Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vinul și sportul contribuie în mod inedit la promovarea turismului în Republica Moldova

Cricova Wine Run 2018 8596

Sute de sportivi au alergat prin galeriile subterane ale cramei „Cricova” într-o atmosferă încărcată de tradiție

Peste 300 de alergători, sportivi profesioniști dar și simpli amatori ai sportului, au participat la „Cricova Wine Run 2018” – un eveniment unic, aflat la cea de-a treia ediție. Participanții au alergat pe o distanță de 10 kilometri, la adâncimea de 100 de metri, în galeriile subterane ale cramei „Cricova”, în apropiere de capitala Chișinău.

„Pe lângă susținerea culturii sportului, dar și a tradițiilor vinicole milenare ale Moldovei, „Cricova Wine Run” isi propune să devină unul dintre cele mai importante evenimente de profil la nivel internațional, contribuind astfel la creșterea numărului de turiști străini”, a declarat Emilian Dzugas, Președintele Asociației Națională pentru Turism Receptor în Moldova (ANTRIM).

Cricova Wine Run 2018 8596

„Cricova Wine Run” a avut loc sub umbrela brandului turistic de țară „Pomul Vieții” și a brandului vinicol de țară „Vinului Moldovei. O legendă vie”, fiind parte componentă a planului internațional de promovare a Moldovei ca destinație importantă a turismului vitivinicol. Evenimentul a fost organizat de compania social-sportivă „Sporter” și Combinatul de Vinuri „Cricova”, cu suportul Proiectului de Competitivitate din Moldova, finanțat de USAID și Guvernul Suediei, care sprijină dezvoltarea turismului vitivinicol.

Participanții la „Cricova Wine Run 2018” au fost încurajați de-a lungul cursei în galeriile subterane de ansambluri folclorice, muzicanți și meșteri populari. La linia de sosire, participanții au fost răsplătiți cu o „Masă Mare” – element tradițional central al tuturor sărbătorilor moldovenești, care adună la un loc toate rudele și prietenii. La „Masa Mare” sportivii s-au delectat cu bucate tradiționale și au putut bea câte un pahar de vin fiert.

„Cricova” este obiect al patrimoniului cultural-naţional al Republicii Moldova și simbol al tradițiilor vinicole milenare ale țării. Sute de străzi și bulevarde săpate în dealurile calcaroase cu lungimea totală de 120 de kilometri formează un adevărat Oraș Subteran, care găzduiește și spațiile de producție a vinurilor. Anual acest obiectiv atrage peste 70.000 de vizitatori.

Moldova – o destinație turistică emergentă

Eforturile de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică au fost consolidate în anul 2014, atunci când a fost lansat brandul turistic de țară „Pomul Vieții”, susținut și de o strategie internațională de promovare. Brandul „Pomul Vieții” întruchipează valorile tradiționale și prezintă oferta turistică a Republicii Moldova, care include turismul cultural, rural, vinicol și de petrecere a timpului liber.

De atunci, Moldova a devenit tot mai vizibilă în topurile turistice internaționale, datorită campaniilor internaționale de comunicare, precum #BeOurGuest. Dacă în anul 2013, „Lonely Planet” a catalogat Moldova ca fiind una din cele mai puțin vizitate țări (https://www.lonelyplanet.com/blog/2013/02/26/lonely-planet-travellers-choice-the-top-destinations-of-2013-part-3/), atunci la sfârșitul anului 2017 aceeași publicație a plasat Moldova în topul țărilor europene care merită vizitate (https://www.lonelyplanet.com/best-in-europe) și ca destinația turistică cu cea mai rapidă ascensiune (https://www.lonelyplanet.com/news/gallery/2017/07/19/worlds-fastest-growing-travel-destination/). „National Geographic” a plasat Moldova în top 10 destinații care merită mai mulți turiști, după ce a câștigat atenție internațională pentru comerțul vinicol înfloritor (https://www.nationalgeographic.com/travel/lists/2017-places-that-deserve-more-travelers/).

“Wine of Moldova” – un brand național de referință

Lansarea brandului vinicol național „Vinul Moldovei. O legendă vie” în 2014 a marcat un reper important pentru industria vinicolă a țării și pentru eforturile sale de a se redefini.
În prezent, sectorul vinicolă din Republica Moldova implementează reforme importante și își diversifică piețele de export pentru a combate consecințele comerciale ale celor două embargouri consecutive impuse de Federația Rusă. Datorită eforturilor de a promova Vinul Moldovei la nivel internațional, in prezent aproximativ 70% din vinul îmbuteliat este exportat pe noi piețe, inclusiv Europa și China.

Vinul este o parte importantă a culturii și tradițiilor din Moldova, dar joacă și un rol important în economia țării, reprezentând 5,3% din exporturi, 2% din PIB și oferind locuri de muncă pentru 200.000 de persoane.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.