Întrucât urmează o perioadă în care furnizorii de servicii de comunicații electronice lansează oferte promoționale, ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de telefonie sau internet și să aleagă oferta care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare.
Fie că este vorba de un smartphone sau o tabletă cu o reducere substanțială, la achiziționarea unui abonament pentru servicii de telefonie sau internet ar fi bine ca utilizatorii să verifice următoarele lucruri:
· gradul de acoperire, în cazul telefoniei și internetului mobil, informație care poate fi obţinută direct din magazinele/casieriile furnizorului sau consultând hărţile de acoperire disponibile pe site-ul acestuia. Hărţile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor şi valorile sunt orientative, nefiind garantate. Utilizatorii pot verifica și valoarea medie națională a vitezei serviciului de internet sau valoarea medie a acesteia pe localitate pe www.netograf.ro, la secțiunea Statistici;
· dacă serviciul este disponibil în zona lor, în cazul telefoniei și internetului la punct fix;
· tarifele: valoarea abonamentului lunar, dacă aceasta este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale (dacă este cazul), tarife pentru apeluri internaţionale;
· câte minute/SMS-uri/trafic include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor;
· perioada minimă pentru care se angajează să nu renunţe la contract;
· taxele pe care ar trebui să le plătească dacă renunţă la contract înainte de termen;
· termenul de instalare/activare a serviciului;
· cum poate fi anunţată o defecţiune şi în ce termen se remediază;
· la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale;
· dacă telefonul achiziţionat împreună cu serviciul este codat în reţea;
· unitatea minimă de taxare a traficului de internet (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.);
· dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.);
· condiţiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum şi tarifele aplicabile.
Mai multe detalii despre serviciile de telefonie, internet și televiziune se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.