Madalina Iacob
General Manager
PR Factory
Americanii vor fi nevoiti in cele din urma sa depaseasca nivelul epidermic al fiintei umane, scrie un editorialist al Herald Tribune la finalul articolului sau, avand ca titlu Rebranding America – intr-adevar un mod putin cam excentric de a vorbi despre rebranding, avand in vedere ca instrumentul de baza este culoarea pielii candidatului cu cele mai mari sanse de a deveni presedintele Statelor Unite ale Americii. Nu cred ca mi s-a mai intamplat sa ma contrarieze atat de mult sensul cuvantului rebranding ca de aceasta data. Desi intra in plaja de sensuri pe care aceasta notiune o acopera, acest mult prea ravnit “rebranding” l-as numi “reorientare”. Si acum depasesc limitele articolului care m-a inspirat sa scriu acest comentariu. {viewonly=registered,special}Nu imi place sa-mi dau cu parerea despre lucruri pe care nu le cunosc cel putin bine. Astazi voi incalca aceasta regula pentru ca simt ca “reorientarea” altora ma afecteaza.
Citind argumentele jurnalistului american potrivit caruia mai degraba in SUA iese presedinte un om de culoare decat in Kenya, ma gandesc daca nu ne trebuie si noua “un presedinte de culoare” sau orice altceva pe care l-am putea substitui expresiilor: “putin mai multa modestie”, “solidaritate nationala” sau “demagogie electorala pe banii lor”.
Editorialistul American mentioneaza in articolul sau rezultatele unui sondaj facut de BBC potrivit caruia jumatate dintre respondenti au declarat ca alegerea lui Obama, un afro-american, va schimba dramatic perceptia lumii asupra Americii. Cu toate acestea, autorul articolului spune ca Europa este intoxicata de posiblitatea reluarii prieteniei cu SUA, odata cu venirea lui Obama la putere.
Steven Kull, director al Programului International Policy Attitudes, cel care a condus sondajului efectuat de BBC, a spus ca in timpul unei conferinte din Malaesia, multi dintre musulmanii prezenti erau uimiti de cresterea in sondaje a lui Obama si asta din cauza faptului ca, daca este un lucru pe care milioane de oameni il stiu de SUA, acela este ca tara este condusa de o hoarda de bancheri albi si de evrei care folosesc politia pentru a-i potoli pe negri. Pentru acei musulmani, mai spune Kull, ascensiunea lui Obama le-a creat o disonanta cognitive severa.
Exemplele autorului sunt inca si mai interesante pe masura ce ne indreptam catre Europa de Vest, catre statele care pomenesc la nivel guvernamental cel putin o data pe zi cuvantele egalitarism si echitate sociala. Cu toate acestea, prezenta unui om de culoare in sferele inalte ale administratiei nationale reprezinta o evolutie extraordinara si greu explicabila in cuvinte comune.
Oricat de mult as vrea sa comentez articolul, argumentele autorului nu au echivoc, astfel incat orice vorba in plus le-ar diminua puterea de convingere.
Va las acum sa cititi si sa va minunati de cat de naivi, ca sa nu spun prosti, suntem cand vorbim despre modele democratice consacrate si demne de urmat.
//www.iht.com/articles/2008/10/23/opinion/edkristof.php
Madalina Iacob – Cu un background educational in domeniul jurnalismului si al comunicarii, mi-am inceput cariera ca jurnalist, si, dupa 4 ani de presa si TV, am imbinat utilul cu placutul si am luat-o pe drumul relatiilor publice si al comunicarii. Am cumparat si am vandut timp de 2 ani servicii de comunicare si solutii integrate de PR pentru companii nationale si agentii multinationale. In urma cu aproximativ 1 an, m-am gandit ca este timpul sa fac diferenta dintre cantitate si calitate si am intrat in randul antreprenorilor inaugurand fabrica de profesionalism in relatii publice si comunicare. {/viewonly} {mosloadposition user10}