Responsabilitatea socială reprezintă cheia succesului în cadrul actual și ar trebui să fie o prioritate pentru toate afacerile care își doresc o dezvoltare sustenabilă pe termen lung. Conceptul este însă unul complex, cu multe valențe și de multe ori depășește granițele companiei. Prin urmare, este cu atât mai greu de implementat în cazul companiilor care desfășoară activități la nivel global.
Axis Communications, lider global în echipamente video de rețea, depune eforturi consistente pentru promovarea unor condiții de lucru sigure și sănătoase, ca parte a responsabilității sociale asumate. Reprezentanții companiei consideră că sustenabilitatea este vitală pentru viitorul planetei, problema fiind conștientizată la ora actuală de tot mai mulți oameni, din toate colțurile lumii. Pentru rezultate solide și de durată, perspectiva trebuie însă extinsă, fiind necesar ca, pe lângă atenția acordată mediului înconjurător, companiile să acorde o prioritate ridicată și responsabilității sociale. O companie sustenabilă nu prețuiește numai mediul, ci și proprii angajați, dar și oamenii care vin în contact cu ea și cu produsele și soluțiile sale, direct sau indirect.
Promovarea unor condiții de muncă mai bune
Pentru Axis responsabilitatea socială înseamnă condiții bune de lucru, un mediu de lucru sigur, caracterizat de egalitate și diversitate și respectarea drepturilor omului, atât pentru propriile activități, cât și pentru ale furnizorilor săi. Dată fiind complexitatea problemei, măsurile implementate sunt multiple și diverse, printre ele numărându-se programe de management al nivelului de stres, acțiuni care stimulează diversitatea și egalitatea, sau inițiative care pun presiune asupra furnizorilor pentru a respecta anumite principii.
“La Axis, suntem de părere că nu ar trebui să existe diferențe, indiferent de regiunea în care lucrează o persoană. Drept urmare, avem birouri frumoase, aceleași condiții bune de muncă și pachete de beneficii similare în toată lumea. Desigur, există diferențe, dar acestea țin de tradiții locale, legislație și aspectele considerate de o importanță deosebită în fiecare zonă în parte”, a spus Louise Dolck Strömberg, HR Director Operations.
Implementarea unor condiții de muncă armonizate la nivel global nu reprezintă însă o sarcină ușoară, căci până și atitudinea vizavi de muncă diferă de la o regiune a lumii la alta. În emisfera vestică, de exemplu, drepturi precum contractele colective de muncă, libertatea de asociere și nediscriminarea sunt considerate implicite, iar echilibrul dintre viața personală și muncă sau auto-împlinirea sunt esențiale pentru angajați. Lucrurile nu stau însă așa în toate părțile lumii, unde anumite atitudini sau legislația muncii relaxată generează de multe ori condiții nefavorabile pentru angajați.
Codul de Conduită al Furnizorului
Axis face tot ce îi stă în putere pentru a răspunde tuturor provocărilor și nu se rezumă numai la cei peste 3000 angajați proprii distribuiți în 50 țări, ci a stabilit reguli chiar și pentru partenerii și furnizorii săi. Compania se străduiește să încheie colaborări și parteneriate de lungă durată, toate bazate pe Codul de Conduită al Furnizorului, bazat la rândul lui pe principiile enunțate în acordul global al ONU. Astfel, sunt garantate respectarea drepturilor omului, anumite condiții pentru mediul de lucru și împiedicarea corupției.
“Nu fabricăm noi produsele pe care le dezvoltăm, dar asta nu înseamnă că nu ne asumăm responsabilitatea pentru cei care o fac. Pentru noi, este esențial ca procesul de producție să respecte cele mai înalte standarde de mediu, sociale și etice și efectuăm audit anual în rândul furnizorilor pentru a ne asigura că respectă Codul de Conduită al Furnizorului”, a spus Ausra Reinap, Environmental Engineer at Axis.
Cultura face diferența
Ceea ce contează cu adevărat – atât pentru Axis, cât și pentru partenerii companiei – este construirea unei fundații solide, în care cultivarea principiilor este esențială. Este important ca angajații să fie mândri de locul de muncă și să adere la valorile companiei, indiferent de regiunea în care operează ei. Este o perspectivă umană, pe care Axis o promovează în tot lanțul valoric, prin intermediul colaborărilor de durată încheiate cu furnizorii, distribuitorii și partenerii săi, din care toată lumea are în cele din urmă de câștigat.
Extinderea echipei cu angajați care aderă la valorile companiei
Prin măsurile luate și principiile formulate, Axis Communications a făcut deja pași mari în asumarea responsabilității sociale, ca element de bază pentru obținerea sustenabilității. Cu toate acestea, mai sunt încă lucruri de făcut și aspecte care pot fi îmbunătățite, iar din acest motiv, compania continuă să angajeze oameni talentați, care aderă la valorile sale, pe care le pot îmbogăți prin adăugarea de diversitate.
În prezent compania propune un post de Inside Sales Account Manager CE pentru biroul din București. Se caută, așadar, o persoană proactivă, pasionată de învățarea de lucruri noi și dornică de a face parte dintr-o echipă excepțională. Rolul său va include stabilirea și respectarea obiectivelor, analizarea performanțelor, evaluarea potențialului și identificarea oportunităților, fiind apreciată pentru calități precum gândirea liberă, spiritul inovator sau abilitatea de a lucra în echipă. Anunțul de angajare complet și informațiile necesare aplicării pot fi vizionate pe pagina dedicată: https://axis.easycruit.com/intranet/intranet/vacancy/2325077/78379?iso=gb.