Vodafone România lansează o campanie pentru a comunica noua poziționare de brand ca parte a repoziționării Grupului Vodafone. Aceasta reprezintă o evoluție semnificativă a strategiei de brand și a identității vizuale la nivel mondial, fiind construită în jurul sloganului „Hai să ne bucurăm împreună de viitor. Ready?”.
Strategia de repoziționare a Vodafone va fi implementată din 6 octombrie 2017 în toate cele 36 de țări în care este prezent brandul și este concepută pentru a evidenția convingerea operatorului că noile tehnologii și servicii digitale joacă un rol pozitiv în transformarea societății și în îmbunătățirea calității vieții fiecăruia dintre noi în anii următori. Noua poziționare și noul slogan „Hai să ne bucurăm împreună de viitor. Ready?” se concentrează pe abordarea optimistă privind viitorul.
Noua identitate vizuală evidențiază și mai mult emblematicul simbol al ghilimelelor folosit de Vodafone, aceasta fiind cea mai mare schimbare a unuia dintre cele mai recognoscibile simboluri ale brandului. Simbolul ghilimelelor va apărea acum ca element grafic central prezent în toate activitățile de comunicare și marketing. Sigla va avea un design nou 2D, care va înlocui vechea abordare 3D.
Campania de repoziționare de brand a Vodafone România este dezvoltată pe toate canalele de comunicare și în toate punctele de contact cu clientul, incluzând formate online inovatoare și ecrane digitale, precum și pe canalele tradiționale TV, print și OOH. Spotul TV este construit în jurul noului slogan și prezintă istoria salutului, din cele mai vechi timpuri și până la cele mai noi instrumente digitale care ajută oamenii să fie conectați cu cei dragi.
„În cei peste 20 de ani de istorie în România, Vodafone nu a fost doar un furnizor, ci un partener pentru clienți, punând tehnologia și inovația în beneficiul acestora și îmbunătățindu-le astfel viața. Acum, facem un pas mai departe și abordăm cu optimism ideea unei vieți mai bune prin tehnologie din perspectiva unui viitor interesant, fapt care ne face pe toți încrezători cu privire la noile oportunități. Noua poziționare are la bază rezultatele unei cercetări ample realizate de Grupul Vodafone, care indică faptul că oamenii sunt entuziasmați de viitor, dar și puțin îngrijorați de ceea ce urmează. Este valabil și pentru România. Rolul brandului nostru este de a-i invita pe români și de a le fi alături în această călătorie surprinzătoare spre viitor”, a declarat Laura Barbu, Brand and Marketing Director, Vodafone România.
Strategia de poziționare a brandului și campaniile de publicitate au fost dezvoltate după o cercetare cantitativă și calitativă amplă, precum și după testarea conceptului în 17 țări, inclusiv România, pe aproape 30.000 de persoane.
Pentru a construi cea mai bună abordare pentru noua poziționare, Grupul Vodafone a realizat un studiu de opinie la care au participat aproape 13.000 de persoane, din 14 țări, pentru a evalua gradul de optimism al oamenilor privind viitorul. Studiul realizat de YouGov a identificat faptul că persoanele, indiferent de vârstă, consideră că inovația tehnologică va avea cea mai mare influență pozitivă asupra viitorului în următorii 20 de ani. De asemenea, persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani sunt cele mai optimiste cu privire la viitor: 62% dintre cei mai tineri cred că nivelul de trai va fi mai bun în următorii 20 de ani comparat cu situația actuală. Mai mult decât atât, respondenții din toate grupele de vârstă consideră că nivelul lor de trai și cel al copiilor lor se va îmbunătăți în următorii 20 de ani.
Studiul YouGov a fost realizat între 18 și 25 septembrie 2017, pe un eșantion de oameni cu vârsta cuprinsă între 18 și 55+ ani din Africa de Sud, Australia, Cehia, Germania, Grecia, India, Irlanda, Italia, Marea Britanie, Noua Zeelandă, Portugalia, Spania, Turcia și Ungaria.
De asemenea, compania de consultanță Futerra a identificat pentru Vodafone zece dintre cele mai importante tendințe emergente care ar putea transforma viața personală și cea profesională. Progresele tehnologice identificate de experții futurologi din cinci țări includ componente printate 3D pentru construcția de case, creșterea capacității globale de producție a energiei electrice cu ajutorul extinderii panourilor solare de la acoperișuri, la ferestre, pereți și chiar autostrăzi, intervenții medicale personalizate și bio-printarea 3D a organelor și a membrelor, noi sisteme de transport cu trenuri care ating viteze de până la 966km/h, proiecte la scară largă de captare a apei care vor transforma viața a peste 1,2 miliarde de oameni din zone cu deficit din punct de vedere al resurselor acvatice.
În România, brandul Vodafone a construit, pe parcursul celor 20 de ani de existență, pe ideea de inovație în tehnologie, în servicii și în comunicare. Operatorul a fost primul care a oferit servicii 3G (în 2005) și 4G (în 2012). Alte premiere ale Vodafone România pe piața locală de telecomunicații includ lansarea primului serviciu de recunoaștere automată a vorbirii (în 2014), precum și prima campanie ce a inclus conținut 360° dedicat care ilustrează cum ar putea arăta meseriile viitorului cu ajutorul realității virtuale.