PRwave aduce în prim-plan perspectivele a doi profesioniști din industria bancară, jurați anul acesta ai competiției Internetics, într-un interviu exclusiv care face parte din seria „Viitorul Publicității Digitale în România”. În acest sens, povestim cu Luiza Domnișoru, expert cu peste 25 de ani de experiență în comunicare strategică și relații publice, și cu Ionuț Stanimir, un executiv cu o pasiune pentru inovație și start-up-uri tehnologice, despre perspectivele lor asupra publicității digitale, experiența lor ca jurați în competiția Internetics și viziunea lor asupra viitorului acestei industrii.
Luiza Domnișoru s-a alăturat echipei Revolut România în septembrie 2021, unde ocupă funcția de Head of Communication pentru regiunea CEE. Călătoria sa profesională este una variată, cuprinzând atât jurnalismul, colaborând de-a lungul timpului cu publicații precum Curentul și Mediafax, dar având și roluri de conducere în comunicare și relații publice în TVR, Grupul Renault România, Rogalski Damaschin Public Relations și DIGI. Este, de asemenea, membru al Consiliului Consultativ al programului MBA Franco-Român INDE și al Consiliului Consultativ al Women in Tech® Romania, fiind și cadru didactic asociat la Universitatea din București, unde predă cursuri de comunicare și relații publice.
Pe de altă parte, Ionuț Stanimir, un executiv pasionat de inovație și startup-urile tehnologice, este co-fondatorul programului de accelerare BCR InnovX, axat pe sprijinirea start-up-urilor românești și internaționale. De-a lungul carierei sale de 20 de ani în comunicare, afaceri publice și planificare strategică, a contribuit la dezvoltarea și transformarea afacerilor în domeniul bancar. A fost activ în cadrul Erste Group din Viena și a colaborat cu diverse consultanțe cu sediul în București. Este recunoscut pentru expertiza sa în gestionarea mărcilor, comunicarea strategică, afacerile publice, gestionarea schimbărilor și responsabilitatea socială corporativă. Ionuț face parte din Programul Tineri Lideri al Institutului Aspen și a contribuit ca autor în cărți colaborative importante, precum “Romania’s New Wave,” “Digital Romania” și “Transatlantic Romania,” publicate de Clubul Romania Think Tank.
În cadrul interviului PRwave, cei doi experți ne dezvăluie perspectivele lor asupra publicității digitale, evidențiind importanța execuției impecabile, a narațiunilor ușor de înțeles și a mobilizării în campanii reușite. De asemenea, discută despre viitorul publicității digitale și provocările etice pe care le implică, precum și despre modul în care România se situează în contextul publicității digitale la nivel internațional.
PRwave: Care au fost experiențele de a juriza Internetics? Este prima oară când jurizați competiția?
Luiza Domnișoru: Este prima oară când jurizez, dar urmăresc Internetics de ani buni, considerând că este o competiție care ajută la setarea unor standarde și repere în comunicarea digitală, pe plan local.
Ionuț Stanimir: De-a lungul experienței de jurizare a competiției Internetics am descoperit cazuri extrem de interesante, dar mai ales ofertante ca perspectivă de model de business și comunicare digitală.
PRwave: Care credeți că sunt ingredientele principale care stau la baza unei campanii reușite pentru a genera rezultate vizibile?
Luiza Domnișoru: Execuții impecabile ale ideilor aliniate corect la obiectivele fundamentale ale campaniilor.
Ionuț Stanimir: Dintre ingredientele principale care stau la baza oricărei campanii reușite eu văd diferențierea, surpriza, mobilizarea trendsetter-ilor și volumul investițiilor.
PRwave: Ce v-ar plăcea să vedeți mai des în campaniile din industrie? Ce credeți că ar trebui să ia în calcul mai des clienții? Dar agențiile?
Luiza Domnișoru: Narațiuni cât mai ușor de înțeles de orice client/ consumator. Mai multă grijă la alegerea cuvintelor din copy și mai multă preocupare față de ceea ce vor înțelege clienții din acele mesaje. Headline-uri memorabile, care să străbată ușor cloud-ul de informații care ne încețoșează ecranele în mediul digital de azi.
Ionuț Stanimir: Produsele sau serviciile în acțiune și mai ales adaptarea live la feedback-ul consumatorilor/partenerilor.
PRwave: Cum vi se pare industria de advertising/digital în România, comparativ cu alte țări? Ce credeți că ne lipsește? Dar care credeți că sunt atuurile românilor?
Luiza Domnișoru: Mi se pare că este o reflectare justă a nivelului de maturitate a mediului economic local. Suntem încă prea locali, prea ”de aici”, mioritici. Ceea ce poate fi un dezavantaj pentru brandurile locale care aspiră să devină globale, dar este un atu pentru experții în marcomm și agențiile care lucrează pentru branduri globale care vor să se adapteze cât mai bine la piețele locale.
Ne lipsește această perspectivă largă asupra mediului digital și asupra inovației în domeniu, care ne împiedică să devenim cumva niște pionieri, niște deschizători de drumuri. Pe de altă parte, avem câteva branduri mari locale care au ambiții mari și bugete corecte în raport cu planurile lor, iar acestea ar putea fi percepute ca niște atuuri.
Alte atuuri: un public care iubește tehnologiile digitale și cu o masă critică de early adopters care ne ajută să importăm rapid inovațiile în domeniu, mai ales cele disruptive, un mediu legislativ și de reglementare destul de permisive care nu încorsetează foarte mult creativitatea și o industrie care este suficient de competitivă pentru a stimula generarea de idei proaspete și, uneori, chiar surprinzătoare.
Ionuț Stanimir: Sincer, curajul de a folosi experiența de pe această piață mare (comparativ cu piețele regionale) și să își asume leadership-ul creativ în Balcani și SEE.
PRwave: Dă-ne exemple de campanii reușite din istoria digital-ului din România care v-au impactat. Dar în plan internațional?
Luiza Domnișoru: Kaufland – Pe limba românilor, de exemplu, sunt campanii care ”m-au atins” și care îmi plac pentru discursul lor – ironie, autoironie, autenticitate și credibilitate. Internațional – #LikeaBosch, o campanie de repoziționare globală pe care o înțelege oricine indiferent de spațiul fizic, geografic sau cultural în care trăiește, fără să știe o boabă de germană. Strategii curajoase, execuții impecabile din punct de vedere al sincretismului imagine-sunet-simboluri, conținuturi versatile pentru diverse medii (tv, web, mobile, social media).
Ionuț Stanimir: Mobilizarea online împotriva Ordonanței 13… nu aș putea spune că a fost o “campanie” … dar a fost “campaigning” de către comunitate pentru comunitate. Puterea rețelelor sociale de a face bine este la fel de impresionantă ca potențialul lor de a fi echo chambers… internațional… #icebucketchallenge.
PRwave: Cum vedeți viitorul în digital?
Luiza Domnișoru: Tot mai mobil și mai multi-screen, integrat cu noi canale și soluții (automatizări, chatboți și integrări cu platforme de virtual reality sau simulări) și cu tot mai multe provocări etice (use case-urile pentru AI, tentația ”greenwashing” și ”bluewashing”) și din domeniul siguranței și protecției datelor personale și a securității cibernetice. Cu cât digitalizăm mai mult, cu atât trebuie să crească și vigilența față de posibilele vulnerabilități ale tool-urilor utilizate și ale datelor cu care operează toate părțile implicate, clienți, agenții, platforme digitale, furnizori de servicii media etc.
Ionuț Stanimir: Mirific… plin de extensii creative ale personalităților noastre… 1001 digital avatars.
În încheiere, discuția cu Luiza și Ionuț dezvăluie viziunile a doi experți în banking privind viitorul publicității digitale în România. Cu o vastă experiență în comunicare strategică și relații publice, cei doi ne oferă o imagine asupra direcției în care se îndreaptă acest domeniu în țara noastră. De la experiența lor ca jurați în competiția Internetics, la ingredientele cheie ale unei campanii de succes, Luiza și Ionuț oferă sfaturi pentru profesioniștii din domeniul publicității digitale. În plus, discuția pune în lumină modul în care industria de advertising- digital din România se compară cu altele la nivel internațional și cei doi experți evidențiind necesitatea unui mindset mai deschis și a curajului de a lua inițiativa în cadrul pieței globale.
Totodată, ei avertizează cu privire la provocările etice în creștere, cum ar fi utilizarea inteligenței artificiale și îngrijorările privind securitatea datelor. Cu toate acestea, ei păstrează o viziune optimistă și plină de creativitate pentru viitorul digital, văzând oportunități nesfârșite pentru inovație și extensii creative ale personalităților noastre.
Internetics este un eveniment distinct în industria de publicitate din România pentru că juriul este format în cea mai mare parte din profesioniști din companii, și astfel creează o punte vitală între clienți și agenții de publicitate. Agențiile își prezintă proiectele și abordările în fața juraților, iar potențialii lor „clienți” evaluează proiectele, determinând astfel agențiile câștigătoare. Internetics servește astfel drept platformă de evaluare, conectare și recunoaștere a excelenței în publicitatea digitală din România.
Gala de Premiere Internetics va avea loc în data de 28 noiembrie, la NORD Events Center by Globalworth, Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 4-6, București, când vor fi desemnate cele mai de succes campanii digitale din industrie în România.
Internetics este un proiect THE INSTITUTE.
Parteneri: Coca-Cola, Kozel, Globalworth, YouTube, Black Rhino Radio
Cu Sprijinul: Primăria Municipiului București prin ARCUB
Parteneri Media Strategici: Pro TV, Rock FM, HotNews.ro, Euromedia, YOOH
Parteneri Media: Iqads, Smark, PRwave, BIZ, Spotmedia, RADOR, Zona IT, Start-up.ro, Nine O’Clock
Parteneri Tradiţionali: Netvibes, mediaTRUST
O campanie: Gavrilă&Asociaţii
Fondat şi organizat de The Institute, Internetics este festivalul de marketing digital care stabileşte standardele în comunicarea online din România. Festivalul premiazǎ cele mai bune campanii interactive, tehnologii, site-uri şi tool-uri de promovare online, încurajând totodatǎ creativitatea şi abordarea strategică. Prima ediţie Internetics a avut loc în 2001, încă de la începutul conturării industriei de online din România, contribuind pe parcursul acestor ani la creşterea şi dezvoltarea acesteia.