat autovehiculul cu un interior ergonomic şi foarte spaţios. Toate cele cinci locuri de la bordul autovehiculului sunt la fel de confortabile. Bancheta din spate este reglabilă pe direcţie longitudinală şi este fracţionabilă în secţiuni asimetrice. În acest caz, pot fi stocate în interior obiecte cu lungimea de până la 2,5 metri; autovehiculul se transformă într-un real van cu tracţiune integrală.
Locul şoferului şi planşa de bord
Toate comenzile sunt situate în poziţii intuitive. Să luăm, de exemplu, consola centrală: în partea superioară, în câmpul vizual optim al şoferului şi al pasagerului din faţă, este integrat sistemul radio şi de navigaţie de nouă generaţie. Funcţiile principale sunt controlate prin intermediul unor taste şi butoane, în timp ce funcţiile secundare sunt controlate prin intermediul display-ului cu touch-screen. În imediata vecinătate, pe părţile laterale ale sistemului audio, există câte două guri de ventilaţie. Întregul ansamblu este încorporat într-un cadru de calitate superioară cu aspect de oţel inoxidabil. Imediat sub acestea este situat sistemul de climatizare semiautomat cunoscut sub denumirea "Climatronic". Butoanele cu design ergonomic pentru acţionarea geamurilor şi reglarea oglinzilor sunt, de asemenea, uşor accesibile în zona superioară a portierei şoferului.
Locurile din faţă
Sistemul de scaune al autovehiculului Tiguan este disponibil în trei configuraţii, în funcţie de linia de echipare. Versiunea Trend&Fun va fi livrată cu aşa-numitele "scaune normale", ce oferă deja confort optim în cazul călătoriilor lungi. Scaunul şoferului este reglabil pe înălţime. Treapta superioară o constituie linia de echipare Sport&Style. În acest caz, scaunele sunt – pe măsura denumirii versiunii – "scaune sport" cu suport lombar reglabil integrat. Versiunea Track&Field este dotată cu "scaune confort", prevăzute cu suport lombar reglabil.
Locurile din spate
Cele trei locuri din spate sunt asigurate de o banchetă fracţionabilă în raport de 60:40; în plus, secţiunea centrală a spătarului acesteia poate fi pliată pentru a fi utilizată drept cotieră centrală, suport pentru băuturi sau pasaj pentru încărcătură. Locurile individuale pot fi, de asemenea, reglate cu 16 centimetri pe direcţie longitudinală. Independent de acest reglaj, înclinaţia spătarelor locurilor din spate poate fi reglată pe un interval de 0-23 de grade.
Portbagaj
Elegant, funcţional şi uniform – acestea sunt cuvintele-cheie pentru a descrie cu precizie compartimentul de încărcare al Tiguan-ului. Cu cinci persoane la bord, acesta dispune de un spaţiu de depozitare de 470 de litri. Când bancheta din spate este rabatată, poate fi depozitată o sarcină utilă cu volumul de până la 1.510 litri şi masa de până la 650 de kilograme. Această trăsătură trece autovehiculul în clasa autovehiculelor break de clasă medie. Aşa-numitele „capace pentru goluri” acoperă golurile ce apar când bancheta este pliată, formând astfel o podea uniformă pentru încărcătură.
Inelele de ancorare cromate, cârligele pentru bagaje, o priză pentru accesorii de 12 V şi alte elemente funcţionale conferă compartimentului de depozitare o multifuncţionalitate reală. Prezenţa unei plase de separare oferă în plus siguranţă în cazul încărcării până la plafon.
Motorizări şi transmisii
Primul SUV din lume ce are în dotare motoare cu turbocompresie.
Noile motoare TDI cu injecţie common rail satisfac deja cerinţele standardului pentru emisii Euro 5.
Modelul Tiguan va fi primul SUV din lume lansat pe piaţă cu motoare cu turbocompresie TDI şi TSI. Avantajul: Putere şi cuplu superioare, economie mai bună de carburant şi emisii reduse de noxe. În faza iniţială, noul SUV va debuta cu un motor TSI nou de 110 kW / 150 CP, primul motor Volkswagen TDI cu patru cilindri; puterea acestuia va fi de 103 kW / 140 CP.
În etapa imediat următoare, vor fi oferite alte două motoare TSI şi un motor TDI. Acestea sunt în totalitate prezenţe noi în linia Volkswagen. Gama TSI va fi extinsă prin adăugarea a două motoare cu patru cilindri: 125 kW / 170 CP şi 147 kW / 200 CP. În gama Diesel, va exista un puternic motor TDI de 125 kW / 170 CP; acesta este dotat, de asemenea, cu un sistem de injecţie common rail nou dezvoltat. Obiectivul de dezvoltare declarat este acela de a oferi cele mai silenţioase motoare diesel ale clasei pentru modelul Tiguan. Ambele motoare turbodiesel cu injecţie directă vor respecta norma de emisii Euro 5, ce va intra în vigoare abia în 2009. Motorizările modelului Tiguan în detaliu:
TSI de 110 kW / 150 CP
Noul motor TSI de 110 kW (cu turbină de supraalimentare şi compresor mecanic) accelerează pâna la 100 km/h în 9,3 secunde. Viteza maximă este de 192 km/h. Cuplul maxim furnizat de motor: 240 Nm, disponibil la o turaţie joasă de 1.750 rpm. Consumul de carburant: 8,4 litri la 100 de kilometri. Caracteristică specială: în combinaţie cu versiunea de dotare Tiguan Track&Field, supraalimentatorul acestui motor TSI este cuplat întotdeauna în regim off-road pentru a face posibilă traversarea celor mai dificile porţiuni de teren accidentat cu un cuplu ridicat la turaţii şi viteze de deplasare reduse.
TSI de 125 kW / 170 CP
În gama medie de performanţă, este introdus un motor TSI nou dezvoltat de 125 kW / 170 CP. Motorul de doi litri cu injecţie directă şi turbocompresie accelerează până la 100 km/h în doar 8,2 secunde. Viteza maximă este de 200 km/h şi cuplul maxim este de 280 Nm (la 1.800 rpm). În medie, motorul TSI de 125 kW consumă 9,1 litri la 100 de kilometri.
TSI de 147 kW / 200 CP
Deocamdată, cea mai puternică motorizare a noului model Tiguan va fi versiunea de 147 kW / 200 CP a motorului TSI de 2,0 litri. Deşi performanţele acestuia coincid cu cele ale motoarelor utilizate la modele precum Golf GTI, motorul utilizat pentru acest model reprezintă o nouă generaţie de motoare. În acest caz, cuplul maxim de 280 Nm care este deja disponibil la 1.700 rpm rămâne constant până la 5.000 rpm. După doar 7,6 secunde, cel mai puternic motor al Tiguan-ului se deplasează cu 100 km/h; creşterea vitezei merge până la 211 km/h. Consumul mediu de carburant este identic cu cel al versiunii de 170 CP: 9,1 litri de benzină super fără plumb la 100 km.
TDI de 103 kW / 140 CP
Ambele motorizări TDI ale modelului Tiguan reprezintă soluţii complet noi. În cazul motorului TDI uşor, de 166 kg, common rail, presiunile de injecţie de până la 1.800 bari produc o pulverizare deosebit de fină a carburantului. Duzele de injecţie cu opt orificii acţionează injectoarele piezo de ultimă generaţie. Rezultatul, în cazul motorului TDI de 103 kW: cuplu maxim de 320 Nm la o turaţie joasă de 1.750 rpm. Doar 10,4 secunde trec pentru accelerarea până la viteza de 100 km/h.
Acest Tiguan TDI atinge o viteză maximă de 186 km/h. Consumul său de carburant este de 7,2 litri la 100 de kilometri.
TDI de 125 kW / 170 CP
Varianta mai puternică de motorizare TDI cu injecţie common rail furnizează 125 kW / 170 CP. Cuplul maxim are valoarea considerabilă de 350 Nm (la 1.750 rpm). După doar 8,9 secunde, acest motor atinge viteza de 00 km/h. Viteza sa maximă este de 200 km/h. Aceste caracteristici contrastează cu consumul mediu, de 7,0 litri la 100 de kilometri.
Transmisiile manuală şi automată cu şase trepte
Toate autovehiculele Tiguan sunt livrate cu transmisii cu şase trepte ca dotare standard. Opţional, cele mai puternice două motoare pe benzină (170 CP şi 200 CP), precum şi motorul TDI de 140 CP, pot fi comandate cu o transmisie automată cu şase trepte. Ambele transmisii îndeplinesc funcţii specifice pentru deplasarea în regim off-road. Transmisia manuală poate fi acţionată la o turaţie a motorului de 1.000 rpm sau la o viteză de deplasare de doar 6,69 km/h, de exemplu; acest fapt echivalează practic cu treapta de viteză redusă a unui reductor. Transmisia automată are posibilitate de pre-selectare a treptei maxime; în regim off-road, aceasta previne comutarea în treapta imediat superioară.
4MOTION
Ambreiajul Haldex controlează distribuţia puterii în intervale de ordinul secundelor.
4MOTION asigură aderenţă suplimentară pe teren accidentat şi siguranţă adiţională pe carosabil.
Ultima generaţie de sistem de tracţiune integrală 4MOTION debutează odată cu modelul Tiguan
În 1998, Volkswagen a prezentat sistemul foarte avansat 4MOTION drept succesor al tracţiunii integrale "syncro". Timp de aproape o decadă, conceptul de tracţiune integrală a fost dezvoltat continuu în diverse configuraţii tehnice. O proprietate de design importantă a sistemelor 4MOTION montate pe autovehiculele din segmentele până la Passat (la modelele Phaeton şi Tiguan este utilizată o altă tehnologie) este ambreiajul Haldex cu reacţie foarte rapidă. Cea mai recentă versiune a acestei tehnologii este încorporată la modelul Tiguan. Obiectivul de dezvoltare declarat a fost o tracţiune integrală care să satisfacă cele mai exigente standarde în privinţa dinamicii de drum şi a siguranţei rutiere, oferind simultan tracţiune optimă pe teren accidentat. În practică, acest fapt se concretizează astfel: consum de carburant suplimentar aproape imperceptibil, efecte nule asupra motorului şi absenţa zgomotelor de rulare.
Şasiul
Agilitate şi siguranţă activă similare unui autoturism.
Puntea faţă: sistem McPherson cu ramă auxiliară din aluminiu
Puntea spate: suspensie inovatoare cu patru articulaţii, ce completează în mod ideal tracţiunea integrală
Era clar chiar de la început: noul Tiguan trebuia să fie lider în clasa sa în privinţa comportamentului dinamic, a confortului şi a siguranţei. Prin urmare, în contextul proiectării şasiului, priorităţile de vârf au fost manevrabilitatea, nivelul ridicat de confort, din punct de vedere al vibraţiilor şi ruliului, un unghi de ruliu redus şi o dinamică de rulare armonioasă, plus stabilitate rutieră foarte bună, combinată cu o capacitate de deplasare optimă pe teren accidentat. Echipa de proiectare a îndepărtat toate obstacolele din calea atingerii acestor obiective. Rezultatul: manevrabilitate neutră sau cu efect uşor subviratoriu şi unghi de ruliu excepţional de redus. Acest obiectiv a fost atins pe baza unui design al şasiului ce stabileşte noi standarde în privinţa dinamicii de drum, a siguranţei active şi a confortului. În anul următor, va fi adăugat un sistem electronic de control al suspensiilor. Reglarea va varia atunci, în funcţie de situaţie, între nivelurile "Confort", "Normal" şi "Sport".
Detalii despre şasiu
Puntea faţă a modelului Tiguan utilizează o suspensie McPherson reglată special pentru SUV, cu braţe trapezoidale şi elemente de suspensie mai joase. Aceasta este montată pe o ramă auxiliară din aluminiu monobloc. Suspensia spate cu patru articulaţii a fost reglată pentru tracţiunea integrală permanentă 4MOTION. Geometria, foarte robustă, dar în acelaşi timp foarte dinamică, a fost probată în formă similară la Passat 4MOTION.
În privinţa utilizării pe teren accidentat, modelul Tiguan utilizează un şasiu fabricat din oţeluri de înaltă rezistenţă. Pentru suspensia spate, au fost dezvoltate amortizoare de şoc cu volum de ulei crescut; nivelul de temperatură favorabil conferă amortizoarelor de şoc utilitate chiar şi în cazul călătoriilor celor mai dificile pe teren accidentat. Asemeni elementelor suspensiei faţă, ce au fost reconcepute, ambele componente oferă un confort excepţional.
Direcţia
Un punct forte tehnologic al şasiului este direcţia asistată electromecanic de ultimă generaţie, complet reproiectată. Avantajul decisiv al sistemului: în ciuda senzaţiei de virare extrem de precisă, nu sunt transmise impulsuri reactive spre ansamblul direcţiei, nici chiar în cazul conducerii pe teren accidentat. Acest fapt se datorează în principal unui mecanism de direcţie nou proiectat.
Jantele şi anvelopele
În cazul versiunilor Trend&Fun şi Track&Field, pentru gestionarea contactului cu carosabilul sau cu terenul sunt utilizate jante de 16 ţoli cu anvelope 215/50 R18. Versiunea Tiguan "Sport&Style" este dotată standard cu jante din aliaj de 17 ţoli şi anvelope 235/55 R18. Ca opţiune specială, vor fi oferite jante de 18 ţoli cu anvelope 235/50 R18.
Dotarea standard şi dotarea specială
Trei versiuni de dotare, cu niveluri ridicate de confort şi siguranţă.
Sistemul Climatic, radioul cu CD, sistemul ESP şi frâna de parcare electronică sunt standard
Sistemele Park Assist şi comutatorul Off-Road simplifică viaţa în oraş şi în natură
Tiguan este primul SUV din clasa compactă care are două părţi frontale diferite. Aceste versiuni de caroserie sunt combinate fiecare cu versiuni de dotare specifice. Sunt disponibile trei versiuni de dotare. Partea frontală a versiunilor Trend&Fun şi Sport&Style a fost proiectată pentru un unghi de atac maxim de 18 grade, pentru utilizări în general în mediul rutier. Partea frontală a versiunii de dotare Track&Field (cu unghi de atac de 28 de grade) a fost destinată utilizării mai solicitante pe teren accidentat.
Trend&Fun
Chiar şi versiunea de bază a modelului Tiguan este prevăzută cu funcţii extinse de confort şi siguranţă. În privinţa siguranţei, acestea includ o reţea de protecţie de şase airbaguri, programul electronic de stabilizare ESP, inclusiv cel de stabilizare a remorcii, integrat în ESP (pentru autovehiculele cu cârlig de remorcare), elemente de ancorare pentru scaune pentru copii Isofix pe bancheta din spate şi frână electronică de parcare cu funcţie Auto-Hold.
Dotările de confort standard includ radioul RCD 210 cu CD player integrat, sistemul de climatizare semiautomat "Climatic", patru geamuri acţionate electric, oglinzi exterioare reglabile şi încălzite electric, computer de bord, telecomandă radio pentru închidere centralizată şi diverse compartimente şi recipiente de depozitare.
Sport&Style
Unele dintre dotările versiunii Tiguan Sport&Style, pe lângă cele prezente şi la versiunea Trend&Fun, sunt: jante din aliaj de 17 ţoli "Los Angeles" cu anvelope 235/55 R17, bare portbagaj cromate, grilă a radiatorului cu benzi cromate, ornamente cromate pentru geamuri, geamuri fumurii începând de la montanţii B (cu nivel maxim de absorbţie a luminii de 65%), scaune sport cu suporturi lombare reglabile pe înălţime, consolă centrală cu cotieră rabatabilă şi reglabilă pe înălţime, scaun pliabil pentru pasagerul din faţă, sertare sub scaunele din faţă, masă pliantă şi buzunare de depozitare pe spătarele scaunelor din faţă, volanul, mânerul schimbătorului şi burduful manetei îmbrăcate în piele, scaune din material textil cu accente Alcantara, tempomat şi indicator al presiunii în pneuri.
Track&Field
Versiunea Tiguan Track&Field a fost configurată special pentru utilizare pe teren accidentat, cu o parte frontală cu unghi de atac de 28 de grade. Dotarea standard a acestei versiuni include comutator off-road care activează multiple sisteme de asistare, pentru a spori siguranţa în timpul călătoriilor pe teren accidentat (printr-o simplă apăsare, acest comutator activează funcţia de asistare la coborârea pantelor, pentru control optim al coborârii pantelor), caracteristică modificată a pedalelor (distribuire mai fină a cuplului motor), adaptare EDS (sunt activate dispozitivele electronice de blocare a diferenţialului la cea mai uşoară alunecare), adaptare ABS (frânare ameliorată pe teren cu aderenţă redusă), funcţia de asistare la urcarea pantelor (asistare la urcarea pantelor şi protejarea ambreiajului) şi – împreună cu transmisia automată – pre-selectarea treptei maxime (inclusiv efect optim de frână de motor).
În plus, fără a implica costuri suplimentare, Volkswagen dotează versiunea Tiguan Track&Field cu jante din aliaj de 16 ţoli "San Diego", indicator de presiune pentru pneuri, bare portbagaj negre, scut de protecţie pentru motor, busolă şi benzi de protecţie speciale pentru portiere. Versiunea Tiguan Track&Field este dotată, de asemenea, cu "scaune confort", prevăzute cu suporturi lombare reglabile.
Dotări speciale opţionale
Pentru Volkswagen, este tipică practica standard de a proiecta funcţionalitatea componentelor cu care şoferul intră în contact, pentru a face condusul cât mai confortabil posibil. Acest fapt este valabil în cazul oricărei noi tehnologii implementate într-un autovehicul Volkswagen nou. Şi există multe asemenea elemente în noul Tiguan.
Park Assist
Numeroasele tehnologii de vârf integrate în modelul Tiguan includ primul sistem de asistare a parcării implementat într-un SUV în lume. Funcţia Park Assist permite deplasarea automată în marşarier într-un spaţiu de parcare paralel cu drumul. Şoferul acţionează doar pedala de acceleraţie, frâna şi ambreiajul; autovehiculul Tiguan virează în spaţiul măsurat în prealabil controlat de senzori. Imediat ce şoferul intervine manual în procesul de virare, funcţia Park Assist este dezactivată.
Sistemele radio şi de navigaţie
Modelul Tiguan este oferit cu sisteme radio şi de navigaţie complet noi. Radioul RCD 510 (inclusiv schimbătorul de CD-uri pentru şase discuri, opţional cu recepţie radio digitală DAB) şi sistemul radio şi de navigaţie RNS 510 sunt controlate parţial prin intermediul unui ecran tactil (de 6,5 ţoli).
În dotarea sistemului RNS 510 intră un procesor Power-PC ce rulează la 400 MHz şi un procesor grafic special conceput. Datele privind navigaţia şi multimedia sunt stocate pe un hard disk de 30 GB. Altă fantă pentru cartele SD (inclusiv pentru fişiere MP3) este situată sub afişajul dispozitivelor.
Navigarea în afara căilor rutiere
O inovaţie a sistemului RNS 510 este modul de navigaţie pentru off-road dezvoltat special. În acest mod, pot fi stocate maxim 500 de puncte de reper în timpul conducerii în zonele necartografiate. Astfel, şoferii se pot întoarce cu uşurinţă din orice aventură off-road. Traseele pot fi înregistrate automat prin stocarea manuală sau automată a punctelor de reper (funcţia Track).
Camera video spate
O altă componentă standard a sistemului radio şi de navigaţie RNS 510 este camera video retrovizoare. Aceasta este situată direct deasupra plăcuţei de înmatriculare şi transmite o imagine nedistorsionată, în timp real, spre afişajul sistemului RNS 510. Traseul este afişat pe ecran în manieră similară cu afişarea pentru modelul Touareg, utilizându-se linii de orientare ce corespund mişcărilor specifice ale volanului.
Cârligul de remorcare
Cu o sarcină tractabilă de până la 2.500 de kilograme, Tiguan stabileşte un record nou în segmentul său. În plus, cârligul de remorcare este bazat pe un concept nou de design. Utilizând tehnologie cu troliu, cârligul de remorcare este depliat de sub bara de protecţie în câteva secunde, şi poate fi pliat la fel de rapid, confortabil şi curat. Nu mai este necesară procedura de asamblare complicată, de introducere în fantă şi de fixare. Imediat ce cârligul de remorcare este fixat sigur în poziţie, un indicator cu led luminează verde.
Trapa panoramică
Cu 300% mai mult. Mai multă lumină, mai mult orizont, mai mult soare. Cu trapa panoramică enormă, Tiguan oferă un decupaj cu 300% mai mare decât în cazul trapei convenţionale a modelului Golf. În ciuda acestui fapt, a fost posibilă atingerea valorilor rigidităţii valabile pentru varianta închisă, ceea ce este extrem de important pentru un SUV.
{mosloadposition user10}