Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Virgil Lixandru, Senso Ambiente: ”Piata de obiecte sanitare de marca

Senso Ambiente

va inregistra in 2012 o crestere moderata de 5-10% datorita deblocarii proiectelor si a banilor publici”

Senso Ambiente explică obiceiurile de consum pe piaţa de obiecte sanitare de marcă în 2011

Senso Ambiente, companie specializată în importul și distribuția de echipamente sanitare premium, dă publicităţii date şi cifre de consum, date demografice şi localizare geografică a consumatorilor, precum şi alte schimbări ce au avut loc pe piaţa de obiecte sanitare de marcă în 2011. 

Consumatorul de obiecte sanitare premium al anului 2011 a avut în medie un buget per baie/obiecte sanitare situat între 2000 şi 3000 de Euro. Chiar dacă cumpărătorii de obiecte sanitare de marcă s-au îndreptat către produse mai accesibile ca preţ, a existat totuşi și un procent însemnat, de aproximativ 20% dintre consumatori, care au ales produsele high-end cu bugete per baie/obiecte sanitare pornind de la 7000 de Euro.

2011 a fost anul utilării băilor din locuinţele persoanale, în special reamenajări ale acestora. În acest sens 60% din volumul vânzărilor totale pe piaţa produselor de marcă au rezultat din vânzările către case particulare şi doar 40% din vânzările către noi dezvoltări imobiliare sau proiecte publice.

În ce priveşte zonele geografice cele mai atractive, acestea au fost reprezentate de capitală, în primul rând, apoi de marile aglomerari urbane cu peste 100,000 – 150,000 de locuitori. În 2011, cele mai importante oraşe pentru acest segment de piaţă, din punct de vedere al vânzărilor, au fost, în ordine: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Craiova, Iasi, Pitesti, Brasov, Baia Mare şi Oradea.

Capitala a reprezentat pentru industria de obiecte sanitare de marcă aproximativ 50% din vânzările pe întreg anul 2011 ca valoare şi aproximativ 40% ca volum.

De asemenea, consumatorul de produse sanitare premium şi-a schimbat abordarea verificând mult mai bine diferenţele de preţuri şi urmărind cu atenţie reducerile.

“Ce s-a schimbat în 2011 la consumatorul de produse sanitare de marcă”, explică Virgil Lixandru, Director de Marketing şi de Vânzări, Senso Ambiente “este orientarea consumatorului către obţinerea de reduceri: consumatorul este mai atent, acesta preferă să aştepte până prinde o ofertă sau o reducere pentru că stie că în această perioadă există o presiune ridicată asupra producătorilor, ceea ce înseamnă că automat va primi discounturi mai mari fata de alti ani.”

Referitor la consumatorii de produse sanitare de marcă, compania Senso Ambiente îi defineşte ca fiind persoane cu un venit net de peste 600-700 Euro/lună, peste 60% femei şi aproximativ 40% bărbaţi, majoritatea de peste 32 de ani, persoane educate cu studii superioare sau medii.

În 2011 şi industria de produse sanitare premium a trebuit să se adapteze la condiţiile economice existente. Producătorii au reacţionat rapid şi au încercat să găsească soluţii pentru a oferi produse de design la preţuri convenabile. Aceste produse au captat intersul consumatorului, peste 30% dintre consumatori orientându-se către acest tip de produse pemium. Consumatorul din România a început de asemenea să înţeleagă avantajele investiţiei într-un produs sanitar de marcă faţă de cumpărarea unui produs sanitar “no-name”. Produsul premium, deşi are un preţ mai ridicat este un produs de calitate, cu o durată de folosire îndelungată (unele produse sanitare au garanţie chiar şi 5 ani) şi cu un design inovator.

Referindu-se la tendinţele din anul 2011, Virgil Lixandru explică: “În acest an producătorii au venit în întâmpinarea clienţilor cu produse noi, cu un design spectaculos şi preţuri convenabile. La nivel european am observat creşterea interesului consumatorilor pentru produsele sanitare de marcă, datorită introducerii noilor tipuri de produse, acest lucru fiind vizibil la cele mai mari evenimente din industrie: atât targul de la Frankfurt – ISH cât şi cel de la Cersaie au avut un real succes, numarul vizitatorilor fiind mai mare cu aproximativ 20% faţă de anul trecut. Aceste tendinţe s-au făcut remarcate în 2011 şi în România, consumatorul ce dispune de un buget mediu preferând obiecte sanitare de marcă la preţuri accesibile. Totodată putem spune că în acest an consumatorul a devenit mult mai atent la servicile post vânzare cum ar fi serviciile de montaj şi instalare, precum şi cele de garanţie incluse în pachetele ofertelor noastre”, încheie oficialul Senso Ambiente.

Referindu-se la previziunile pentru 2012, Virgil Lixandru declară: “ 2012 nu va fi foarte diferit în ce priveşte preferinţele şi obiceiurile de consum . Însă, ce va aduce nou anul viitor va fi o creştere de aproximativ 5-10% pe segmentul de produse sanitare premium din categoria de preţuri medii şi joase. Acest lucru se va întâmpla mai ales datorita proiectelor din sectorul public.”

Bucuresti, 19.12.2011

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.