Din 1 și până în 31 martie, se desfășoară proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică” în spaţii neconvenţionale – hipermarketuri, mall-uri, librării, muzee, sedii de firmă. Proiectul este propus de Radio România Muzical, unicul post românesc dedicat exclusiv muzicii clasice şi de jazz, și aduce în fiecare zi opusuri foarte cunoscute în spații aglomerate și neobișnuite pentru audiția muzicii clasice, deschizând astfel, către publicul larg, universul acestui tip de artă sonoră, etalon al valorii și tradiției.
Campania a fost lansată în octombrie 2010 și se reia an de an, în lunile martie și octombrie. Este unul dintre principalele proiecte educative și culturale ale corporației publice Radio România.
Începând cu luna martie 2018, ambasador al proiectului “Ascultă 5 minute de muzică clasică” este violonistul Alexandru Tomescu: “Mă bucur din toată inima să mă alătur campaniei Radio România Muzical “Ascultă 5 minute de muzica clasică”. Este un demers remarcabil prin creativitatea și ingeniozitatea sa. Sunt sigur că aceste 5 minute de muzică clasică pe zi, timp de 2 luni pe an, vor trezi gustul multora dintre ascultători nu doar pentru muzica clasică, ci și pentru arte, cultură și frumos, îmbunătățind viața multora și deschizând noi ferestre existenței noastre spirituale.”
Alexandru Tomescu va fi prezent în studioul Radio România Muzical miercuri, 28 februarie, ora 18.15, pentru un dialog legat de proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică”. Primul eveniment ce-l are în prim plan pe Alexandru Tomescu, ambasador “Ascultă 5 minute de muzică clasică”, va avea loc sâmbătă, 24 martie, de la ora 18.00 la ParkLake Shopping Center din București, chiar în ziua când Radio România Muzical sărbătorește 21 ani de existență.
“Din 2010, parteneri ai acestui proiect Radio Romania Muzical: putem spune, deci, că e deja o tradiție.
E un eveniment așteptat, anul acesta am avut chiar întrebări din partea colegilor din hipermarketurile noastre din țară inainte să transmitem informația că vom relua colaborarea și în 2018. Hipermarketul este un loc comun modern, o constantă a vieții noastre, a tuturor, și cu atât mai mult poate fi folosit ca un canal de transmitere a unor mesaje frumoase. Și dacă muzica e atestată de peste 40000 de ani, nu vedem de ce să nu continue să se auda în toate locurile care ne definesc social, la un moment dat în istorie. Deși probabil suntem văzuți ca un canal neconvențional pentru a difuza muzica clasică, noi o simțim ca pe un lucru perfect natural, clienții noștri sunt în egală masură sensibili la muzicalitate și la acorduri dintre cele mai complexe.
Ne place proiectul și îl vom sustine de fiecare dată, și o facem și pentru o experiență complexă a clienților noștri în hipermarketurile cora.” – Camelia Popescu, Manager Comunicare și Publicitate cora România
“Librăriile Humanitas au susținut mereu proiectele de promovare a muzicii clasice, fie prin inițiativa Radio România Muzical ”Ascultă 5 minute de muzică clasică”, fie prin parteneriatele cu Festivalul și Concursul Enescu. Cu o selecție generoasă de muzică clasică pe rafturi și cu selecții de carte dedicate marilor muzicieni, melomanii găsesc mereu, alături de cele mai recente apariții editoriale și discografice, și un fundal muzical plăcut, adesea pus la dispoziție de Radio România Muzical.” – Bogdan Baciu, coordonator Marketing și vânzări Librăriile Humanitas
“Ne bucurăm să fim alături de Radio România Muzical încă de la începutul proiectului ‘Ascultă 5 minute de muzica clasică’ si să sărbătorim împreună a 9-a aniversare a acestui proiect în anul Centenarului Marii Uniri. Pentru noi este o plăcere să ne numărăm printre prietenii Radio România Muzical și aș vrea să felicit echipa radio-ului pentru consecventa cu care a promovat de-a lungul timpului muzica clasică și jazz-ul și pentru că a creat o adevărată comunitate de ascultători îndrăgostiți de acordurile clasice.” – Ionut Simion, Country Managing Partner PwC România
“Printre obiectivele Arena Mall Bacău se numără valorificarea portofoliului de chiriași si sporirea loialității față de brand. Se păstrează și se pune accent pe crearea unei stări emoționale care să favorizeze shopping-ul. Asadar, ne-am exprimat fără nicio reținere interesul față de proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică”. Întrucât un centru comercial reprezintă mai mult decât branduri de top și servicii pe măsură, am considerat oportună implicarea noastră în inițiativa Radio România Muzical. Arena Mall Bacău are un trafic de aproximativ 3,5 milioane de vizitatori pe an, din Bacău, Onești, Comănești, Moinești, Iași, Piatra Neamț, Roman, Vaslui, Suceava, Bârlad, Adjud, Focșani, Botoșani și nu numai. Aceștia se pot bucura de o experiență deosebită pe muzică clasică în timp ce fac cumpărături, iau masa, servesc o cafea sau se folosesc de un serviciu”. – Adriana Vieriu, Digital Marketing Specialist Arena Mall
Partenerii proiectului pentru ediţia martie 2018 sunt: Arena Mall din Bacău, Carrefour România, Castelul Bran, Cora România, CRH România, Dedeman, Hello Shopping Park din Bacău, Iulius Mall Iaşi, Iulius Mall Timişoara, Iulius Mall Cluj, Iulius Mall Suceava, Librăriile Humanitas, Mega Image, Mobexpert, Mood Media, Palas Mall Iaşi, ParkLake Shopping Center, PwC România, Raiffeisen Bank, Seneca Anticafe, Vivo Pitești, Vivo Baia Mare.
Proiectul “Ascultă 5 minute de muzică clasică” se desfășoară, începând cu anul 2014, și în școlile din România – 165.000 copii au participat în precedentul an școlar.
Mai multe informaţii despre această campanie pot fi accesate pe pagina www.romania-muzical.ro/5minute. Radio România Muzical poate fi ascultat în FM (97.6 și 104.8) sau live online la www.romania-muzical.ro.