În cadrul Zilei Europene a Limbilor Străine (26 septembrie), British Council prezintă rezultatele cercetării intitulate “Viitorul limbii engleze: perspective globale” cu privire la viitorul limbii engleze în Uniunea Europeană.
Competență interculturală: cheia înțelegerii viitorului limbii engleze în Europa
- Într-o Europă multilingvă, conceptul de limba engleză ca abilitate fundamentală în loc de limbă străină este în ascensiune.
- Cercetarea relevă că cererea de limbă engleză ca limba franca va rămâne puternică în Europa și că rețelele sociale schimbă modul în care învățătorii au nevoie de limbă și o utilizează.
- Raportul subliniază, de asemenea, intrarea marilor corporații în sectorul învățării și predării limbii engleze, utilizând inteligența artificială.
- Cu ocazia Zilei Europene a Limbilor Străine, British Council România, alături de institutele culturale EUNIC, organizează activități și ateliere gratuite pentru copii, adulți și profesori la București.
British Council, organizația internațională a Regatului Unit pentru relații culturale și oportunități educaționale, a publicat concluziile sale cu privire la utilizarea actuală și viitoare a limbii engleze în Europa. Cercetarea sa “Viitorul limbii engleze: Perspective globale” a implicat discuții în cadru cu 92 de experți și politicieni din întreaga lume, inclusiv din Polonia, Spania, Germania și Italia.
În cadrul Zilei Europene a Limbilor, instituția subliniază rolul cheie al limbii engleze ca instrument care susține și construiește “competența interculturală”, în loc de a fi o limbă străină. Engleza ne permite să interacționăm într-o Europă multilingvă, în care coexistă o varietate largă de limbi diverse. Acest concept are implicații în modul în care identitățile naționale sunt percepute și formate.
În concordanță cu aceasta, cercetarea la nivel european concluzionează că cererea pentru limba engleză ca limba franca va rămâne puternică în viitor, ca rezultat al creșterii multilingvismului european, a mobilității globale și a utilizării rețelelor sociale pentru comunicare și educație informală.
Cercetarea aduce în discuție modul în care rețelele sociale și tehnologia afectează nevoile și utilizarea limbii engleze de către europeni. Experții subliniază nevoia de a echilibra metodele formale și informale de învățare, împreună cu o concepție mai flexibilă a competenței lingvistice pentru a aborda aceste nevoi. Este necesar să se combine utilizarea mai informală a limbii engleze în medii de comunicare precum rețelele sociale cu certificarea formală a nivelurilor pentru angajare și cerințele de studiu internațional. Raportul evidențiază importanța de a avea profesori calificați și de a-i pregăti în abilitățile necesare pentru a preda engleza online în noul context social și educațional.
“Viitorul limbii engleze: Perspective globale” subliniază lipsa calității în partea actuală a ofertei de predare și învățare a limbii engleze online și perturbarea pe care intrarea marilor corporații precum Google o va aduce în sector, utilizând inteligența artificială pentru a dezvolta propuneri mult mai individualizate de învățare formală și informală.
Raportul face, de asemenea, recomandări cu privire la agenda care ar trebui să ghideze cercetarea în domeniul limbii engleze în anii următori, inclusiv elaborarea de standarde pentru evaluarea eficacității metodologiilor și politicilor educaționale; crearea de profiluri de competență în limba engleză pentru a permite comparații între țări și regiuni; și măsurarea beneficiilor sociale și economice asociate dezvoltării competențelor în limba engleză. Raportul complet de cercetare este disponibil și gratuit pe această pagină web https://www.britishcouncil.org/future-of-english.
Ziua Europeană a Limbilor Străine la București
Cu ocazia Zilei Europene a Limbilor Străine, British Council România, împreună cu alte institute culturale din București care fac parte din cadrul EUNIC, organizează activități și ateliere gratuite pentru publicul larg și pentru profesori. Tema evenimentelor din acest an este Egalitate în Educați.
Adulții și părinții copiilor interesați să participe la aceste activități pot rezerva un loc gratuit pe această pagină web. Participanții la atelierele organizate de diferite institute vor avea ocazia de a câștiga un curs gratuit de la acestea.
Profesorii sunt invitați să participe la o discuție în cadrul unui panel, concentrându-se pe modul în care să sprijine mai bine elevii cu dizabilități și nevoi speciale printr-o strategie inclusivă și predare de înaltă calitate. După această activitate, profesorii vor avea, de asemenea, oportunitatea de a participa la programul de ateliere organizate de fiecare institut cultural. Profesorii interesați să participe la aceste activități pot rezerva un loc gratuit pe această pagină web.