Campanie: Violenta Domestica
Client: Asociatia pentru Promovarea Femeii din Romania (APFR)
Echipa APFR: Vasile Moldovan, Director executiv Echipa Centrului de Consiliere, Asistenta Sociala si Interventie in Criza, Adela Dinu, Director executiv Centrul de Educatie, Advocacy si Sprijin Economic pentru Femei
Echipa McCann Erickson: Raluca Iacob – Strategic Planner, Catalin Dobre – Group Creative Director, Razvan Chifu – Art Director, Carmen Marin – Account Executive, Alexandru Platon, Ilinca Nanoveanu – A/V producers, Victor Croitoru – Media Planning Director Universal McCann.
Perioada: primul val: septembrie-octombrie 2009, al doilea val: in desfasurare.
Context:
Sarbatorim femeile de 1 si 8 martie insa uitam ca in tara noastra, in fiecare an, peste 12000 de femei sunt victime ale violentei domestice. Asta inseamna ca undeva in Romania o femeie este abuzata de doua ori pe minut sau o data la 30 de secunde. Datele statistice arata ca in primul semestru din 2009 violenta domestica a facut aproape 6500 de victime in Romania si a cauzat a 46 de persoane. Statisticile sunt chiar mai ingrijoratoare: in ultimii 5 ani peste 320 de femei au fost ucise in sanul familiei.
Asociatia pentru Promovarea Femeii din Romania a fost prima organizatie care impreuna cu un grup de avocati, procurori si judecatori a realizat un proiect de lege pe violenta domestica ce a fost prezentat reprezentantilor Parlamentului si a devenit lege – 217/2003. APFR este totodata prima organizatie care a infiintat o linie telefonica de criza, „Telefonul Albastru” (0256.293.203) pentru femei victime ale violentei in familie si abuzului sexual, in judetul Timis si in partea de vest a Romaniei.
„Poate cineva sa spuna cu mana pe inima ca nu stie nici un caz de violenta domestica? Greu de crezut, in Romania de azi. Majoritatea covarsitoare a romanilor se declara impotriva unui astfel de comportament. Raportam insa aceste cazuri? Mai degraba nu. Prin campaniile noastre, vrem sa dam un exemplu societatii si sa ii determinam pe oameni – atat pe victime cat si pe martorii acestor abuzuri – sa ia atitudine. Noi am facut primul pas in momentul in care am infiintat Telefonul Albastru. Sper ca romanii sa inteleaga importanta unui astfel de instrument. El nu se rezuma la o simpla raportare ci oferim atat consiliere psihologica cat si sprijin real victimelor violentei domestice,” spune Adela Dinu, director executiv APFR.
Scopul campaniei: sa ii determine pe oameni sa raporteze cazuri de violenta domestica catre APFR, o organizatie care ofera sprijin victimelor violentei domestice.
Concept creativ: Agentia de publicitate McCann Erickson a folosit intr-un mod neconventional un mediu conventional: TV-ul. Pentru ca un act de violenta se intampla o data la 30 de secunde, agentia s-a folosit de formatul cel mai popular de 30 de secunde al unui spot publicitar, redand acest lucru prin inserarea unor scene de violenta domestica la finalul fiecare spot de 30 de secunde dintr-un calup publicitar.
Rezultate: in urma campaniei, numarul de apeluri telefonice la “Telefonul Albastru” pus la dispozitie de APFR pentru cei care vor sa raporteze cazuri de violenta domestica a crescut cu 101% in comparatie cu numarul de apeluri din aceeasi perioada a anului precedent.
Iar cel mai important rezultat este ca tuturor femeilor victime ale violentei domestice care au apelat la APFR le-a fost acordata o noua sansa, prin consiliere psihologica si juridica, directionare spre adaposturi sau chiar intermediere de locuri de munca. {mosloadposition user10}